Inlägg från: Kåär |Visa alla inlägg
  • Kåär

Fråga till er som varit på Mauritius

Att åka dit när vi har sommar är kanske inte så lyckat om man vill ha sol och värme. Det är ju vinter där då. Men det beror ju som sagt på varför man åker. Är det för att se sig omkring, dyka och dyl. eller för att ligga på stranden och sola osv. Det är ju fortfarande varmt, men mer nederbörd under deras vinter.
    Jag var där i december förra året, det var helt underbart. Varmt och klart väder nästan hela tiden och underbara saker att titta på.

• Kåär

Jag lät kanske lite negativ i mitt förra inlägg, ber om ursäkt för det och skyller på mitt morgonhumör;)
    Det kan säkert vara ganska fint på Mauritius även under deras vinterperiod, men det är inte lika solsäkert.
    Ett ställe där jag iofs aldrig varit men vet att vädret är bra under vår sommar är Hawaii.

• Kåär

Kanske någonstans i Afrika? Skulle kunna tänka mig att de nordligare länderna är varmare vid den tiden. Eller kanske norra Australien?

• Kåär

Det vore jättesnällt om du ville meddela vilka långväga resemål de föreslår? Vi ska nämligen på bröllopsresa i augusti nästa år och just nu är vi inne på att åka till Hawaii. Egentligen vill vi till Maldiverna men vet inte om vi orkar vänta ända till december/januari på att åka.

Svar på tråden Fråga till er som varit på Mauritius