• inte min tur än

GI metoden

Tänkte starta en liten tråd om GI-metoden...
    Imorgon ska jag börja mitt nya liv genom att prova den metoden! Får se hur det går...
    Någon annan som har tips eller erfarenheter de vill dela med sig av?

• Svar på tråden GI metoden
  • brudimaj

Hej! fanns det en GI -tråd, det hade jag ingen aning om.
    Min man är tokig i GI. Har flera böcker han läser och vi lagar bara mat (nästan) från dom numera. Vet inte om det funkar men det känns bra!
    Skojar om allt tex; att "är det GI vänligt?", "-vad säger fredrik?" osv med honom . Men vi kör på och det är god mat så....
    Har varit slarvig med godis och så men jag ska ta tag i den biten när allt annat ordnat upp sej och lugnat ner sej i mit liv, vilket jag hoppas kommer bli nästa vecka.

• tsissi

Hej! Jag har fått upp intresset för glykemiskt index och har i princip lånat alla böcker man kan få tag på. Smygstartade igår med Fredrik Pauluns linssoppa. "Mmmm den här kan jag äta varje dag" sade pojkvännen.
    Grejen är den att jag tycker om att variera maten. Räcker alla recept i böckerna? Är rädd att det blir enformigt i längden.
    Någon som känner till bra receptsidor?
    Jag är inte överviktig utan vill endast slippa bli hungrig och godissugen konstant samt trött. Hej!

• brudimaj

Det finns massor av recept i böckerna. Har du den som heter Blodsockerblues? Den har vi många favoriter i.
    Det senaste hya vi provade va sovlaki, jag säger bara: SÅ HIMMLA GOTT!!
    Har tittat på linssoppan, den va god alltså?
    Vi provade ett recept med marulk. Väldigt dyrt (80:- för 2 personer, för fisken!) och levde inte upp till vad det lovade, kanske gjorde vi nåt fel med fisken, det blev sådär..kommer inte göra om den.

• Biggan-2

Den Perfekta smalmaten och den perfekta matlådan är två kokböcker av Paulin som är toppen. Jag har lagat många av rätterna och det blir supergott. Recepten kan också enkelt kompletteras med lite egen fantasi, så blir det inte enformigt.

• inte min tur än

Gillar Klaras GI-mat! Annars gör jag maten som vanligt men utesluter mjöl o socker o äter lite potatis (som har fått kallna i kylen över natten),basmatiris eller fullkornspasta.

• mormallis

köpte en jätte bra bok:
    Heter:Gå ner i vikt med GI-metoden av:Ola Lauritzon..

• mormallis

Har hållt på med denna diet i 9 dar nu..
    har gått ner ca 2 kg..Så jag tycker det funkar

• brudimaj

funkar inte på mej....händer inte nåt nästan! Men jag kämpar på ändå...vore ju 17 om det inte skulle ge resultat snart!

• mormallis

inte min tur än:
    Bakade din chokladkaka igår...
    Den var jätte god,kan jag verkligen rekommendera..

• Jennie med ie

brudimaj, det räcker ju inte att enbart äta mat som har ett visst GI-värde, du måste fortfarande skapa ett energiunderskott i kroppen och din kropp behöver tillräckligt med fett t ex. Du kanske äter för mycket eller felbalanserat ändå.

Svar på tråden GI metoden