Göra slut på förlovning och allt...hjälp!!!
Jag är så förtvivlad, sårad och besviken. Snälla tjejer hjälp mig...jag och min m2b har varit tillsammans i 3 år 7 månader, varit förlovade i ett år.
Jag har alltid trott att vårt förhållande byggde på ärlighet och tillit.Tyvärr har han förstört allting...såhär ligger det till:
Jag är en väldigt moralisk person som tycker att ärlighet varar längst. Man kan göra misstag men man ska vara ärlig och det har jag ALLTID varit i vårt förhållande.Han är jätte god person, och vi har haft det undebart. Men tidigare har han dragit några vita lögner som jag fick reda på och blev arg, vi lovade att alltid vara ärliga. Vi löste det.
Nu fick jag reda på att han har ljugit om en annan sak,(inte otrohet, snarare ett sviken löfte) och inte berättade det till mig på 30 dagar.För att han var rädd för min reaktion.När han snarare bekände allting...som jag trodde var det inte ALLT! han tog min hand och tittade i mina ögon och lovade att aldrig mer ljuga.
Men dagen efter kom det fram att det han sa den dagen han bekände, inte var hela sanningen. Jag blev galen och sårad, vi bråkade REJÄLT! jag skrek att jag ville göra slut började svära....blev GALEN! han började gråta och sa att inga ord kan beskriva hans ånger. Att han verkligen ångrar allt och att han är beredd på att göra allt för att sluta med smålögner och att han svär att aldrig mer ska ljuga osv, att jag ska vara förlåtsam. Jag sa att han behöver gå på terapi, att han är lögnhals!
Jag är så besviken.
Men hur ska jag veta att detta inte upprepas??hur?
hur ska jag veta att det inte är som de förra gångerna? det känns som jag inte kommer ta hans ord på allvar!
jag kommer bli misstänksam till allt han säger, hur kunde han bekänna men inte berätta allt! Vi har verkligen haft fint i vårt förhållande, jag har allafall tagit ett AVBROTT för att inte se han. Har gråtit floder av tårar, men jag kan inte tolera lögner!vad ska jag göra? ska jag göra slut för gott?vad händer med alla bröllopsplaner och grejer?
Hur ska jag få tillbaka tilliten? Hur han vinna tillbaka mitt förtroende?Ska jag ge det tid och börja om? Jag vet inte, men jag älskar honom och vi passar så bra ihop på alla andra punkter. Någon som varit i denna sits. Ska jag ge han ett ultimatium???Hjälp mig