Inlägg från: sara72 |Visa alla inlägg
  • sara72

Någon flygvärdinna här inne?

Hej!
    Jag är väldigt intresserad av att börja jobba som flyvärdinna, men tycker det verkar svårt att "få in en fot". Någon som jobbar/ har jobbat som flygvärdinna här? Jag skulle uppskatta all information jag kan få. Krav, utbildning, löner, arbetstider mm.
    Skulle vara guld värt om någon ville upplysa mig lite.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Någon flygvärdinna här inne?
  • sara72

*flyttar upp och hoppas på svar*

• sara72

cherlindrea:

Tack, ska gå in och kolla där, men jag skulle verkligen vilja höra lite från någon som verkligen jobbar med det också. Det brukar ge den bästa informationen!

• sara72

Åh tack Sofia för ditt svar! Jag uppfyller alla krav förutom det där med språken..Räcker det inte med svenska och engelska? Jag tänkte börja med inrikesflyg kanske..Hur fungerar det mellan flygningarna? Får man boende betalt? Och hur är arbetsmiljön tycker du? Jag menar flygvärdinnor emellan..Har fått för mig att det är en lite snobbig stämning, men det kanske är fel?
    Så utbildning kan man få via ett charterbolag?

Tack än en gång för hjälpen!

• sara72

Tack så jättemycket för ditt svar soffa! Nu känner jag ännu mer att det är något jag vill prova!

Grönöga:
    Tack för länken, det verkar som att de tar emot ansökningar hela tiden! Tack tack tack tjejer!

• sara72

StinaGerman:

Oj, det är alltså hård konkurrens om jobben?
    Tack för ditt tips, ska kolla runt. Får väl önska dig lycka till också. Hoppas du får napp snart!

Svar på tråden Någon flygvärdinna här inne?