Inlägg från: Magnus flikka |Visa alla inlägg
  • Magnus flikka

Umeå sommaren 2005

Vi bokade också kyrka idag!! Hade panik ett tag när det bara var upptaget, upptaget i telefonen, SÄKERT skulle någon annan knycka just vår kyrka och tid! ;)

Men det gick ju så bra så, 20 augusti kl 15 gifter vi oss i Backenkyrkan. Kvinnan jag pratade med sa en "lustig" sak, att eftersom vi tillhör den församlingen följer präst och kantor och allt med kyrkan, vi hade trott att vi behövde ragga upp prästen själva??

Jaja, nu är det bara till att luta sig tillbaka och vänta på att tjänstgörande präst kontaktar oss då för vigselsamtal fram mot sommaren eller nåt...

• Magnus flikka

Juli 2005!

Idag har jag som projekt att ringa catering och boka fotograf, men vi velar med vilken fotograf vi ska välja... svårt! Inbjudningskorten är mentalt klara, ska bara inhandla papper (ska försöka pruta lite också) ! ;)

Klänning känns som ett fjärran projekt, jag hittar inte det jag vill ha till rätt pris! Just nu är jag mycket sugen på att köpa en tvådelad från KiKs i Sthlm, vi åker ner en weekend i början på april och kollar läget. Annars är det panik om jag inte hittar någon då!

Förresten, är ni fortfarande intresserade av att byta tjänster med oss?

• Magnus flikka

Puh va skönt att höra att man inte är ensam som har börjat få mardrömmar...! Min fick jag dock efter att en klasskompis föreslagit att vi skulle starta företag ihop som bröllopskoordinatörer - ni kan kanske ana att _ingenting_ på vår mardrömsbröllopsdag var koordinerat eller färdigplanerat sen...

Juli
    Vi tänkte boka FotaFolk nu, för att senare fråga en fotografkompis om hon hade möjlighet, vill inte fråga henne just nu då allt fortfarande är hysch-hysch. Men så såg jag en annan fotograf - Mattias någonting som visst skulle vara bra, så nu vet vi inte alls...

Självklart hjälper vi er den 16, det har vi redan så smått planerat in semestern efter! Har börjat försöka flörta in oss också hos er catering-Anna, men hon hade ett annat bröllop den 20 aug så hon visste inte om hon kunde. Hoppas, för hon var så schysst och service-minded!

• Magnus flikka

Bröllopsälskaren
    Ååhhh... jag skulle verkligen jättegärna vilja fråga Malin... Sa hon nåt pris till dig när du hörde dig för?

Juli
    Vi kommer ha runt 70 gäster tror vi, och om Anna m company lagar vår mat är det två personal därifrån som har hand om själva buffén, en kvinna som kan ALLT om lokalen och var allt finns samt ni två.

Jag tror nästan att det räcker? Diska hör väl till också, men det är ju såna där industridiskmaskiner på Göstas så det går rätt så smidigt. Om två "springer" och hämtar tallrikar medan den tredje börjar ta hand om disken tror jag att det funkar. Vad ska fixas med er efterrätt, vad ska ni ha? *nyfiken*

Det är klart att det skulle gå snabbare att plocka ut tallrikarna med två "personal" till, men personligen känner jag inte jättestress över att det kanske tar 10 minuter istället för 5. Hur mycket personal har ni räknat med?

Vi tycker att det känns skoj att få spionera på ert bröllop innan vårt går av stapeln! ;)

• Magnus flikka

Juli 2005!
    Städning ingår även i vår hyra, så det kanske inkluderar även disk då för oss också? Hm... det måste jag kolla upp! *lägger in i anteckningar på bröllopssidan*

• Magnus flikka

Någon som vill gå ihop och köpa typ 12 vinkaraffer? Någon fler som ska ha vinkaraffer på borden? ;)

• Magnus flikka

Det var faktiskt en rekommendation från Bengt Fritiofsson som jämförde en dyr karaff med en billig karaff. Den billigare var betydligt bättre sa han, och i mitt tycke helt klart snyggare. Den kostar typ 50 spänn och finns på IKEA!

• Magnus flikka

Vi fick offert från Annas Fest och Mat idag, och den var inte riktigt som vi tänkt oss... Förrättspriserna var helt ok, men varmrätterna är "dyra" med tanke på att vi ska ha buffé och därför vill välja åtminstone ett par olika rätter. Hon ligger mkt högre än alla andra cateringfirmor vi varit i kontakt med, och just henne vill vi ha...

Är det någon annan av er som ska anlita henne som vill säga vad er buffé kostar per person? Och hur många rätter ni då valt?

• Magnus flikka

Stöcke
    Men vi ska vara i Göstas Loge, så vi väljer inte henne för att hon kan stället... Offerten på varmrätter ligger på mellan 95 och 145, medan Fest-Caterings buffévarmrätter ligger mellan 5 och 55 kr. Åttarättersbuffé från Times Kitchen kostar typ 240. Annas priser sticker mao verkligen ut från mängden... Ville bara höra om andra som ockskå ska ha buffé från henne betalar dessa priser...

• Magnus flikka

NU har vi klarat ut allt, det hela rörde sig bara om ett missförstånd! Hon verkar vara väldigt bra att ha att göra med!

• Magnus flikka

Det är nog ingen fara med det aug2005, det har aldrig hänt hittills att Annas kunder stått utan mat efter festen! Så det är nog lugnt. Tyvärr vet jag inte än vad en buffévarmrätt kostar, det beror på om man vill ha EN rätt som gående bord eller om man vill ha flera rätter i en buffé. Hör med henne, hon är mycket tillmötesgående!

Ja just det Hipster, det borde ju stå på IKEA-sajten! *Går genast och kollar*

• Magnus flikka

Hipster
    Nopes, det var inte den, men den kanske funkar ändå? Den rymmer ju ganska mycket, och det är ju bra att det finns "lock" till den. Men den andra var mycket coolare... Fast det sprollar ju egentligen! :)

• Magnus flikka

Jag har förstått det som att det bara är "dyra" viner som vinner på att luftas, de billiga kan istället få en besk smak...

Svar på tråden Umeå sommaren 2005