• AnnaUmeå

vikt på ringarna

Hej

Jag har hört en del skräckhistorier som säkert många andra att tunna ringar mister formen osv.

Om vi väljer förlovningsringar, utan sten, på omkring 3-4 mm, hur många gram bör de då väga utan att vara för tunn?

Är exempel en ring med bredden 3 mm och vikten kring 3 gram för tunn? Förstår att vikten på dam o herr ringen skiljer pga storleken på fingret men på ett ungefär...

Berätta gärna för mig om era egna erfarenheter.

Tack på förhand!

• Svar på tråden vikt på ringarna
  • busiga_mamman

Hej hopp..

Min ring är 8 mm bred och väger 23 G,, lite väl mkt nu när jag ska gifta mig,, måste nog göra den mindre med tanke på att jag vill att vigsel o förlovningsring ska vara identiska,, kommer bli för tjockt att jag ej kommer att kunna böja fingrana..

• shabbichic

Hej Busiga_mamman !

Ja, det blir lite väl brett om man vill ha förlovnings- och vigselring _identiska_.

Själv har jag redan provat ut en Engelbert-ring till min 7 mm breda förlovningsring. Perfekt matchat!!!

• Brud_Linda

Hej Busiga_mamman!

16mm och 46gram värkar jättehäfig om man
    får plats på fingeret!
    Hat mailat dej tidligare på ditt hotmail konto.
    Har du nogon bild på dina ringar nu?

• Brud_Linda

Hej Shabbichic:
    Blir man van med tunga ringar?
    Om dom är skonarae en lättare måste man
    kenna av dom stendigt på fingeret eller hur?
    Låter lite mysigt....
    Beretta!!

Hur blir din Engelbert-vigselsring?

• busiga_mamman

Brud_Linda

Har bara en bild på mig o sambon.. Man ser ringen,, de är med en vanlig kamera, den digitala är fortfarande trasig..

Kan ej ha 46 g o 16 mm, har korta o breda fingrar *ler*

• busiga_mamman

Hej Linda..
    Nu har jag mailat en bild till dig

Jessica

• Brud_Linda

Hej Busiga_mamman!
    Er din ring spesialtilvärkad eller er det en standar-typ
    i guldsmedaffären?
    Var är den köpt?
    Pris?
    Tenkte titta på netet
    etter samma typ ring!

• busiga_mamman

Brud_Linda

Har du kollat på den?

Hittade den modellen här i Hudiksvall, fast i silver, hade en annan förlovningsring först, en 6 mm som vägde 11 g, men ville ha en större, så jag hittade en ordentligt kupad silverring som var 6 mm och 3 hög, men då beställde jag den 8 mm ocg 3,2 mm hög, så då gjorde hon den åt mig,, kostade 1200, med eget guld

• Brud_Linda

Hej Busiga_mamman!

Nu har jag med mailat en bild till dig!!

- Linda

• busiga_mamman

Brud_Linda

Nu har jag mailat till dig

• shabbichic

Hej Linda!

Ja, man vänjer sig väldigt lätt vid en tung förlovningsring i vitguld !

Det är klart att ringen "känns" hela tiden... Men tyngden är absolut INTE jobbig. Tvärtom! En smalare, lättare ring, skulle kännts "fjuttig" i jämförelse!!!

Om det ska va, så ska det va´...

Engelbert-vigselringen är såklart också i vitguld. Smal med en massa stenar runt hela ringen... Jättesnygg! Kostar runt 40000 så det bör den vara, eller hur !!

Ha en trevlig kväll - det ska jag ha iaf!

Svar på tråden vikt på ringarna