• trolla

South beach diet

Den andra tråden i detta ämnet gick inte att skriva på så jag startar en ny.
    Provade Viktklubben i höstas men hade dåligt med motivation att skriva in och så. Däremot funkade Kickstart dieten i Amelia kropp och hälsa kanon. Gick ner fem kilo. Sen blidde det juuuuul.......
    Så nu tänkte jag börja om från början igen. Såg att South beach (kvällsans bilaga i söndags) och det som står i Amelia är snarlikt varandra. Så nu är det tuta och kör. Inte så mkt för midjans skull utan mest för att jag mår bättre och orkar mer om jag går ner sisådär 7-8 kilo (shit vad mkt det såg ut när man skriver det ;-( dessutom har jag en dålig höft som skulle må mkt bättre av att ha mindre att släpa på.
    I dag är första dagen på vecka 1.
    Menyn denna veckan består av:
    frukost, mager bacon, ägg, grönsaker och en kopp te.
    mellanmål, nötter, mager ost, lite lättfil (ett av det)
    lunch och middag, kött, grönsaker
    och dricka massor av vatten.
    Låter väl bra, MEN ni som har gjort det här förut, finns det inga roligare mellanmål? Vad kan jag äta när magen knorrar? Några andra bra råd? Finns det någon svensk South beach sida?
    Kanske fler här som vill hänga på så peppar vi varandra (som vanligt
    Mot en lite smalare vår, kram, Trolla

• Svar på tråden South beach diet
  • SB_Helena

Bra jobbat Marre!! Jag började i söndags och ska försöka ha tålamod att vänta en vecka innan jag väger mig...Men det är svårt, för man vill se resultat på en gång. Härligt att det går så bra, fortsätt i samma takt=)

• trolla

Gomårrån på er alla duktiga kämpar
    Testade igår igen med linfrömuffinsarna att blanda i ca 1,5 dl malda nötter och dubbelt så mkt hermesetas. Till o med mannen i huset godkände dem. Betydligt bättre än innan.
    Ska testa de där marängerna med hermesetas i, då måste man ju kunna blanda i mandel eller nötte oxå. Ska göra det som helg godis. Vågen har iaf rört sig ner två kilo nu, jag har 4 dgr kvar på fas ett, kanske jag kör fas 1 en vecka till eftersom kroppen kom så dåligt igång.
    Tack för omtanken om min tand Zara, har inte ringt tandl ännu (fyyy mig), har ju inte ont eller så men jag måste ju få det fixat ju. Som många andra är tandläkaren det värsta jag vet *L
    Ha en bra dag, här lyser solen från en molnfri himmel, som gjort för långpromenad
    Kram, Trolla

• Sirap

God morgon!

Har precis avnjutit en god frukost. Stekta ägg med kotlettbacon, gurka och en kopp te. Det satt fint.
    Vägde mej som vanligt på morgonen och såg att jag gått ner 0.5 kg till. Jag kan inte låta bli att väga mej, jag blir så inspirerad när jag ser att det går neråt!

Ska ta och baka lite till helgen tänkte jag. Linfrömuffins ska jag prova och hur lyder receptet på marängerna?

Ha en bra dag och kämpa på!!!

//Marre

• CareBear

Har gått ner 2 kg sen i Måndags trots att jag "fuskade" med en godispåse i Tisdags när mina cravings tog över......

Är det ok att äta keso under fas ett?

Nåt tips på sånt man kan äta till kött/kycklingfilé osv? Alltså sås eller smaksättare? Det mesta i såsväg verkar ju gå bort antingen pga av fettet eller för det tillsatta sockret.....= (

• lehita

God morgon alla.

Nu är fyra dagar avklarade, och det har gått otroligt bra trots nattarbete. Det var väl först igår kväll, första kvällen hemma som det swichade förbi ett litet sötsug.
    Men idag kommer nog den riktiga prövningen, med en lång och intensiv dag framför mig, då jag ska hålla 2 kurser, på två olika ställen, med i princip ingen tid för lunch. Men, jag har förberett mig med både en ordentlig tonfisk-sallad och med keso, ägg, nötter och morötter för snabb mellis.

Ett litet ord på vägen innan jag rusar vidare.
    Glöm inte bort att dricka mycket vatten. Yrsel och huvudvärk beror ofta på vätskebrist, vilket även illamåendet kan göra.
    Jag blir lite småglad när jag blir så där jobbigt törstig, då jag har fått lära mig att många blir törstiga när kroppen bränner fett.

Lycka till över helgen nu allihop.
    Själv tänker jag i första hand leva på kärlek och massa mys med älsklingen, så addar jag väl lite kött och grönsaker till det.

*kram*

• Sirap

Hej!

Ja, då var det fredag igen då! Har gått ner 2 kg sen i måndags och ska nu försöka hålla det i helgen. Oftast åker jag dit på helgerna! Dricker vin, blir sötsugen och äter en massa onyttigt! Nej denna helg ska jag inte göra det. Det är ju så skönt när man sköter sej och ser att vikten går neråt.

Ha en bra fredag!

//Marre

• trolla

Har inte testat marängerna ännu men det ska vara som vanliga maränger med äggvita men man tar hermesetas istället för vanligt socker. Måste ju vara ok att blanda i nötter eller mandel oxå ju, eller hur? Får väl kolla på ngt vanligt marängrecept på temp och tid och sånt.
    Berättar sen hur det blir. Måste förbereda mig så jag har ngt fejk gott när jag vill ha ngt annars kan det lätt bli vad som helst. Har laddat med Billinge ostshaps (en port ostar, runda, smala stänger), torparskinka (gott att skära en bit och mumsa på, ska baka maränger, har linfrömuffins, nötter och mandel (har med skal på så de måste knäckas så man inte vräker i sig). Någon som har fler förlsag?
    Det där med kärlek och lite mat lät fint.
    Laddar nog jag med oxå
    Ha en fin helg, och stå inte emot suget ha allternativ istället.
    Trolla

• trolla

Undrar....har ni några "synder" ni inte släpper för dieten? Och hur stor "skada" kan det ställa till med?
    Erkänner att jag har lite lite honung i mitt te. Och något glas vin blir det till helgen...............
    Trolla

• sara82

Hejsan alla!
    Åh så skönt med fredag! I helgen kommer jag att synda, med en (liten) godispåse. ska köra en extra vecka oxå på fas ett tänkte jag, jag menar det går ju så bra så jag kan lika gärna fortsätta en vecka till. Så kompenserar det kanske för godiset? Blir Dag 14 på måndag.
    Trolla jag gjorde marängerna med hasselnötter i, man måste nog ha ganska mycket hermesetas tror jag, för mina blev mest sega och inte så söta alls... lycka till iaf alla marängbakare! :) O trevlig helg1

• Genki

Jag gjorde en god "Skagen-röra" häromdan..
    Ett litet gott tips bara.
    Tog Keso, Pepparrot, lite citron-saft, dill, salt och en näve räkor som jag skar upp i mindre bitar. Jättegott litet mellanmål.

Sen åt jag "mackor" till frukost.
    Jag gjorde linfrömuffinsen fast utan sötningsmedel och kanel och sånt. Så de blev utan någon särskild smak. Sedan när de var nygräddade skivade jag på lite ost.
    Jättegott!

(mitt fusk består av att jag häller i vanlig vanilyogurth från Arla, och det innehåller väl lite socker, men min lilla Konsumaffär har dessvärre inget större utbud av yogurth)

Svar på tråden South beach diet