• trolla

South beach diet

Den andra tråden i detta ämnet gick inte att skriva på så jag startar en ny.
    Provade Viktklubben i höstas men hade dåligt med motivation att skriva in och så. Däremot funkade Kickstart dieten i Amelia kropp och hälsa kanon. Gick ner fem kilo. Sen blidde det juuuuul.......
    Så nu tänkte jag börja om från början igen. Såg att South beach (kvällsans bilaga i söndags) och det som står i Amelia är snarlikt varandra. Så nu är det tuta och kör. Inte så mkt för midjans skull utan mest för att jag mår bättre och orkar mer om jag går ner sisådär 7-8 kilo (shit vad mkt det såg ut när man skriver det ;-( dessutom har jag en dålig höft som skulle må mkt bättre av att ha mindre att släpa på.
    I dag är första dagen på vecka 1.
    Menyn denna veckan består av:
    frukost, mager bacon, ägg, grönsaker och en kopp te.
    mellanmål, nötter, mager ost, lite lättfil (ett av det)
    lunch och middag, kött, grönsaker
    och dricka massor av vatten.
    Låter väl bra, MEN ni som har gjort det här förut, finns det inga roligare mellanmål? Vad kan jag äta när magen knorrar? Några andra bra råd? Finns det någon svensk South beach sida?
    Kanske fler här som vill hänga på så peppar vi varandra (som vanligt
    Mot en lite smalare vår, kram, Trolla

• Svar på tråden South beach diet
  • Mrnicoo

Hej Nico tillbaka här..
    Jag startade upp med detta för ca: 10 dagar sedan, men jag hade en del fester framför mig så jag hoppade över steg 1. i vilket fall så har jag köpt boken och granskat den. Sen gjorde jag det lätt för mig och plockade väck 6 livsmedel: Potatis, Ris, Pasta, Bröd, Läsk och Chips.... samt att jag tänker lite mer på vad som inhandlas. Under dessa 10 dagarna har jag i alla fall gått ner 2,5 kilo och jag finner inga svårigheter alls med denna diet förutom att jag saknar ris och pasta väldigt mycket. Men om 2 veckor ska jag införa detta igen fast i liten skala. Jag har dock två frågor till er som vet.
    1. Jag ska nu till Thailand igen och där har de väldigt god mat och allt är med ris (detta hoppar jag över) men all kött osv. ligger i såser. Ostronsås, kokossås osv.. är detta ok tror ni?
    2. När man inhandlar en produkt och det står typ 7-8g kolhydrater per 100gram. så kan väl inte detta vara helt knas att köpa?

Tack för en bra sida..
    Nico

• silversophie

Hejsvejs! För mig är det dag 3 i fas 1 och det är ju inte jättelätt kan man inte påstå, särskilt inte på frukosten när man vill äta yogurt och musli... Men vad tusan, två veckor går ju fort i vanliga fall så nu gäller det. Jag har i alla fall två frågor till er som kanske vet mer än mig: nämligen först om det är tillåtet med lightläsk och lightdricka? Och sen om det är något som helst tillåtet med naturell lättyogurt? Hoppas någon kan svara... Och lycka till allihopa!

• sara82

Hej allihopa!
    Hoppas att det går bra för alla! Själv tycker jag att det bara rullar på nu, har tappat suget på godis och kolhydrater helt. Problemet nu är nästan att äta, har ingen aptit alls, specielt inte på kvällen då mår jag lite illa istället..skumt. så det blir bara ett ägg till frukost oxå lunch, nått mellanmål brukar jag ändå kunna klämma i mig på eftermiddan, men det är nog lite lite ändå. Nån som har samma problem? jaja bara 4 dagar kvar på fas 1, kanske går över sen.
    Nu till lite frågor: jag tror att det går utmärkt att dricka light läsk, se bara upp för ökat sötsug!
    Yoghurt går bra, sålänge den är sockerfri, o inte i för stora mängder.
    7-8g kolisar är ganska lite, så helt knas kan det ju inte va ;)
    Så hur går det för alla? får man en uppdatering snart? :)
    kramar

• Eurydike

Hej alla!
    Har precis läst boken samt inhandlat diverse ingredienser för att kunna starta SB imorgon. Är väl bäst att förbereda lite rätter och ställa i frysen kan jag tro. Så det bara är att värma när man blir hungrig. Finns det fler tips på mellanmål än nötter? Känns inte som om man vill ta med sig fyllda selleristjälkar eller kalkonrullader till jobbet precis.
    sen undrar jag om ni fått ta på flytande vanilj- respektive mandelextrakt? vet att det fanns flytande vanilj förr. Men har inte sett det på länge.
    P.S Hoppas man kan vara med i detta forum fast man inte går i giftastankar...ännu.

• Genki

I fas 1, är recepten på mumsiga saker bara ricottakrämer med olika tillbehör. Vad kan man göra annars?
    Går det att smeta ihop nåt med ägg, kakao och såna Hermesetas sötningsmedelstabletter och nåt mer tillåtet, så man får nåt att stilla sötsuget med?!
    Jag e desperat, känner att en frukt skulle vara sååå gott nu men det får jag ju inte..
    Tacksam för svar!

• sara82

Hej eurydike!
    första o främst välkommen, klart du kan va med ändå! Vanilj extrakt vet jag att man kan få tag på i den amerikanska affären på odengatan i sthlm, kommer inte ihåg vad den heter(?)..
    Tips på mellanmål ja..det är svårt, har själv undrat över det, jag äter keso, nötter, mager ost, skinka, körsbärstomater (mums)..
    lycka till!

• sara82

Hej Genki!
    Prova linfrömuffinsarna, finns recept här på tråden..ingen hit tycker inte jag men..jag blandade i kakao o det var inte så lyckat.

• sara82

Genki
    föresten jag gjorde egen drickchoklad en gång, jättegott! tog en o en halv dl minimjölk, lite kakao och hermesetas. mumman! stillade iaf mitt sötsug! enkelt oxå.

• SB_Helena

Hej!
    Jag håller med min hunger är också borta. Man är ju lite rädd då att kroppen ställer in sig på svält och stoppar förbränningen. Jag försöker dricka vatten när jag mår illa om jag inte kan äta något. Är det någon som vet ungefär hur många kalorier man måste få i sig per dag för att kroppen inte ska ställa sig i svältläge? Å

• Bröllopstokiig

God kväll!

Har gått ner från 68.5 till 67.2 sen i måndags! Det är så himla skönt att se att det går åt rätt håll! Har också tränat både styrka och förbränning så det hjälper väl också till antar jag. Nu ska jag fortsätta så här! Snart är våren här och då vill man börja lätta på alla kläder som man gömmer kroppen under nu!

Tack för tips på mellanmål! Jag käkar ofta ägg till mellanmål. Bra med alternativ!

/Marre

Svar på tråden South beach diet