• Maya K

Kan man färga tillbaka ett blekt hår??

Jag har stor erfarenhet av att färga håret från mörkt till ljust till mörkt. Vill du behålla den blonda/ljusa färgen går du till frisören och köper silverschampo (kostar ca.100-200) som du tvättar håret med. Den tar bort den gula nyanser och gör det gula mer beige blond. Men vill du ha mörkt igen så tycker jag att du ska gå till en frisör och färga det eftersom risken är väldigt stor att håret kan få en grönskiftande ton efter att du försökt färga det mörkt. (Har hänt mig men nu har jag bestämt mig för att ha blont =) ) Lycka till!!

• Maya K

Sen en annan sak som jag inte läste innan. Du skrev att du färgade/blekte håret igår och tänkte färga det mörkt idag igen. Gör du det så måste du se till att inte färga håret på 3-4 månader efter det. Detta för att håret tar väldigt mycket skada av att färga det två gånger efter varandra. Se till att du tar och gör inpackning i håret minst 3 gånger/månad om du har intensiv inpackning eller 3 gånger/ veckan om du tar en vanlig inpackning. Detta hjälper håret att bli "friskt" igen efter färgningen. Det finns även "balsam" som man kan lämna kvar i håret som återfuktar och reparerar skadat hår.

• Maya K

Elfina:
    Lustigt,, Det var exakt så jag gjorde när jag skulle testa vara mörkhårig men det fungerade inte så bra.. Visst,.. mitt hår blev ju inte grönt men i vissa ljus så skiftade det i lite grönt... =(

• Maya K

Elfina

Jag gick ju aldrig till en frisör utan ringde till min bror (som köpt närmare 20 procentigt blekningsmedel hos en av hans kompisar som är frisör) och fick blekningsmedel av honom. Så jag blekte mitt hår och tog en blond färg igen.

Svar på tråden Kan man färga tillbaka ett blekt hår??