Inlägg från: brudimaj |Visa alla inlägg
  • brudimaj

Sluta äta socker!

tänk på att socker även finns i bröd, yoghurt, inläggningar (sill, gurka och andra), flingor, sylt, frysta bär, juice osv, osv

• brudimaj

sen jag började ätat enligt Gi har jag inte alls samma sug efter godis längre, jo vissa veckor då , men jag kan ta en eller två godisar typ, sen är det inte gott längre.
    Detta gäller det mesta snacks och godis. Efter en lite mängd får man nog. Fortsätter man äta mår man lätt illa! Det är bra , inte att må illa utan att man har fått en spärr!

• brudimaj

...en liten komentar om hur magen blir om man bara äter grovt och nyttigt som du skrev : Modestie.

Vi äter väldigt sällan ris, pasta och vitt mjöl! Istället tar vi grönsaker i alla dess former och i mängder, och frukt.

Till maten om vi tex har kyckling blir det inget vitt alls. Vi äter massor av böner, linser, kikärtor och annat grönt. Kanske nån matsked ris eller så om det finns sug efter det!
    Jag älskar grönsaker och har alltid gjort det så för mej gör det absolut inget att hoppa över ris eller pasta.
    Min man är dock helt såld i pasta så han äter det mer än vad jag gör!

BARA grovt bröd, kanske vitt 1 skiva per månad. Magen har nu vant sej (och det gick väldigt fort) vid att äta detta och vi har absolut inga problem med magen
    Däremot om vi nu äter vitt bröd så märks det...

Men jag håller med Ellte, det är så gott med rostade och lemoncurd..det minns jag Mmmmmm..

• brudimaj

Det funkar att drick te och kaffe utan socker eller nåt annat i....

Kan man ha honung istället för socker i te kanske...vet inte säkert. Men det finns ju "fusksocker" som vi kallar det!

Framför teven är det bra med frukt eller fruksallad, te och yohurt kanske..Köp roligare frukter än äpple och apelsin kanske prova mango, japansk körsbär/ physialis, kiwi, papya osv!

• brudimaj

Klart du måste unna dej, du kommer märka att du inte alls är lika sugen som du trodde när du väl sitter där med godispåsen.

Jag VET vad jag talar om, kunde vräka i mmej tills det va slut tidigare, men nu har man fått ett samvete, man är inte lika sugen på samma mängder och som jag sa tidigare äter du samma mängd även om du känner dej nöjd för att du ska passa på på helgen kommer du med all sannolikhet att må illa i magen

• brudimaj

Jag har slutat röka och mår idag illa så fort jag tar en cigg under en fetslig kväll, så det funkar inte!
    Det värsta som finns är när en rökare kommer förbi och man känner cigarettlukten! Blä! Jag kommer aldrig trilla dit igen

..men jag kan förstå folk som är sockerberoende och som inte kan sluta röka....eh..har medlidnade och beklagar mej inte över dessa!

• brudimaj

Man kan göra egen "lihgt glass" typ.
    Blanda naturell yoghurt, canderel och bär som du kört i mixer ihop. Frys in och ta fram till helgerna!

• brudimaj

Ska vara ärlig också, hade tjejträff igår. Det blev vin Och efterätt!!
    Efterätten bestod av..lätt sockrade hallon, krossade digestiv med lite smör ihopblandat, och varvat detta med vispad grädde blandat med lemoncurd! Men det va så gott!!
    Åt marshmallows idag för jag blev så deppig och arg över ams hemsida och sånt jag inte fattar!

Ibland lyckas man INTE hålla sej helt enkelt......

Svar på tråden Sluta äta socker!