• Smurfan86

Bröllop runt Nyår?? eller i Februari??

Någon mer som ska det...??

• Svar på tråden Bröllop runt Nyår?? eller i Februari??
  • elinb

Nej faktiskt inte! Vi är Elin och Daniel! Men vi har inte skapat någon egen sida än eftersom man då måste skriva in vigseldatum, och det är ju inte hundraprocent spikat än. Vi väntar ju på svar från kyrkan. Så än så länge kan vi vara lite hemliga...

För visst är det så, när man reggar sig så måste man ange vigseldatum?

// Elin

• cissilla

Ok, förlåt :(
    Jo jag tror att man måste skriva datumet.
    Jag håller tummarna att ni får nyårsafton ni också, för vad kan vara bättre än att börja det nya året som tillsammans,nygifta.

Skall ni åka på någon smekmånad? Vi funderar på en weekend, och en smekmånad (vecka) några månader senare.

• elinb

Ingen fara, hur skulle du kunna veta vad min sambo heter...

Precis så ska vi också göra med bröllopsresa! Ta en liten weekend i samband med bröllopet och sen åka iväg lite längre några månader senare alltså.

Vi ska ju förhoppningsvis gifta oss i Trosa och då stannar vi där söndag-måndag efter bröllopet och går på spa och myser. Sen åker vi nog iväg i april eller något sånt, lite längre bort. Tänkte önska oss presentkort på Ticket och euro i bröllopspresent. Vi har ju så mycket saker redan...

Har ni funderat på vart ni vill åka på weekend och till vilket resmål den "riktiga" bröllopsresan ska gå?

/ Elin

• cissilla

Våran weekend ommer nog bara att gå till Stockholm, eller Göteborg(jag har aldrig varit i Gb, trots att jag är uppväxt i uppland) Kanske gå på en teater eller dyl. denandra resan vet jag inte vart den bär iväg, funderar också att önska oss presentkort på nån resebyrå.
    // Cecilia, skickar med min mail om du hellre vill skriva dit, vi börjar ju fylla det här inlägget ganska bra, du gör som du vill.
    cilla_mm@telia.com

• elinb

Smurfan86, förlåt att jag & Cissilla har kapat "din" tråd i några dagar! Vi ska tona ner oss lite nu, jag lovar.

Ni andra som planerar vinterbröllop 2005/2006, hur långt har ni kommit med planeringen? Kyrka bokad, klänning vald, maten provsmakad? Eller har ni det som jag, hundra tankar & idéer och ett stort kaos i huvudet?!

Vore roligt att höra var ni ska gifta er, jag & Daniel ska (som jag skrivit tidigare här) gifta oss i Trosa, det ska bli jättemysigt eftersom jag är född där! Och dessutom döpt i kyrkan som vi har valt till vårt bröllop!

Berätta! // Elin

• Smurfan86

Vi har mest idér... Ska nog till malmö imorrn eller något o kolal efter fler brudklänningar....

Men vi får se...

Iadg är de exakt 1 år till jag ska gifta mig... *nervös*

• orzia

Vi har mest ideer, Vet vilken kyrka vi ska gifta oss i men det är det ända =)

Har hittat tyg till tärnklänningarna och vet hur inbjudningskorten ska se ut,

Men i stora drag vet vi hur vi vill ha det,men som sagt imed vi inte har bestämt ngt datum än så blir det mesta lösa planer.

• elinb

Hej hej!
    Nu är det klart med kyrkan och vi fick precis som vi ville! Trosa stadskyrka kl 16 på nyårsafton! Jag är så glad!!

Har en sak som jag tänkte höra med er. Har ni berättat för föräldrar, syskon osv om bröllopet? Om inte, hur länge tänker ni vänta innan ni berättar? Vi kan inte riktigt bestämma oss för hur vi ska göra så jag vill gärna höra hur ni tänker.

Hej sålänge! / Elin

• Senvinterbrud-06

Hej!
    Vi ska gifta oss i februari -06. Har oxå tusen idéer om allt och det blir ju "ännu värre" av att vara här... Alla har ju så många bra saker att dela med sig av!
    Om vi har berättat för någon? Hmm, jo, alla vet om det. Kunde inte hålla mig från att tala om det...
    Kyrkan har jag pratat med, men jag ska återkomma EFTER SEMESTERN! Tror inte vi kan vänta så länge. Får försöka att få boka tidigare...

• Smurfan86

Senvinterbrud-06:

Vilken datum ska ni gifta er i Februari 2006.. För vi ska nämligen me gifta oss då..

• Senvinterbrud-06

Smurfan86:
    Vi ska gifta oss 18/2-06, alltså är det precis ett år kvar imorgon...
    Vilket datum gifter ni er?

• Senvinterbrud-06

Smurfan86:
    Förlåt, nu såg jag när du skulle gifta dig. Mindre än ett år kvar...:)

• Smurfan86

Senvinterbrud-06:

jag ska gifta mig den 11 Februari....... Bara de inte blir ändrat

tänkte ni me egentligen ha det den 14/2????

Men flyttade fram det till helgen??

• Senvinterbrud-06

Smurfan86:
    Nej, vi tänkte inte på 14e feb. Vi har årsdag den 10e feb, så det var vår första tanke att ha det då. När vi inte kunde den helgen, så tog vi den närmast efter... :)

• Bebbsen05

Smurfan86:

Är du samma Smurfan86 som på FL?

• dubbelbröllop05

elinb

Vi kommer att ha dubbelbröllop på nyårsafton. Det var väl meningen att vi inte skulle säga det till någon förrän efter påsk när vi hunnit träffats alla fyra och diskutera lite, men det är ju så svårt att hålla mun om något så roligt!!
    Så nu vet ganska många om det redan.

• Elin B

Sådär är det för oss också, eller för mig rättare sagt, jag har sååå svårt att hålla såna här saker hemligt! Vi har bestämt att vi ska berätta om vårt bröllop för våra familjer på min födelsedag i början på april, men det är rätt många som vet redan...

• Smurfan86

Bebbsen05

Ja det är jag

Svar på tråden Bröllop runt Nyår?? eller i Februari??