Hur vet man om man verkligen vill ha barn?
Här är en till som känner exakt det ni andra skrivit *suckar* Fyller också 33 i år.
Jag är rädd för att vilja lämna tillbaka barnet, rädd för att inte klara av barnet, rädd för att föda ett skadat barn, men mest rädd är jag för att bli en dålig mamma -att inte orka med barnet elller att inte älska det tillräckligt...
Jag är också rädd att jag ska missa något om jag inte skaffar barn -tänk om jag ångrar mig när jag inte längre kan få barn?
Jag tycker inte alls att det känns naturligt att vilja ha barn. För 10 år sedan sa jag: "det är klart jag ska ha barn, men inte NU!" så känner jag fortfarande...men tiden rinner ju iväg. Ibland undrar jag om det är något fel på mig som inte längtar och jag kan inte alls identifiera mig med mina väninnor som "längtar så de håller på att krevera".
Då blir jag orolig -detta är då kanske naturens sätt att tala om för mig att jag inte bör bli morsa??
Jag tycker otroligt mycket om barn (de flesta, alltså, barn är ju som vuxna och jag tycker inte om alla vuxna heller). Jag har jobbat på dagis och tycker själv att jag har ett naturligt förhållningssätt, som jag kan tycka att många av mina törstande väninnor_inte_har!
Jag har verkligen inget svar tii dig, chiquita...men hoppas att det kanske "tröstar" att det finns fler än du som undrar.