• yaz.h

Sagobröllop

Hej på er alla lyckliga brudar!

Jag behöver tips! Mitt bröllop till nästa sommar ska vara på ett slott eller på en Herrgård.

Ca 100-120 gäster, minst hälften ska övernatta...har ni tips på ställen?

Vill att det ska vara sagolikt, fint och relativt stort...

Alla tips är välkomna!!!

• Svar på tråden Sagobröllop
  • östermalmsbrud 2004

Rastaborgs slott

• Saltisbrud

Grand Hotel Saltsjöbaden,Stallmästaregården,Villa Pauli,Södertuna Slott.

• barba blå

Häringe slott är så fantastiskt vackert och har dessutom fina sviter och rum för övernattning. Men jag skulle nog råda dig att vända dig till någon eventbyrå/bröllopskonsult och se om de kan hålla i trådarna både under förberedelserna och under dagen. Har nämligen hört från flera håll att de kan vara lite struliga ibland, men att miljön och maten är jättebra!

• NYU

Så fort man är mer än 100 prs är det lite svårare.. Då måste man nästan ha tält.. Jag personligen älskar Härringe slott, men där kan man endast vara ca 70 eller 80 om man inte vill ha tält..
    Villa Pauli är också väldigt fint.. Men det måste nästan vara tält där med..
    Vi kommer att ha festen på Hasselbacken..Vi har ca 120 gäster.. Och det kan jag också varmt rekommendera!!

• yaz.h

Grymma förslag! Tusen tack! Jag har redan bokat visningar på vissa!

Första stoppet är Rastaborg...Någon som varit där eller haft sitt bröllop där? Rekommendationer? Varningar?

• Sunshine Girl

yaz.h
    Vilka fler än Rastaborg har du bokat visningar på? *nyyyyyfiken*

• yaz.h

Nyfiken, hehe...

Vi ska också kolla på Bergendal, Djursholms Slott och eventuellt Rånäs...Grand Hotel Saltsjöbaden är inte heller så pjåkigt.

Man blir ju mer och mer kräsen ju mer man tittar, nu vill man själv bestämma menyn, men det är tyvärr inte möjligt på det flesta ställena.

Men vi kollar vidare, tills det perfekta stället dyker upp!

• Gift i Statshuset

Sessie
    Var och kollade , var faktist inget speciellt. Finns inga rum. Det är bara ett torn liksom. Var skittråkigt

TRollenäs slott var underbart.
    Men nu funderarjag på ett slott i Scottland som var sagolik.. Helt underbart

Svar på tråden Sagobröllop