• sara72

Någon flygvärdinna här inne?

Hej!
    Jag är väldigt intresserad av att börja jobba som flyvärdinna, men tycker det verkar svårt att "få in en fot". Någon som jobbar/ har jobbat som flygvärdinna här? Jag skulle uppskatta all information jag kan få. Krav, utbildning, löner, arbetstider mm.
    Skulle vara guld värt om någon ville upplysa mig lite.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Någon flygvärdinna här inne?
  • sara72

StinaGerman:

Oj, det är alltså hård konkurrens om jobben?
    Tack för ditt tips, ska kolla runt. Får väl önska dig lycka till också. Hoppas du får napp snart!

• StinaGerman

sara72
    Hej! Hur har det gått??
    Jag var på intervju hos Flyme! Hör av dig...

• yazna

hej!
    vad bra att jag hittade detta!
    jag vill bli flygvärdinna och jag undrar om ni kan svara på hur lång man måste vara? eller beror det på flygbolaget. Men ändå, vad brukar det oftast ligga mellan?
    hoppas någon svarar.

• Kåär

Det beror på flygbolaget men oftast ligger det på minst 165cm.

• Sandi99

Hej på er!
    har jobbar tre år inom hotellbranschen och jobbat med flera flygvärdinnor. Vill bara tipsa er om att kolla anställningsbevis och uppsägningstid. Det är fortfarande kärvt med jobb. Fly Me skulle behöva mer serviceminded personal så hoppasdet går bra! Fly me är dock ett lågprisbolag där flygvrdinnorna jobbar i t-shirts med reklam... iaf de ggr jag flygit med dem. De verkar inte speciellt roade av sitt jobb... Jag tror att många tror att jobbet ska vara glamouröst med enligt min uppfattning verkar det vara tvärtemot!

• fashiongirl

Hade skrivit detta i en ny tråd men jag kan ju lika gärna göra det här:

Läst för att bli flygvärdinna???

Hej hopp!!!

Har en kompis som undrar: Hon har gått samhällsvetenskapliga programmet på gymnasiet med inriktning språk, men hon fick ig i historia. Man läser ju ungefär 2500 poäng och man får max ha 250 p ig (tror jag det var ungefär). Historia kursen var bara på 100 poäng allså fick hon ett vanligt betyg papper när hon gick ut. Har man för många ig så får man ngt annat istället. Min fråga är nu om ni tror/vet att det påverkar mkt att hon fick ig i historia när hon ska söka till flygvärdinna. Hon funderar nämligen på om hon borde läsa historia nånstans innan det ens är någon mening att söka flygvärdinnejobb. Förhoppningsvis så tänker de inte så mkt på det för hon är väligt trevlig, social och hjälpsam+att eftersom hon hade språklig inriktning så kan hon svenska, engelska, spanska och franska. Hon har också gått nån flygvärdinne-utbildning på 6 veckor.

• fashiongirl

Och nån som vet hur det är att jobba som flygvärdinna i spanien (hon kanske ska flytta dit-min kompis). Bättre/sämre i lön, svårare/lättre att få jobb mm. Tror ni då att hon måste gå nån mer utbildning, liknande den som tog 6 veckor, i spanien???

• Sandi99

rosen_

I SPanien har jag fått en uppfattning av att det är väldigt "fint" att jobba som flygvärdinna. Iberia tex vill gärna ha personal från "fina" familjer...

• fashiongirl

Hallå finns det ingen som kan hjälpa mig????????????????

• fashiongirl

hallå har alla flygvärdinnor försvunnit från BT nu när jag behöver hjälp

• fashiongirl

Sandi99 du är den enda som svarat mig, hallå vart har alla andra tagit vägen....har de bara lämnat bt så får man väl inte göra

Svar på tråden Någon flygvärdinna här inne?