Inlägg från: Soffa |Visa alla inlägg
  • Soffa

Någon flygvärdinna här inne?

Hej !

Jag ar flygvardinna, jobbar for British airways i england, har jobbat i 7 ar snart. Ska foroka svara lite, men har ju aldrig jobbat i sverige.Krav, gymnasie utbildning, samhallsprogram el likn.
    2-3 sprak flytande, Minst 20 ar gammal och minst 158 cm lang. Detta va kraven for mig, kan ha andrats nu !
    Lonen ar bra, men jobbar gor man nar det passar foretaget, inte mycket att saga till om dar. Jul, roda dagar etc.
    Men ett kul jobb, mest som vilket jobb som helst , om du ar Ok med att vara borta hemifran i langre perioder, sa kommer det sakert passa dig.
    Jag svarar garna om du har mera fragor !
    Ang jobb i sverige sa ar det nog charter bolagen som galler. Utomlands finns det lite mera jobb. Lycka till !

• Soffa

Oooppps glomde, utbildningen tar ca 6 veckor.

• Soffa

Hej sara72

Utbildningen far du av det bolag som anstaller dig. Nar du ar borta och bor pa hotel far du betalt, inte massvis, men nog for att ata etc. Kanske racker det med svenska och engelska pa vissa stallen.
    Soker man tex Ba i dag sa racker det.
    Skulle inte beskriva arbetsmiljon som snobbig, mera som ytlig. Man jobbar ju med nya manniskor varje dag och far inga riktiga arbetskamrater, sa det ar ju svart att bli basta vanner pa 2-3 dagar.
    Men det passar mig helt perfekt.
    Ring runt till olika bolag och hor nar de ska interjuva, de kan ge dig mera specifik information.
    Prova pa att soka, trivs du inte kan man ju alltid sluta, det ar en kul erfarenhet, det lovar jag !

Svar på tråden Någon flygvärdinna här inne?