• crazymom

Septemberbrudar

Heeej! vart finns ni???
    Idag har jag bokat kyrka & festlokal idag till den 17/9.. Så kanske vi kan ge varandra tips & råd..

• Svar på tråden Septemberbrudar
  • crazymom

Tror ni det kommer att finnas röda & gula löv då.. Hmm pumpa.. Blir inte det dyrt?

• Lucyinthesky

vet inte annars får vi ju ha nåt annat. vi får se vad lokalen kan erbjuda. annars kan man köpa fina billiga dekorationer på ikea.
    prioriterar inte dekorationerna så högt just nu. har lång tid på oss att bestämma!
    själv då?

• crazymom

Vad tänker du på för dekoration ifrån Ikea.. Just nu är jag bara helt slut i huvudet. Men sedan är vi väl inne på att byta färgtema ifrån grönt & vitt till, rött, orange någon liknanade..

• Lucyinthesky

i höstas köte jag en låda med kastanjer och löv i brunt och rött. kostade inte så mycket. man behöver ju inte supermycket dekoration.
    fint med höstfärger!

• Cyla

Tessansessan!
    förlåt, men jag kunde inte låta bli - såg att du ska gifta dig i st Råby i Lund. det är min barndomskyrka och mina barn är döpta där av T. Q ( om du vet vem det är) jag bor själv i närheten av lund och blev så glad att se att här fanns nån från samma trakter som jag! vi ska gifta oss den 20aug, men har ännu inte bestämt kyrka.. ( sorry att detta inte tillhör ämnet, är alldeles ny på detta och försöker leta mig runt)

ha det så bra!!

• Ojob

Kul ställe! Jag ska gifta mig 10/9, kyrka och lokal är bokad, men nu har det liksom stannat upp i planerandet. Tänkte snart ge mig ut och kolla klänning. Är det någon av er som redan gjort klädinköpen?

• säterhyddan

Hallå där!
    Har precis upptäckt denna mycket innehållsrika sida. Vi ska gifta oss 3/9, så alltså ännu en septemberbrud! Fick ett frieri i julklapp. Världens bästa julklapp!

• Mischa

Kul...jag gifter mig också 3/9 Nu har du mkt rolig planering framför dig

Trevlig julklapp förresten

• Tessansessan

Vad många vi blev plötsligt! Vi har bokat kyrka, festlokal och präst, samt pratat med toastmaster o -madame. Jobbar på gästlistan. Letar fotograf och catering. Ska prova klänning första gången imorgon... Verkar som att vi tar saker i delvis olika ordning. Skönt att veta att det går bra på olika sätt, liksom! Det finns inga måsten, alla gör på sitt sätt.

cyla:
    jaaaaa, en lundabo till (eller nästan)! Anledningen till att vi valde St Råby kyrka är att min blivandes föräldrar gifte sig där och båda sönerna (min sambo o hans bror, alltså) är döpta där. Dessutom är det ju en så söt och lagom liten kyrka. Det är så praktiskt när kyrkbänkarna begränsar inbjudningslistan, så slipper budgeten göra det... Vet tyvärr inte vem TQ är (om det är en präst, alltså, annars har jag en bekant som kallas så...)

• orkidé

10/9 blir vår höstdag (hihi) också. Vi har bokat kyrka och festlokal i Göteborg.

Svar på tråden Septemberbrudar