Inlägg från: Juli 2005! |Visa alla inlägg
  • Juli 2005!

Umeå sommaren 2005

Såg att det gamla tråden var stängd för svar så jag får väl starta en ny tråd och berätta att vi har bokat kyrka idag! Det blev Stadskyrkan den 16/7! Nu hoppas jag bara på att den prästen jag vill "ha" är ledig!
    Nu är vi inne på vårt år tjejer!

• Svar på tråden Umeå sommaren 2005
  • Juli 2005!

Så hur går det för er andra?

• Juli 2005!

Magnus flikka
    vi var där på pastorsexpeditionen när de öppnade och gissa om det ringde i telefon, de tio minuter vi var i hennes rum ringde det nog oavbrutet
    vad kul att ni fick backen den tid ni ville ha! känns skönt att få boka och känna att nu kan man verkligen spika allt eller hur!? Vad är ert nästa projekt då? för oss är det inbjudningskorten och jag måste bestämma mig för mönster och tyg till min klänning så det kan inhandlas... och hitta nån som kan sjunga i kyrkan och... listan är lång men fasen va kul!

Fluffboll
    Vad kul med ett till 16/7 par! HE är en jätte fin kyrka! själv är jag döpt där och mina föräldrar gifte sig där men tyvärr är den för liten för oss.
    var ska ni ha er fest nånstans? Vi ska ha fest i bygdegården i stöcke!
    Lycka till med alla planerna!

• Juli 2005!

Fluffboll
    ja det var nog vi då, sorry vi blev snuvade på den 9e på stöckebygdegård som vi bestämt först så då blev det den 16e istället

• Juli 2005!

Magnus Flikka!
    Absolut, det är vi helt klart intresserade av! Vi kommer hem från vår bröllopsresa den 5/8 så vi är i stan den 20:e! Hoppas ni också fortfarande är intresserade av att hjälpa oss den 16e?!
    Vi har bokat fotograf, det blev Sandro. Är nöjd med det faktiskt, bra pris och så verkar de proffessionella. Tycker att de bilder man sett i tidningen varit riktigt bra. Vilka väljer ni mellan?
    Jag tror inte du behöver vara stressad över klänning iaf, jag är tidigt ute för att blivande svärmor ska sy min och det kan ju behövas lite tid till det

• Juli 2005!

Magnus Flikka
    Vad bra! Då kör vi på det! Visst skulle ni också ha buffé? Hur många personal tänkte ni ha totalt med oss inräknade? och hur många gäster har ni? vi har ca hundra gäster men för oss så är ju annas mat där och lägger upp maten och fixar med det så egentligen är det ju bara ta ut tallrikar, se till att vinförsörjningen funkar, koka kaffe och duka fram och fixa med efterrätten. eller har jag glömt nåt? vet inte hur många det kan behövas.... vad tror du?

• Juli 2005!

Bröllopsälskaren
    Har ni bytt datum? Blev lite nyfiken då jag vet att stöcke bygdegård ju var bokad den 9/7.

Magnus Flikka
    Ja det med efterrätten var ju inget avancerat, det är ju koka kaffe, ta fram kaffekoppar och tillbehör, hälla upp avec och ta fram tårtan.
    Du har ju faktiskt rätt i att det inte är nån brådska att få ut saker från bordet så man kanske inte behöver så många personal. Förutom 2 från annas mat och ni så blir det nog en kille till som är bartender och ska stå i baren sen. Diskning och sånt är jag inte säker på att ni behöver göra, vi betalar dem för att de ska städa efter oss sen och det inkluderar ju köket också.

• Juli 2005!

Bröllopsälskaren
    Jepp, det är vi det verkar vara uppbokat ganska stor del av sommaren! Har ni funderat något på dekorationer av lokalen, vill gärna göra den lite fin men förutom björkar utanför har jag lite dålig fantasi för tillfället....

• Juli 2005!

Det kanske inte vore nån dum idé med vinkaraffer... men jag undrar också vad det skulle gå på?

• Juli 2005!

Wih!
    Läste i en annan tråd om en chokladtryffeltårta ni ska ha.... det låter intressant, du har inte möjligen något recept på en sån?

• Juli 2005!

Wih!
    Jag tackar! Då ska jag prov experimentera lite jag med!

• Juli 2005!

Wih!
    vilken besvikelse..... jag kíkade på den och den såg ju jättefin ut! men du hittar en annan såklart, du har ju massor med tid på dig!
    /C

• Juli 2005!

Umeåman 2005
    Vi resonerar som er och vill att folk inte ska hinna planera in något annat på "vårt" datum så vi tänkte skicka ut inbjudan snart, de är på tryckeriet nu men innan februari slut hoppas vi. Etiketten säger annat (7 veckor innan) men om man inte ska följa det slaviskt så tycker jag det är helt ok att skicka när man vill!

• Juli 2005!

Beekeeper
    inte när ens morbror är chef där.... har faktiskt ingen aning vad det skulle ha kostat annars! Du kan ju alltid ringa och höra med lite olika!

• Juli 2005!

Mitt tyg till klänningen har kommit från thailand!!! Jag chansade lite och beställde med bekanta som skulle till thailand på semester och de kom hem i veckan och hade köpt tyg.... Å det var bara såååå snyggt! Nu ska jag bara bestämma exakt hur klännigen ska se ut... i stora drag vet jag men inte hur överdelen ska va... kanske man får lite inspiration på mässan i helgen!

• Juli 2005!

Inbjudningarna är på tryckeriet fortfarande... längtar tills de är klara! Man vill ju att allt ska gå på en dag men de är på g!

• Juli 2005!

Precis, det är till tryckeriet de har skeppats
    De kommer att vara som en minikalender, svårt att beskriva.... bilder kommer!
    Lycka till på tentorna!

Svar på tråden Umeå sommaren 2005