• Jazzie

Någon som äter Silica tabletter?

Undrar i så fall om dem verkligen hjälper? hur fort ser man resultat på hår, hud o naglar?

• Svar på tråden Någon som äter Silica tabletter?
  • Elin B

Jag äter några tabletter som innehåller bla Silica. Hårform heter de och de säljs bla på Coop Forum och Naturapoteket. De är kanonbra tycker jag. Mitt hår växer märkbart snabbare nu och mina veka naglar har blivit mycket starkare. Så de kan jag rekommendera!

• Victory

Jag provade för flera år sedan men fick utslag på kroppen! Hann aldrig se något resultat.

• Elin B

Oj, jag glömde svara på hur fort jag såg resultat... Det tog nog ungefär 2 veckor med regelbundet knaprande innan jag märkte något på håret, sen tog det ytterligare någon vecka innan naglarna kändes starkare.

• Xena

Hur blir det med allt annat hår på kroppen. växer det oxå mer?

• Jazzie

Ska verkligen testa "Hårform" Tack!

• EmC

jag äter Silica lite halvregelbundet. Har fått starkare, mer snabbväxande naglar men håret har jag inte märkt någon skillnad på. Däremot så får jag inga urinvägsinfektioner...

• Jazzie

Om någon mer har erfarenhet av silica så fram med dem.

• StinaS

Jag brukar äta Silica Forte på vintern när mina naglar brukar bli dåliga. Och i år har jag ätit det hela året eftersom jag tappade så mycket hår förra året. Ville ha lite hjälp till det när det växer ut.

Man märker resultat i den hastighet ens naglar eller hår växer ut. Det gör ju ingen skillnad på det som redan är utväxt. Så hur lång tid det tar beror på hur din egen kropp fungerar.

För mig hjälper de här tabletterna jättemycket. Jag har väldigt starka naglar på sommaren, men på vintern brukar de bli dåliga. Käkar jag Silica Forte blir de bra igen efter några veckor. Eftersom jag brukar ha tjockt hår har jag aldrig förut funderat på effekten där, men i år när mitt hår igen växt ut så inbillar jag mig att det haft effekt även där. Jag har åter fått tjockt bra hår i alla fall.

• Elin B

Xena,
    Jag vet faktiskt inte om håret på resten av kroppen växer fortare, det har jag inte tänkt på! Men det borde det väl göra...?? Synd i så fall!

• Annaa24

Ni som har märkt ngn effekt på eran hud kan väl skriva!

Svar på tråden Någon som äter Silica tabletter?