Augusti 2005 brudar kring Jönköping/Värnamo
Tänkte testa att starta en tråd för oss som bor i Jönköping/Värnamo området och ska gifta sig i Augusti 2005.
Vi ska ha bröllop den 13 Augusti.
Tänkte testa att starta en tråd för oss som bor i Jönköping/Värnamo området och ska gifta sig i Augusti 2005.
Vi ska ha bröllop den 13 Augusti.
Ville bara tala om att jag skickat mina inbjudningar, de bör komma fram imorgon. Det ska bli så kul att se reaktionerna från kompisar eftersom de inte vet någonting ännu. Att jag skickat dem redan beror på att jag har en hel del resande gäster, även från utlandet.
USA LIna
hur blev responsen på er inbjudan? många glada överraskade personer?
brudaugusti: Alla de jag pratat med än så länge tycker det ska bli jätte kul och de flesta har anmält sig redan nu.
Åh jag är så glad! Nu äntligen känns det som om det lossnat lite i vår planering.
Vi har bestämt och bokat plats att va på (både vigsel och middag),
Inbjudningarna håller vi på att göra,
Jag har lämnat min klänning till en sömmerska som ska lägga in en korsettsnörning i ryggen på den
och så har vi pratat med prästen om han vill viga oss. Han skulle återkomma senare i veckan.
Gud så skönt!
Hej!
Vi ska också gifta oss i Augusti: 27:e. I Jönköping.
USA Lina: Är din blivande amerikan. Min är nämligen det och vi funderar på hur vi ska göra med översättning och annat.
Soaf: Ja, han är amerikan, och kan i princip ingen svenska. Förutom "jag älskar dig" förstås.
Ni som skall gifta er i jönköpingstrakten. Vart har ni hyrt eller köpt era blivande makars kläder?
*puffar*
Vi hyr på samma ställe som jag fixat min klänning. kristina Brud&Fest i Jkpg.
HOppas att ni hittar något som passar!
Min blivande flyttar till Jönköping 25/5. Vi tar tag i hyrning av hans klädsel då.
Är det billigt på Kristinas?
Min m2b's kläder hyr vi på Design Mani. De har bra priser!
Min bror och värdparsmannen hyrde sina kläder någonstans på väster i Jönköping. Tror att butiken ligger på Barnarpsgatan, möjligen parallelgata, ganska så i början på gatan, från stationen sett. Jag kan tyvärr inte komma på namnet.
Tack alla för tipsen!
Åh så spännande! Igår skickade vi ut våra inbjudningar så de borde komma fram i dag. Ska bli kul att se vad folk säger.