• Cordy

han förra kk

Min blivende hade innan mig en vän som han ibland var intim med. Det vart aldrig mer än så då han inte var intresserad av henne på sådant sätt. Hon därmed ville mer.

De har varit vänner i drygt 10 år och deras "intima stunder" hände ett par månader innan han träffade mig.

Jag har väldigt svårt med detta. Även om vi varit tillsammans i drygt 1,5 år så har jag ännu inte träffat henne (mitt val). Har svårt just med tanke att sitta där tillsammans, all tre, med vetskapen om att de haft ett antal trevliga stunder tillsammans.

De har idag fortfarande kontakt, men inte lika mycket som tidigare. Tidigare brukade hon komma och sova över.

Dessutom så stör det mig att hon endast ringer honom på mobilen och när han jobbar. Även han ringer henne endast när han jobbar. Har frågat honom om detta och fick som svar "du blir ju så sur när jag prata med henne".

Han har rakt ut sagt att han inte vill få något ultimatum eftersom att detta hände innan vi träffades.

Detta tär på förhållandet då diskusion varit uppe ett antal gånger, senast nu för 30 min sedan!!

Det går bara inte att släppa tanken på dem två. Trodde att det skulle bli bättre med tiden, men icke!!

Ge mig råd!!!!
    Finns det någon som är i samma situation??

• Svar på tråden han förra kk
  • Meddelande borttaget
  • Jockesflikka

Okej, hmmm har ungefär en liknande situation fast det är inte så att jag är svartsjuk eller sur över det (då jag i vanliga fall är J*vligt svartsjuk, min kille eller blivande kanske man ska säga har haft sex med en tjej som vi umgås med det var bara sex och inget mer typ 2 gånger men hon har kille och vi har varandra så det är inte så att jag oroar mig jag tycker om henne jätte mycket fast jag vet vad som hänt mellan dom.
    Men det är inte så att dom ringer varandra direkt utan att jag är med.

Men nu mitt råd till dig det hände när ni inte var tillsammans men jag vet det kan kännas i hjärtat för det, men det att han ringer till henne på jobbet och hon ringer honom tyckar jag du ska ta upp med din kille säga precis hur du känner. Lycka till kramar Jockesflikka

• Carlssons pling

Har varit med om nåt liknande. Träffade min M2B för snart 4 år sedan. Då hade han en särbo sedan 5 år. De hade haft et on och off förhållande och provat att bo ihop som längst ett år. Han hade sin lgh kvar bara för att kunna vara ifred ibland. Bägge två hade andra affärer emellanåt och träffades ibland inte på flera månader. Men han gjorde aldrig slut med henne då vi träffats, utan hon ringde och trodde att allt var som vanligt. Efter flera mån så tror jag att hon förstod att han hade träffat någon som blivit seriös. Men han har haft kontakt med henne flera gånger. Hon har oxå ringt till honom. När han säsongsarbetar i hennes stad varje vår så träffas de och pratar i tfn. Nu är det dax i vår igen. Jag vet att han kommer att ta kontakt med henne. Det som gör mig ledsen är att han smyger med det, ljuger och förnekar. Och att hon går med på det när hon vet att vi ska gifta oss. Jag tror inte att de har sex med varandra, hoppas. Men detta smygande.

• Carlssons pling

Jag tycker absolut att du skall ställa honom frågan om han skulle vilja att ditt ex sov över hos dig. Man får lätt en stämpel på sig att man är svartsjuk. Och det är på något sätt skämmigt. Jag har lite svårt att förstå varför min man nödvändigt måste träffa sitt ex. Är jag missunsam eller avundsjuk eller svartsjuk? Skillnaden är hårfin. Eller är jag bara rädd att förlora den som jag älskar och har lovat resten av mitt liv åt.Fundera på varför deras relation är så viktig. Jag är ganska övertygad om att han inte skulle acceptera omvänd situation.

• K.C

jag måste säga att det nog är svårt att ha en kompis som man legat med. det blir ju inte ritkigt detsamma efteråt, bara vänskap. personligen skulle jag inte kunna kombinera pojkvän/man med att umgås med en gammal kk, speciellt inte som det var så tätt inpå ert förhållande.
    förstår att du stör dig, men försök att inte ta svartsjuka-flickvänsrollen där han har makten, utan prata om det på ett vuxet sätt. han borde ju fatta tycker jag.

att de dessutom pratar "i smyg" är en annan sak som gör det hela jobbigt. det är ju alltid bättre att vara öppen, även om det nu blir lite jobbigare. tycker din kille borde respektera dig lite mer faktiskt. och så måste ni nog verkligen bestämma vad som gäller en gång för alla, så det inte blir en massa tjafs om detta. och det med ultimatum, det kan ju faktiskt inte han bestämma...

• linalus

Vill bara säga att jag varit i ungefär samma situation, min sambo har en gammal "kk" som fortsatte ringa efter att han träffat mig. När han pratat med henne ett par gånger så frågade jag om han berättat för henne om mig. Han sa nej, det hade inte kommit upp, men de var bara vänner o.s.v. Jag vände på det och frågade om han hade tyckt att det var OK ifall han hade varit i min situation. Han funderade en stund, och sa att; nej, han hade inte tyckt att det var OK. Efter det har han inte talat med henne, och jag hade ALDRIG accepterat det heller.

• tessideluxe

Jag kan faktiskt förstå att han smusslar. Om jag hade en kille som varje gång jag tog kontakt med mitt x skulle bli sur, ifrågasasätta om jag älskade honom och kanske gråta, skulle jag nog också ringa från jobbet för att inte behöva hör det. Trist men sant. Man kan kan inte förändra det förflutna. Alla har bagage med sig in i förhållandet. Din killes bagage är ett kk som han vill fortsätta träffa som kompis. De var ju trots allt kompisar innan de blev kk, så det kanske inte är så konstigt. De kanske kom fram till att de inte passade som par och att de skulle forsätta att vara kompisar.

Om du vill att han ska vara öppen och ärlig kan du inte "bestraffa" honom varje gång genom att bli sur för att han pratar med henne. Han har ju gjort klart att han vill fortsätta vara kompis med henne, och det får du nog acceptera.

Om du är så osäker på om han älskar dig, kanske ni inte ska gifta er. Du kan ju inte förbjuda honom att träffa andra människor. Om han slutar träffa den här tjejen, kanske ha blir bitter och det är inte bättre för förhållandet.

Jag vet jag låter hård. Men jag tror problemet ligger hos TS och inte hos killen.

/Tessi

• K.C

men grejen är väl att de har olika syn på vad som känns ok. och om man har det så måste man nog bestämma vem som ska ge med sig, om man kan mötas på mitten eller om situationen känns så dålig att man hellre skiter i det. jag kan lova att om det vore tvärtom skulle han nog inte vara lika förstående. det är alltid lättare att förstå sig själv än andra.

om han vägrar ge sig och du tycker det känns jobbigt, för jobbigt för att leva med, kanske ni ska skilja på er. jag fattar ABSOLUT att du inte gillar detta - speciellt som tjejen verkar vilja ha honom. men bara du kan ebstämma om du kan leva under de förutsättningarna eller inte.

• Ijch

Hm, känner igen det hela. Var själv helt tokigt svartsjuk på min m2bs ex. Men han ville behålla vänskapen med henne, och jag kände väl att jag fick acceptera det - så för att bilda mig en egen uppfattning träffades vi (hon + hennes nye + jag och min m2b) hos gamla gemensamma vänner till dem. Jag var super-obekväm hela tiden! Hon snackade non stop om gemensamma minnen, om hur kul de hade haft förr med de gemensamma vännerna osv.

Var rätt så nere när vi gick därifrån, men fick efteråt höra att hon betedde sig mkt märkligt, och att hon hade varit helt "hyper". Insåg då att hon hade varit jättenervös, och försökte väl försköna deras gamla förhållande. Min m2b skämdes över hennes beteende, och nu är det han som inte vill träffa henne för att hon var så jobbig.

Med andra ord: poängen gick till mig. Jag vet nu vem hon är, och hon är ingen speciell, annat än att hon har en historia med en man som inte har ögon för någon annan än mig!

Så, jag tyckte det var skönt att få träffa denna tjej. Jag fick bilda mig en egen uppfattning (och kunde sluta tänka på henne som en supervacker sexgudinna, eller likn.). Men det är klart: hade hon betett sig normalt och varit supertrevlig kanske det hade kännts annorlunda?!

Men i slutändan vill jag ändå inte hålla min m2b borta från folk han vill träffa. Han och ex:et var tillsammans i flera år, och han var aldrig i närheten av att fråga henne... Han friade till mig efter 4 månader!

Det är svårt att inte vara sotis, men TS:s pojkvän valde ju trots allt henne och inte kk. Det måste ju betyda något?! Håller f.ö. med tessideluxe

• Kaffemoster

Har inte du någon gammal kk som du kan plocka fram ur garderoben? Eller kanske en ny manlig vän?
    Det bästa är ju naturligtvis att prata om saken och försöka få honom att förstå hur du känner det utan att vara den där svartsjuka flickvännen ... Men det är inte så lätt ...
    Jag skulle inte ha accepterat situationen. Skulle inte vilja ha den där oron hängande över mig.
    Om det var en riktig vän, så skulle hon ju vara ivrig att träffa dig också!
    Men visst, han har det ju bra. Dig hemma och ett litet äventyr på sidan om. För även om dom inte är kk längre så har jag svårt att tro att det inte finns någon spänning med i bilden, speciellt då dom måste smyga med sin "vänskap". Låter inte som en gedigen vän i mina öron.
    Tror du att han skulle uppskatta om du hade en smygvän på sidan om? 6 eller inte 6, smygandet i sig skulle irritera mig.
    Innan jag mötte min man, var min bästa kompis av manligt kön. Vi hade till och med delat lägenhet ett tag. Dock absolut inte sovrum! Min man ville först inte träffa min kompis utan ville att jag skulle bryta all kommunikation. Då vi också jobbade ihop var det inte så lätt. Till slut träffade dock min man, min vän, och såg att det inte fanns någon som helst spänning eller attraktion mellan oss, och sen var det inga problem.
    Så, om hon nu är en riktig vän, se till att träffa henne. Betrakta hur din blivande beter sig i hennes närhet. Där har du nog svaret på din oro.

Svar på tråden han förra kk