• T.B.

Edsbergs Slott i Sollentuna

Edsbergs slott hyr du genom Sollentunahem (bostadsföretag) tror jag. Kostar ca 10.000:-. Har varit där på bröllop och det var ganska bra. Lite trångt (om alla ska sitta i samma rum), men då var det ett stort bröllop på ca 95 pers. Köket var bra och salongerna riktigt fina. Tror att de har visning nån gång i veckan. Ring och fråga.

• T.B.

Oooja! Helt säker! Och trångt var det! Nu satt alla inte i samma lokal utan ca 15-20 satt i rummet bredvid och det är kanske lite tråkigt...
    Det var ju lite roligt också med så mycket folk och jag tror att brudparet inte hade räknat med att alla skulle tacka ja, men till deras förvåning var det bara ett nej vilket resulterade i en välfylld lokal!

• T.B.

Jo, det var trångt, men inte så man tyckte det var jättejobbigt, lite varmt kanske. De som satt i rummet bredvid blev ju lite utanför, de hörde nog en hel del - toastmastern stod nästan i dörröppningen, men de missade nog en del av talen i alla fall. Om jag förstod det rätt placerade brudparet framför allt avlägsna släktingar som deras föräldrar i första hand velat bjuda i det rummet..

• T.B.

Maya K:
    Om ni vill ha något i Sollentuna kan jag tipsa om S:t Larsgården som tillhör Sollentuna församling, ligger precis bredvid Sollentuna kyrka och kostar ca 2000:- att hyra.
    Vi hade vår bröllopsfest där och det är en jättefin lokal med liten amfiteater utanför också (mysigt för fördrink t ex). Kanske ligger det i en prisklass som passar er bättre?

• T.B.

Tyvärr blir det inte billigare om man bor i Sollentunahem. Det hade ju varit bra! Källarlokalen (rymmer ca 25st max 30 pers sittande) kostar ca 1000:- eller lite mer.
    Det tråkiga med källarlokalen är att golvet är så dåligt och skitigt (rött damm).

• T.B.

Maya K:
    Vi får nog starta en ny tråd snart..
    Vi var ca 75 pers och hade gott om plats. Tror att man får plats med 100 pers och några till om man trycker in dem.
    Vi hade vin till maten och sedan kunde man få vin eller öl, ingen starksprit.
    De kanske har ändrat, men när vi hade var det bara regler mot starksprit, inget att man inte fick servera efter middagen. Vin och öl räckte gott för att göra alla tillräckligt festglada och några lite mer än så
    Om du ha en liten förtitt så har jag lagt in lite bilder från festen på:
    pg.photos.yahoo.com/tbbrollop
    Sista albumet, på slutet.
    Hoppas det till nån hjälp!

• T.B.

Maya K: Se ny tråd: "Maya K - om S:t Larsgården".

Svar på tråden Edsbergs Slott i Sollentuna