Yes, det var Jonas Röjdmark som opererade. Han verkar verkligen duktig. Men vi får väl se när gipset är borttaget. Hur som helst så kan det ju inte bli sämre.
När jag kom dit fick jag ställa mig framför spegeln och förklara vad jag ville ha gjort. Fast jag hann knappt börja innan han avbröt och sa att "jag vet PRECIS hur jag vill göra din näsa. Du ska ha en spikrak näsa. Ta bort lite här och lyfta tippen 1 grad. Då kommer du att få den idealiska näsan." Kändes bra att han var så säker på vad som skulle passa mitt ansikte.
Han sa innan att operationen skulle ta ca en timme men när jag vaknade hade det gått tre timmar. Jag vet inte hur länge det tog innan jag vaknade från narkosen men jag antar att operationen tagit längre än beräknat. Det var ganska jobbigt att vakna upp. Jag mådde inte illa eller så, kände mig mest obehaglig. Orkade inte ha ögonen öppna men kunde inte somna om. Låg mest där och väntade på att jag skulle piggna till. Var hur törstig som helt. Sköterskan kom och gav mig vatten, samt smetade Vaselin på läpparna. När jag piggnat till lite skjutsade de tillbaks mig till mitt rum där jag fick nyponsoppa och en macka. Jonas kom in efter ett tag och sa att allt gått bra. Efter ett par timmar kände jag mig pigg nog att åka hem.
Igår svullnade jag upp rejält framåt kvällen, stora påsar under ögonen samt svullen vid näsroten. Blåmärkena var som värst igår, men idag börjar de ge med sig. Måste bero på att jag smetar in mig med Huridoid salva minst 5 ggr/dag. Det kan jag verkligen rekommendera! Ögat är fortfarande irriterat sen efter narkosen. Bor hemma hos mamma nu och blir ompysslad och varje gång hon ser mig säger hon "Herregud, hur du ser uuuuuuuut!" Och jag kan ju inte annat än att hålla med.
Är ganska täppt i näsan fortfarande men det har slutat droppa. Smög mig ut på tomten igår kväll med huvtröja så ingen skulle se mig. Tänkte att lite frisk luft skulle få nästäppan att släppa men inte då. Det är nog bara att härda ut. Men det känns i alla fall inte värre än en vanlig förkylning. Som tur är har jag i alla fall inte ont.