Hollywoodlockar?
Hejsan!
Är det någon som vet hur man får stora vackra Hollywood-lockar (likt Jessica Simpsons)?? Jag har prövat med stora spolar men de trasslar bara in sig!?
Kramis
Hejsan!
Är det någon som vet hur man får stora vackra Hollywood-lockar (likt Jessica Simpsons)?? Jag har prövat med stora spolar men de trasslar bara in sig!?
Kramis
prova platttång det gjorde min frissa....
Jag har långt hår och använder spolar som är släta. Svårt att få tag på, men de finns hos vissa frisörer. På Åhlens finns det andra varianter av spolar som också är släta. Undvik generellt allt som håret kan trassla in sej med, då blir det risigt.
men alltså...ska man ha något "jox" i håret innan och/efter man haft i spolarna och hur länge skall man ha dem i håret? Har provat med kardborrespolar på natten, resultatet blev risbuske :-/....
Jag brukar låta håret bli halvtorrt, och inte sova med det. Före har jag i "joxet" tex mousse. Sen måste det bli riktigt torrt när man försiktigt tar ur spolarna. Sen kammar man det försiktigt och sprayar. Sliter man bort spolarna och kammar/borstar för mycket försvinner de snygga lockarna.
misslucifer-då måste det vara en smal plattång va? Jag har en standardbred och kag vet inte tiktigt hur det skulle bli..rullar man håret runt plattången som runt en locktång då?
japp...hon rullade som en locktång. och sedan sprayade hon varje lock för sig...
kolla här...groups.msn.com/MattiasMalinEriksson/frisyren.msnw&PhotoID=26
Fast det där ser mer ut som korkskruvar... Jag undrar hur man gör stora lockar, alltså "hollywoodlockar"? Någon som prövat de släta spolarna på Åhlens? Ska det vara värme i spolarna?
Locktång eller värmespolar är mitt tips.
men VAR köper man bra spolar? Har provat mkt från typ KIcks och Åhlens utan att det blir lockar???!!!!!
Jag tror att kardborrespolar (som jag antar att du har redan har) kan funka. Men sov inte med dem! Istället: Borsta igenom ditt TORRA hår ordentligt. Varje passé (hårslinga) kammas igenom ordentligt, det måste vara helt utkammat, spraya slingan lätt med en vanlig hårspray eller någon lätt spraygelé, rulla upp på spolarna. Blås med fönen eller sätt på hårtorken om du har en sån (gärna diffuser på fönen så att slingorna inte blåser bort från spolarna). Blås i 5-10 minuter totalt, se till att varje rulle får sig en ordentlig pust. Låt kallna ordentligt. Ta ut spolarna försiktigt, BORSTA INTE, ruska ut och fördela med fingrarna. Spraya lätt eller dra någon stylingprodukt med fingrarna för att "fördela" lockarna lite.
Hoppas det funkar!
OBS: Stora spolar krävs. Ännu bättre kan det nog blir med värmespolar, men jag har dålig koll på dem. Dessutom är de inte gratis, precis...
Lycka till!