• liten ior

varför köpa dyr brudklänning?

En sak jag funderar över är varför man köper en dyr brudklänning för 5000 - 10000:- att använda en enda gång, varför inte hyra?
    På blocket finns det många brudklänningar till salu, använda en gång eller aldrig... dessa säljs ofta för halva priset.
    Varför inte hyra klänningen, oftast eller troligtvis blir den ändå aldrig använd fler gånger utan hänger bara där i garderoben...

• Svar på tråden varför köpa dyr brudklänning?
  • liten ior

cybermamman, visst förstår jag att någon måste ha köpt den först för att sedan sälja ut den för halva priset... men vad jag inte riktigt förstår å som var syftet med min fråga var varför inte hyra en brudklänning som man ändå bara har en gång i sitt liv å som är ruskigt dyr?

• liten ior

Cybermamman, precis - kläderna är inte det viktigaste

• liten ior

alltså det är inte så att jag har något mot att folk köper brudklänning för flera tusen i stället för att hura, det var ju bara något jag funderar över...
    vet om flera i bekantskapskretsen som köpt/sytt sin brudklänning å efter ett halvår har de sålt bort den...
    det är upp till var å en hur man gör, jag är bara nyfiken...

• liten ior

om man tänker att man troligtvis aldrig betalar flera 1000 för "vanliga" kläder som man ändå använder fler gånger så känns det för mig fäftigt att betala 5000 - 10000:- för kläder att ha på under typ en dag...
    kan ju liksom inte föreställa mig att jag skulle ha brudklänningen på mig senare på någon fest...

• liten ior

däremot kan jag tänka mig att betala relativt mycket för underkläder, skor å smycken...

• liten ior

när jag läser smilie's svar så förstår jag varför man köper en ny dyr brudklänning...
    tack för alla svar

• liten ior

Beachy, jag hoppas det går bättre för dig än för min mor... hon sparade oxå sin brudklänning men ingen av oss döttrar kan ha den då mina äldre systrar är för stora å jag för liten...
    tyvärr är modellen ingen som är lätt att sy in (eller ut) och eftersom jag är drygt 1 dm kortare än min mor ser klänningen konstig ut på mig...

Svar på tråden varför köpa dyr brudklänning?