• yaz.h

Sagobröllop

Hej på er alla lyckliga brudar!

Jag behöver tips! Mitt bröllop till nästa sommar ska vara på ett slott eller på en Herrgård.

Ca 100-120 gäster, minst hälften ska övernatta...har ni tips på ställen?

Vill att det ska vara sagolikt, fint och relativt stort...

Alla tips är välkomna!!!

• Svar på tråden Sagobröllop
  • Elfina

Jag tycker att Bäckaskog slott är fantastskt, historian om slottet är coolt.. spökhistorierna oxå
    fast det ligger utanför Kristianstad i skåne.. men vackert är det..

• Sessie

Gift i stadshuset: Tja, smaken är som baken.. Vi gifte oss där och jag tyckte det var sagolikt! Det var därför jag tipsade yaz.h om det.

• yaz.h

Det är jätte bra med alla rekommmendationer, jag får mer inspiration!

Tack! :)

• Maj brud -06

Sjöliden kursgård på Dalarö är jättefint det ligger vid vattnet. Dom brukar ha bröllop. Vet tyvärr inte vad det kostar för övernattning men bröllopsmiddagen kostar för 3-rätters med vin 900-1200 kr.Eller gå in på sjoliden.se

• Sep brud

Var på ett jätte fint bröllop dit vi anlände med båt efter vigseln i Ulriksdals kappell. Festen var på SAS Radisson vid Haga parken, sedan sov alla över och morgonen efter var det en jätte mysig frukost.

• SYL

Haring slott tar over 100 pers och verkar fint, aldrig varit dar.. Grand Hotel i Saltsjobaden tar axa over 100 och ar superfint (dar har jag varit)!

• Tant Pernilla

Vi hade vår bröllopsfest på Rastaborg i juni 2004! Det var härligt och kul!

• yaz.h

Hmm...var på Rastaborg Slott och kollade hur det var. Det är ingen slott direkt, mer en herrgård.
    Få se, det var mysigt, men njaa...

Men vi kollar vidare...fortsättning följer...

• yaz.h

Hej igen! Har kollat Djursholms slott. Det var alldeles för litet för det sälskapet vi kommer att ha...

Matsalen var romantisk,slottslig och personalen jätte trevlig!

Vi kollar vidare, nästa stopp? :o

• Scarlett7

Hågelby gård är fint! Vet ej hur det fungerar med övernattning vet att det finns ett vandrarhem, men det är kanske inte vad ni är ute efter!? Annars som någon annan nämt så är Södertuna slott väldigt fint men det är ju en bit utanför Sthlm! Taxinge gillar jag också!

• hoppsan5

Hej hopp!
    Vi har bokat vårt bröllop i Rastaborgs slott, var och kollade i helgen, supermysigt! Vi ska ha ca 100 gäster, och försöka få ca 70 att övernatta. Det ingår i lokalhyran! Själva vigseln blir nog i deras äppelträdgård, blir nog kanon!

• Sippen

Yxtaholmsslott utanför Flen
    Krusenbergs herrgård utanför Uppsala

• yaz.h

Nu har vi träffat rätt! SvertsjöSlott!
    Den är underbar, stort och vackert...Helt sagolikt och helt perfekt.

Nu gäller det att börja planera...

JIPPIII

• javi

yaz.h.. snälla berätta mer om svartsjö slott, blev jättenyfiken eftersom jag sitter i ungefär samma sits o letar ställe.. det står inte mycke på deras hemsida precis. Vad har dom för kostnader etc? Tackar!!

• ottis

gimo herrgård jätte fint gå in på deras hemsida så får du se..

• yaz.h

Svartsjöslott kommer att vara (inte klart inrätt än) barock-stil i moderna och exlusiva drag, och ha en äkta slottskänsla.

Vad gäller priser och sånt så är de väldigt flexibla och kan erbjuda allt från "bara hyra delar av slottet" till att fixa festen helt, dvs mat, hyra, silverbestick etc...så prismässigt beror helt på hur NI vill ha det.

Vi har själv inte räknat ut vad vi ska ha så prismässigt för stället att hyra ligger vi nu på ca 50 tusen...altså hyran och kanske tält.

De har inga färdiga menyer, bara förslag, det enda som man inte kan styra själv över är spriten. Det måste köpas från deras samarbetspartners Absolut Vodka och där är det åxå upp till er om hur ni vill ha det och vad ni vill ha/bjuda eller att gästerna själv står för spriten.

De kan fixa fest-tält, övernattning på andra ställen (slottet kommer att ha ca 3 sovrum) som Grand, Hilton osv...och det har samarbeten med det främsta inom allt du önskar veta och köpa till ditt bröllop.

Det absolut bästa du kan göra är att kontakta foundern, Annette Svartsjö och boka tid och prata om allt. Hon är väldigt professionell, tillmötesgående och en underbar idé spruta!

Hennes nummer: 070 797 14 00

Svar på tråden Sagobröllop