Edsbergs Slott i Sollentuna
Är det någon som vet om Edsbergsslott i Sollentuna är bra för bröllopsfest? Vad kostar det att hyra osv?
Är det någon som vet om Edsbergsslott i Sollentuna är bra för bröllopsfest? Vad kostar det att hyra osv?
Hej!
Jag har varit där på visning, funderar ev. på att ha festen där nästa sommar. Det kostar 11 000 kr, då ingår porslin, men inte dukar, servetter m.m. Man får ta vilken cateringfirma man vill och ha med egen dryck. Tycker att det är jättefint där, vad som gör att vi tvekar är att det endast rymmer 65 pers i matsalen (kan nog få plats några fler om man tränger ihop sig). Vill inte att någon ska behöva sitta i ett angränsande rum.
Edsbergs slott hyr du genom Sollentunahem (bostadsföretag) tror jag. Kostar ca 10.000:-. Har varit där på bröllop och det var ganska bra. Lite trångt (om alla ska sitta i samma rum), men då var det ett stort bröllop på ca 95 pers. Köket var bra och salongerna riktigt fina. Tror att de har visning nån gång i veckan. Ring och fråga.
T.B.:
Är du säker på att det var 95 pers? Måste ha varit väldigt trångt? Har för mig att 65 pers är ganska trångt.
Oooja! Helt säker! Och trångt var det! Nu satt alla inte i samma lokal utan ca 15-20 satt i rummet bredvid och det är kanske lite tråkigt...
Det var ju lite roligt också med så mycket folk och jag tror att brudparet inte hade räknat med att alla skulle tacka ja, men till deras förvåning var det bara ett nej vilket resulterade i en välfylld lokal!
T.B.:
Så det är alltså trångt om man klämmer ihop ca 75 pers i matsalen. Tack för infon, kan vara bra att veta. Var det svårt för gästerna i rummet bredvid att höra tal/kände de sig utanför?
Jo, det var trångt, men inte så man tyckte det var jättejobbigt, lite varmt kanske. De som satt i rummet bredvid blev ju lite utanför, de hörde nog en hel del - toastmastern stod nästan i dörröppningen, men de missade nog en del av talen i alla fall. Om jag förstod det rätt placerade brudparet framför allt avlägsna släktingar som deras föräldrar i första hand velat bjuda i det rummet..
tack för tipsen... är egentligen ute efter ett billigt alternativ där vi kan ha festen men har inte hittat ngt hittils.
Visst får man räkna med att slotten tar runt 10 000kr i hyra
Maya K:
Om ni vill ha något i Sollentuna kan jag tipsa om S:t Larsgården som tillhör Sollentuna församling, ligger precis bredvid Sollentuna kyrka och kostar ca 2000:- att hyra.
Vi hade vår bröllopsfest där och det är en jättefin lokal med liten amfiteater utanför också (mysigt för fördrink t ex). Kanske ligger det i en prisklass som passar er bättre?
Ett tips bara! Jag tror att om man bor i Sollentuna hem att man får hyra det mycket billigare men det kan vara källarutrymmet bara (som också är jättefint)! Vi hade studentfest där och jag tror att det kostade 500kr bara. Kan vara bra att kolla upp iaf!
Tyvärr blir det inte billigare om man bor i Sollentunahem. Det hade ju varit bra! Källarlokalen (rymmer ca 25st max 30 pers sittande) kostar ca 1000:- eller lite mer.
Det tråkiga med källarlokalen är att golvet är så dåligt och skitigt (rött damm).
TB:
Tack för det tipset.. Det är ungefär i den prisklassen som vi tänkt oss... Vi har ju mkt annat att sätta pengarna på så"!! Ska kolla upp S:t Larsgården :)
TB:
Hur många får plats inne i S:t LArsgården?
TB:
Läste på Sollentuna kyrkas hemsida att man får ha alkohol till maten men övrig förtäring ej är tillåten... Hur gjorde ni? Struntade ni i det eller?
Maya K:
Vi får nog starta en ny tråd snart..
Vi var ca 75 pers och hade gott om plats. Tror att man får plats med 100 pers och några till om man trycker in dem.
Vi hade vin till maten och sedan kunde man få vin eller öl, ingen starksprit.
De kanske har ändrat, men när vi hade var det bara regler mot starksprit, inget att man inte fick servera efter middagen. Vin och öl räckte gott för att göra alla tillräckligt festglada och några lite mer än så
Om du ha en liten förtitt så har jag lagt in lite bilder från festen på:
pg.photos.yahoo.com/tbbrollop
Sista albumet, på slutet.
Hoppas det till nån hjälp!
TB:
Vilken otrolig vacker kyrka och fin festlokal... ja vi har inte tänkt att ha någon starksprit på festen utan bara vin och öl så det ska nog gå bra. Sen har jag en till fråga. Hade ni band eller dj där eller var det bara en fest med mat osv. ?
Maya K: Se ny tråd: "Maya K - om S:t Larsgården".