Hollywoodlockar?
Hejsan!
Är det någon som vet hur man får stora vackra Hollywood-lockar (likt Jessica Simpsons)?? Jag har prövat med stora spolar men de trasslar bara in sig!?
Kramis
Hejsan!
Är det någon som vet hur man får stora vackra Hollywood-lockar (likt Jessica Simpsons)?? Jag har prövat med stora spolar men de trasslar bara in sig!?
Kramis
tack tack, har kastat kardborrespolarna, men ska prova att köpa nya, har en locktång ifrån 80-talet också att gräva fram och prova
JAg har spolar med vaten i som man kokar det sliter inte sa pa haret och särskilt dyra var dominte heller..Men jag vet inte om det finns (och i sa fall vart) i sverige.
Skulle jag sätta i kardborrespolar skulle de sitta kvar tills jag klipper bort dem!
Men har ni inte provat de som finns på åhlens, långa grejer i mjukt material som man liksom böjer ihop. Billiga är de med. Helt klart beror resultatet på hårkvaliten. Annars är ju locktång bra!
Sannis_
Hur fungerar de där plastgrejerna egentligen? Jag förstår inte riktigt för håret blir väl jättekrulligt om man virar upp det på en sådan, eller? :)
lovelylocks..Jag rullar upp i tjocka slingor, man kan ta med rätt mycket hår i de där grejorna från Åhlens. Mitt hår är långt och det blir inte småkrull, det blir ungefär Jessica Simpson, men jag har längre hår än hon:) Tar man tunna slingor blir det krulligare. Det blir nog krulligare om man har kortare hår också.
Hej! Beställ på internet BabyLiss Instant Heat Rollers från ElGiganten. Kommer i posten inom en vecka och kostar 6-700 kr. Om man bara vill vra extra fin en kväll går det fort och lätt att sätta i rullarna, efter 15 min är du klar. Vill du ha superlockar till en viktig anledning: Ha lite fuktigt hår, gärna förbehandlat m mousse eller läggvatten o l och sitt med rullarna tills det är torrt. Glöm locktång, plattång och kardborrerullar, detta är överlägset! Kram TheBride
Jag rekommenderar att du går till NK och till parfym avdelningen där de säljer hår produkter. Där jobbar en kille som är stylist och han hjälper dig att pröva fram olika lockar som passar ditt hår och verktyg. Var där själv förra veckan och köpte en locktång i keramik som inte bränner håret... Var ute i helgen och var så fin i mina nya hollywood lockar.
Jag använder värmespolar. har haft dem i 20 år och de är fortfarande bra. Jättefina lockar. De är fyllda med något, olja kanske?
Värmespolar är bäst! Jag älskar mina! Jag köpte dem i Australien (de borde finnas här med) och jag går ut och ser ut som Jessica Simpsons när jag vill. Dagar som lockarna ska vara extra hållbara hoppar jag över balsam och stoppar i läggningsvätska innan jag fönar håret tort. Sen i med spolarna. Det gör inget om det är lite för vågigt när man går hemmifrån för då är det perfekt när man kommer fram. Enda gången mitt trasslar till sig är när det är blåsigt ute. Då brukar jag snurra det och sätta upp det löst med en klämma som jag sen tar ut och vips så har jag mitt glamorhår där igen. Tänk på att lockarna är "svaga" när de är varma. När de väl kallnat håller de mycket bättre. Så ska du kamma igenom håret vänta tills håret svalnat och gör det försiktigt med kam från lock till lock tills det ligger perfekt. Avsluta med en spraydust så att det inte blir flygit (framförallt om du inte haft i balsam).
PS Om du har hårspolarna i regelbundet är det viktigt att återfukta med hårkurer regelbundet. Annars blir det slitet och torkar ut.
hbn00002
Vad heter de spolarna du använder dig av? :)
Vill också ha sånna lockar :)
Men vad jag har hört så är de ganska dyra..vet nån vart dom är billigast och vad dom ungefär kostar?
Jag vet inte vad ni talar om för värmespolar, men har sett att på tradera auktioneras värmespolar ut. Är det denns sorten ni talar om?? I såfall kostar de bara 199 här*sugen*...
Kolla tradera, hem och hushåll_assesoarer_hårvård
Dom värms upp på ett litet ställ.......
Ja de är nog sånna jag menar :)
Men är lite osäker på att köpa sånt där på i-net..någon som brukar köpa saker via nätet?
Men de va ju billigt iaf. ;)
Var hos frissan och fick jättefina stora oregelbundna lockar. Hon lockade med en välvd "plattång". Tänkte direkt att en sån månste jag ha! Men det går faktiskt väldigt bra med en smal plattång. Man klämmer åt om en slinga och roterar tången som en korkskruv medan man drar ner längs slingan. Superlätt och jättefint!!! Fixera lite med spray!
14maj!
Förstod inte hur du menade..hmm hehe.
Fast de kanske är svårt att förklara :)