• visinge

Vi i Stockholm m omnejd som gifter sig 20 augusti 2005

Tänkte starta en tråd för oss som gifter oss den 20 augusti i Stockholmstrakten.
    Jag och min blivande gifter oss på Såstaholm kl 15,30 och har även bröllopsfesten där.
    Tänkte vi kunde hjälpa varandra med planering och tips.

• Svar på tråden Vi i Stockholm m omnejd som gifter sig 20 augusti 2005
  • 2005brud

Jag och min sambo gifter oss kl 15:00 utomhus vid Skälby Gård där vi sedan kommer att ha bröllopsfesten.

• betsy05

jag e också 20e augusti brud.
    joina alla andra på tråden
    "BT-Träff-Stockholm, Ny tråd!! "
    Vi e 13 styckna som ska träffas på onsdag.

• 08 Brud

Heeej!

Jag gifter mig också den 20:e augusti! Min sambo friade i början på januari så vi har inte kommit så långt i planeringen! Ha! Känner lite panik! Undrar över en massa med saker! Hur långt framme i planeringen är ni andra som har bestämt er för den 20:e???

• visinge

Betsy05: I know...tänkte bara att det var lättare att ha en egen planeringstråd...det är så mycket inlägg i BT träffen...!
    Har anmält mig till imorgon, så då ses vi säkerligen då!

• lillsmurf

Hej! Jag ansluter mig även till denna tråd! Gifter mig 19 augusti 05 i Stockholm!

• visinge

08 Brud: GRATTIS till förlovningen. Hur förlovad ni er?

Vi förlovade oss 13 november förra året och det var väl inte förrän efter nyår som vi började boka upp präst och lokal m m. Sedan har man ju tagit det pö om pö och bockat av saker som man i förväg kan boka redan nu.

Så vi har klart:
    Präst och lokal för vigseln
    Lokal för festen och upplägg
    Frack+lackskor, plus mina skor
    Värdpar
    Tärna+marsalk
    Fotograf
    Toastmaster
    Stylist

Jag håller på och ska sy till min klänning, jag har en idé hur jag vill ha min brudbukett.
    Inbjudningarna är på G, vi har börjat göra skalet för hur dom ska se ut och innehåll.
    Nu ska vi hitta papper, både till inbjudan och festprogramm.
    Vi har tillfrågat vänner som ska sjunga på vigseln, så det känns onekligen som vi har kommit en bra bit på vägen. Detaljerna kommer ju längre fram....

Vad har ni för planer för vigseln m m? Vart vill ni vara?

• visinge

Lillsmurf: en hängiven BT:are. Vart ska ni gifta er någonstans? Festen? Hur långt har ni kommit?

• lillsmurf

Visinge - ja man e beroende av denna sida! Får skärpa mig! Annars tröttnar väl min blivande snart!

Vi gifter oss i Hedvig Eleonora Kyrka, festen hålls på Ängby Slott. Vi har kommit ganska långt måste jag säga, det mesta är bokat, klänningen inköpt, det är min blivande som ska fixa sina kläder kvar! Han har inte riktigt bestämt sig om han ska ha frockcoat eller frack!

Tror att vi ska ha någon som sjunger i kyrkan, ska bara hitta någon som är bra och kan det datumet!

Vad har du för funderingar på bukett och hur har du tänkt dig klänningen?

• Förlovad

Hej hej..
    Vi gifter oss också den 20 augusti.

Detta är klart.
    Kyrka
    Lokal
    Fotograf
    Ring
    Skor, Väska.

Sen har vi skissat på gästlista, inbjudningskort m.m

• 08 Brud

Visinge: Tack!!!!!! Vad långt ni har kommit i planeringen! Jag är imponerad! Vi har bokat Solna Kyrka! Den är jättefin (gammal + medeltida )och sen bor vi ju inte så långt därifrån!

Vi förlovade oss för ett år sedan på julafton och nu friade min sambo i början på januari! Helt oväntat! Trodde han skulle fria på en längre resa vi ska göra snart! Ha! Så det blev en riktig överraskning! Kul!

* Lokal för vigsel är klar!
    * Festlokal hoppas jag verkligen vi löser den här veckan!
    * Listan på de inbjudna är nästan klar!
    * Toastmaster klar!
    * Värdpar klart!
    * Frack klart!
    * En god vän ska vara DJ!

Sen har vi ju förstås massor av ideér på festen,(ej för stelt) klänning, bröllopsnatt m.m.

Tror allt kommer att kännas mycket mycket bättre när festlokalen är i hamn! (nu känns det lite stressigt...) Då kan jag pusta ut och börja tänka på inbjudningskort, skor, klänning m.m.

Ej klart:

MASSOR!!!!

Ps.) Kul att vi är några som gifter oss i Stockholms området den 20:e aug! Vi får hålla kontakt...

Svar på tråden Vi i Stockholm m omnejd som gifter sig 20 augusti 2005