Flädie Mat & Vingård
Är det någon som har haft sin bröllopsfest eller varit på bröllopsfest på Flädie Mat & Vingård?
vi funderar på att ha vår fest där men skulle gärna vilja veta mer!
Katarina
Är det någon som har haft sin bröllopsfest eller varit på bröllopsfest på Flädie Mat & Vingård?
vi funderar på att ha vår fest där men skulle gärna vilja veta mer!
Katarina
Är det någon som vet vad Flädie kostar i lokalhyra samt per kuvert?
Jag har frågat dem om priser och fick menyförslag från 312:- och uppåt (3 rätters), lät väldigt gott allihop. De var väldigt trevliga och snabba att svara. Här är ett utdrag ur "offerten" jag fick, hoppas det hjälper dig något.
Kaffe: Kaffe / Te´ 16:-
Bröllopsårta:Bröllopstårta i våningar från 28:-/pers
Övrigt: Flädie M&V ordnar lösgodis & frukt till inköpspris
Lokalhyra: Lördagar inkl städning(Pris gäller för bokning under 2004 ) 10.500:-
(Gäller lördag 12.00 ? söndag 11.00)
Glas/porslin: Ingår i lokalkostnad
Linne Linneservetter 6:-/st
Linnedukar, 40:-/st
(Beräknad kostnad / kuvert c:a 15
Drycker Egna drycker som vi serverar (lämnas dagen före)
Servering: Beräknad kostnad (Beroende på middagens längd, antal tal m.m) c:a 90:- / gäst
Moms ingår i samtliga priser
Deras e-mail adress är info@fladiematvingard.com om du vill be om en egen offert. Lycka till!
Hej
Vi funderade också på Flädie, men de är ju som sagt redag uppbokade och då ringde vi i september. Långa längan ligger i Bjärred och är litet och trevligt. Själv tycker jag att det ligger för nära husen
Det var svårt att hitta något runt Bjärred med omnejd.
Vi har istället valt Luftkastellet i Malmö. Dem tar 10000 i lokalhyra samt ca 350:- och uppåt per kuvert.
Lokalen är helt fantastisk och man får ju hoppas på fint väder.
Katarina75!
Vi ska gifta oss sommaren 2006 men ska börja titta närmare på olika alternativ under början av våren. Är nyfikna på många ställen än så länge, men en del faller nog bort pga priset skulle jag tro...
/Mimmis
Vi ska ha våran fest på flädie mat och vingård. Var runt och tittade på en hel del ställen innan vi bestämde oss. Både jag och sambon föll direkt för Flädie, den enda nackdelen var nog priset men vi bestämde oss att ta Flädie ändå.
Flädie är mycket populära och det gäller att boka dem tidigt, ett år i förväg är ofta för lite, skulle mycket väl kunna tänka mig att sommaren 2006 börjar bli bokad redan nu. Vi kommer gifta oss på midsommardagen och än så länge känns allt lugnt.
Hej thanisa!
Vad skoj att ni har valt Flädie, vi ska besöka dem snart och titta lite närmre på priser och dyl. Får man lov att fråga vad ni kommer att betala? Hur många blir ni? Vi kommer att bli runt 90 personer och jag vet inte om det blir för mycket?
Skulle vara jätteskoj att höra lite om era planer på Flädie!
Kram Mimmis
sawalee: var ligger Luftkastellet? lät lite intressant.
Lisa
vi har hyrt på långa längan flera gånger bla till min mans disputation och vi är supernöjda med både mat och personal. jag rekommenderar dom varmt! Anledningen till att vi inte hade vår bröllopsfest där var att vi bestämde oss för att gifta oss i en stad där vi är uppväxta ca 20 mil från långa längan!!! fröken april, vill du veta mer så hör av dig!
Mimmis: Vi har ännu inte bestämt alla saker ännu men det är inte helt billigt att ha fest i Flädie. Lokalhyran är 10500 kr, maten ca 310-320 kr för en 3-rättersmeny. Linneservett 6 kr/st linneduk 40 kr/duk. Serveringspersonal sa dem att kostar ca 90 kr/gäst men det beror ju självklart på hur länge man håller på och då räknade dem att man höll på till minst 02.00.
Anar att du fått papprerna från dem, jag tycker att de har varit väldigt klara med vad man betalar för olika saker. De är proffsiga att ha att göra med, känns faktistk väldigt bra att ha festen där. Vi kommer vara ca 60 personer och lokalen klarar av 160 gäster så 90 får gott och väl plats.
Så kul att många skriver bra saker om Flädie mat och vingård har just preliminärbokat i Juni 2006. Vi kommer att vara 50 personer tror ni att lokalen kommer att vara förstor för oss?? Någon skriver att den rymmer 160 pers. Jag vill inte att den ska kännas förstor och kal.
Ni som har varit där kommentera gärna. Tack!