• AnnaUmeå

vikt på ringarna

Hej

Jag har hört en del skräckhistorier som säkert många andra att tunna ringar mister formen osv.

Om vi väljer förlovningsringar, utan sten, på omkring 3-4 mm, hur många gram bör de då väga utan att vara för tunn?

Är exempel en ring med bredden 3 mm och vikten kring 3 gram för tunn? Förstår att vikten på dam o herr ringen skiljer pga storleken på fingret men på ett ungefär...

Berätta gärna för mig om era egna erfarenheter.

Tack på förhand!

• Svar på tråden vikt på ringarna
  • ChristiansBrud

Jag vet inte riktigt om vikt osv. däremot tror jag också att alltför tunna ringar kan ändra form. jag tycker att det märks på ringarna när de är för tunna, det känns nästan på dem.
    jag har själv en väldigt tung ring, vet dock inte vad den väger.

• AnnaUmeå

Ok, det kanske märks om man känner på dem.

Om man kollar på ringar på internet så står det ibland i gram och dessa är ju lite halvsvåra att känna på ;) Men tack iaf

• ChristiansBrud

tog fram brevvågen nu!!! min vägen drygt fem gram, och min sambos lär ju väga lite mer eftersom den är bredare, hoppas att det kan vara till någon hjälp!

• AnnLee

AnnaUmeå- Min förlovningsring är 3mm bred och väger 4 gram enligt köksvågen.

• EhjärtaK = sant

Min nuvarande ring är 4 mm bred och väger 4 gram. Detta är en "fabrikstillverkad" ring som jag köpt på en guldsmedsaffär. Denna kommer jag att byta ut då jag tycker att den är för tunn (främst utseendemässigt), men även för att jag är osäker på att den kommer hålla formen i framtiden. Min blivande förlovningsring/vigselring kommer jag beställa av guldsmed istället .

• EhjärtaK = sant

Kan tillägga att de nya ringarna kommer vara MYCKET tyngre, men inte speciellt mycket bredare.

• Devoted

Min väger 8 och min sambos 12. Guldringar från Anders Fors på 5 resp 6 mm.

• EhjärtaK = sant

Devoted:
    ungefär vilka bredder har ni på ringarna?

• Blivande Jacobsson

Min väger 8 gram och är 5mm. Den är rätt tjock, vi räknar med att behöva polera upp dem ett gäng gånger under vår livstid så vi ville ha tjocka

• EhjärtaK = sant

Devoted:
    oj, jag såg att du redan hade skrivit bredden på ringarna - jag var för snabb .

Svar på tråden vikt på ringarna