• Cybermamman

Vattenfast mascara för känsliga ögon?

Blir glad för tips på vattenfast mascara för den som har känsliga ögon. Använder ej vattenfast till vardags men antar att man kanske kommer att fälla en tår eller två under vigseln och vill inte bli förväxlad med en zebra när vi vänder oss om och tågar ut .

• Svar på tråden Vattenfast mascara för känsliga ögon?
  • Cybermamman

Har använt Kanebo 38 förut men det sved i ögonen, läste nu i en gammal tråd att det kan vara så om den är för gammal. Kanske värt att testa den igen?

• mrs.

Hej jag är extremt känslig för smink och jag provade sen Helena Rubenstain och wow, fast var jag på en gång.

Kostar det så smakar det *skratt*

Det märket är enda jag kör med, har provat andra men antingen klimpar det eller ger utslag/kliar osv och jag måste tvätta bort sminket snabbt.

Om du åker t barkaby outlet eller med färjan på östersjön så får du det billigare, om det inte är rea, el via nätet ev.

• AnnLee

Jag tycker att Kanebo 38' är jättebra. Mascaran löses ju upp i 38 grader eller varmare vatten. Tårarna är ju ganska varma så att det är viktigt att man inte börjar gnugga sig i ögonen. Man ser fortfarande inte ut som en sebra fast man skulle råka gnugga sig men däremot så flagnar mascaran och det ser ut som hundra små flygfötter. Jag har inte upplevt att mascaran skulle svida.

• Cybermamman

Var hittar man Helena Rubenstein att köpa på nätet? Tveksamt om jag kan hitta det här uppe i busken, vi är kvar på kak-stadiet än ...nästan...

• Cybermamman

emipon: glad att se dig

• emipon

Tack! Mejl kommer senare idag...
    Men du, varför besvära dig med att skaffa vattenfast mascara? Jag har funderat lite, och ser framför mig ett zebrarandigt filter över ansiktet på din bridezilla-bild... Hmm. Jo, du kommer att bli den garrrranterat coolaste bruden världen skådat. Så kom igen! Låt mascaran rinna!

• Cybermamman

Tänkte inte på det ... tackar för tipset emipon - randigt = snyggt

• emipon

Jomenvisstt!
    Var det intte du som var lite inne på en polkagrisrandig klänning också för ettt ttag sedan? Tänk, så matchigtt!

Svar på tråden Vattenfast mascara för känsliga ögon?