Jag har en egen fråga angående doppresent (lånar tråden en snutt om det går bra)
Mitt dilemma:
en av mina närmaste och äldsta väninnor ska få barn snart, och hon har redan beslutat att ingen förutom hon själv, pappan och barnets gudföräldrar (ett par ganska nya kompisar till henne) ska bli bjudna på dopet.
Genom det beslutet så har hon kört över en stor del av sina vänner som också är mina vänner, och sin familj som också de är goda vänner till mig. jag vet att många har blivit besvikna och jag tycker att det är väldigt synd, för många känner att hon vänt dem som hjälpt henne mest under graviditeten och stöttat henne både ekonomiskt och känslomässigt ryggen.
Jag är väldigt kluven, jag tycker att det är väldigt fuklt gjort av henne, samtidigt som att det ju är hennes barn och hon naturligtsvis måste få bestämma själv vem som ska få komma på dopet.
Men hur ska jag göra, ska jag ge doppresent i allafall fast jag inte är bjuden?
Min relation till barnet: Det är inte släkt till mig, men mamman och jag är gamla och nära vänner och räknar varandra nästan som systrar, vi brukar skoja om att jag är hennes Gudmor,Jag var den enda som kom på hennes dop förutom hennes mamma när hon döptes som tonåring, jag är lite äldre än henne och har tillsammans med hennes äldre kusin som är min bästa väninna beskyddat henne från allt ont genom livet
)