Inlägg från: Lill-strumpan |Visa alla inlägg
  • Lill-strumpan

Fråga till er som varit på Mauritius

Nu har vi bokat vår bröllopsresa som ska gå till Mauritius i juli. Har blivit lite osäker på om det är en så bra idé. Har tittat på tidigare inlägg på BT om det här resmålet och läst att några varit jättebesvikna och att det inte var så varmt eller "vykorts" vackert som man tror. Sen har andra sagt att det visst är ett paradis. Vad göra? Resan kostar ju vansinniga pengar och man vill ju inte bli besviken. Sett inlägg från -01 till idag där många bokat resa dit. Kan någon svara på hur det var där under vår sommarperiod (deras vinter), är jättetacksam för svar då vi snart måste betala handpenning! // Lill- strumpan

• Svar på tråden Fråga till er som varit på Mauritius
  • Lill-strumpan

Vilken sida ska ni bo på? Vi har bokat in oss på Merville Beach, västsidan. Vi betalar 37000 kr för 11 nätter med halvpension. Vågar man fråga hur mycket ni betalar? Usch, har hört så mycket tråkigt om Mauritius att jag varken vet ut eller in.

• Lill-strumpan

Blir så kluven när man får både positiva och negativa svar... Ingen som har tips på var annars man kan åka i juli? Låångt vill vi, har kollat in söderhavet, priset dit är från 27000 och uppåt... vilket e lite dyrt.

• Lill-strumpan

Tack för era inlägg! Ska iofs till Hawaii på bröllop nästa år så vi får spara den resan tills då. Nå´n mer som har ngt att säga om Mauritius eller ngt bättre ställe? Tyvärr får vi nog avboka vår resa dit eftersom vi är ute efter sol och bad och VÄRME! Fasen också, vi som såg fram emot den "perfekta" resan...

• Lill-strumpan

Har mailat några resebolag om långväga resor med sol och värme i juli. Får se om jag får ngt svar imorgon...

• Lill-strumpan

Hör av mig så fort jag vet någonting. Sitter och letar på nätet hela tiden... undrar om Bali kan vara ngt, dit ska man kunna åka på sommaren.

• Lill-strumpan

Nu har vi äntligen fått bokat (man vet aldrig, kanske hinner ändra oss tusen ggr till innan vi måste betala handpenning...)bröllopsresan! Det blir två veckor i Aruba, Västindien. Har läst så många trevliga inlägg här på BT om denna ö och speciellt hotellet Amsterdam Manor att det föll sig naturligt. Tyvärr inget billigt ställe att leva på men bara vi får garanterad värme, turkost vatten och kritvita stränder är det nog värt pengarna! Vi får betala 28 000 kr för flyg och 14 nätter på hotell med jacuzzi + champagne.
    Kåär:
    Fick prisförslag till
    Barbados 12 nätter ***hotell 19500kr/pers
    Bali 11 nätter **** hotell 18500 kr/pers

Det lönar sig ABSOLUT att kolla runt på de olika resebyråerna för att de skiljer sig väldigt mycket på priserna. Ex. en resebyrå skulle ha nästan 40000kr för flyg, samma hotell fast 11 nätter!! Alltså 12000 kr mer och 3 nätter mindre än det vi hittade på www.resfeber.se !!! Helt otroligt... // Lill-strumpan

Svar på tråden Fråga till er som varit på Mauritius