• Cybermamman

Vattenfast mascara för känsliga ögon?

Blir glad för tips på vattenfast mascara för den som har känsliga ögon. Använder ej vattenfast till vardags men antar att man kanske kommer att fälla en tår eller två under vigseln och vill inte bli förväxlad med en zebra när vi vänder oss om och tågar ut .

• Svar på tråden Vattenfast mascara för känsliga ögon?
  • emipon

Bara mera? Men då har jag (ännu) et lysande förslag! Förstorande glasögonglas, typ "flaskbottnar", så får du inte bara mer ögonfransar, utan dessutom stora, förtrollande ögon.

Det var förresten inte sirap på tangentbordet, det var en så´ndär lömsk liten pärlplattepärla som smugit sig ner i trakten at min t-tangent. Barn inblandade, kanske?

• Cybermamman

emipon, inte skyll på barnen. Min mamma fick en jättefin pärlplatta av mig som jag gjorde på lekis. Den var regnbågsfärgad. Jag var ungefär 35 när jag gjorde den

• emipon

Men just nu är det pärlor ö-v-e-r-a-l-l-t, förstår du. Den där jädra tomten kom med en hel hink full med pärlor + ett gäng pärlplattor i julas, och om du bara visste vad de dräller! Jag tyckte att pärl var jättekul fram till strax efter nyår. Därefter ett par veckor med milt överseende. Sedan en period med något mindre milt överseende. Nu börjar jag bli lätt rabiat.

• emipon

Men din pärlplatta var säkert jättefin.

• Cybermamman

Ja, man kan göra egna tiaror tex. Man kan göra fina servettringar, armband till alla kvinnliga gäster. Dekorera programmen. Att användas istället för ris att kasta på brudparet. Lägga i glasskålar under värmeljus på borden, man kan även strö ut pärlor på bordet i det färgtema man har. Limma fast en liten pärlkant på ett par tråkiga brudskor. Göra fina örhängen. Ja men du vet vilken skatt du sitter på emipon - en hel hink....*cybermamman himlar med ögonene och drömmer*

• emipon

Jag är mållös. Det finns just nu inte ord att uttrycka min beundran över din påhittighet och kreativitet. Du borde flytta dethär inlägget till sy-servett-tråden (3 t:n på rad - utan att det var några pärlor i tangentbordet! )
    Under tiden går jag och lägger mig, förmodligen sömnlös i djuuupa funderingar över livet och pärlornas oanade möjligheter.

• Cybermamman

emipon, jag går och sover jag med och trum trum trum visst är det kul med mail :-P

• emipon

Ja men vad du tjatar! Det ligger ju ett och väntar på dig!

• mammacatta

ni ä för skojjiga!:D:D:D

empion: prova nu, lååångt innan, så du ser hur d blir, men för gudruns skull - ta brunt! såvida du inte är svarthårig från början, men då brukar man inte behöva detta...

de svider lite i ögonen om man dräller, men d går att ta bort m tops om man övar. sitter 3-4 veckor och ser heeeelt naturligt ut.
    om de trillar av (kommer inte att hända) så VÄXER DE UT IGEN! det ä ju HÅR!

som ex: när vi träffades min sambo å ja så menade han att han hade lååånga ögonfransar, men efter närmare granskning så fann jag högst normala fransar vilket jag påpekade. vet du va galningen kläcker ur sig?
    jag KLIPPER DEM.
    VA?!?
    är du inte riktigt navlad? sa jag då. å mycket riktigt, några år senare så hade han glömt att klippa dem, å där var de - lååånga vackra fladdriga saker som vilken tjej som helst skulle döda för...

tips 2: gör ögonbryna i samma färg - blir naturligare, men PLOCKA DEM FÖRST! annars blir d garanterat hulken-ögonbryn.

• ninja72

Jag använder Clarins Fix Mascara över den vanliga mascaran som då blir totalt vattenfast. Suverän!

Lite klurig att ta bort, men jag fick ett tips på BT för lite sen att använda Apotekets Intim kräm som makeup remover. Då går det som en dans!

Svar på tråden Vattenfast mascara för känsliga ögon?