Sökes: Tilde-76, MinPrins, Lovekitten, Midvintertös, AALF, Jepsson, Paulaa m.fl.
Hej tjejer.
Har försökt hitta en ny tråd som ni kanske startat men inte funnit nån så var är ni?
Jag startar den här så får vi se vilka som dyker upp.
Hej tjejer.
Har försökt hitta en ny tråd som ni kanske startat men inte funnit nån så var är ni?
Jag startar den här så får vi se vilka som dyker upp.
Hej alla!
hoppas att allt är bra med er! vet ni vad en sten har fallit från våra hjärtan. M2bs föräldrar berättad eigår att de skall hjälpa oss ekonomiskt. Dat hade vi ju absolut inte räknat med så vi har hadt det lite meckigt med att få ihop de sista pengarna. Nu är det löst kan jag säga. De skjuter till med 40% Vi är bara sååå glada och tacksamma
Speciellt som det blir en del utgifter nu i samband med vår planerade flytt till Gustavsberg...
Måste fråga er: HAr ni hittat präst? Vet ni hur man gör för att hitta någon bra om man inte har någon given, vi har en som vi funderar på men han e svår att få kontakt med. Försökt i flera veckor. Hur göra annrs? Tips??!
Kram på er alla!
Hej hej!
Kul att höra att allt är bra Lovekitten! Så ni ska flytta till Gustavsberg! Spännande - blir det villa då eller har ni hittat en lägenhet?
Ha en trevlig helg tjejer! Vi ses säkert på mässan! Vi kommer att gå dig på söndag efter lunch skulle jag gissa!
kram
Hej på er!
Tilde: det blir en lägenhet i gustavsbegs hamn, på 147 kvm. Nästan lika som som en litet hus och det passar oss perfekt eftersom vi inte e riktigt redo för hus ännu och båda har tummen mitt i handen. Så i 3 år räknar vi med att bo där iaf och mer om vi trivs.... vi får se. Kanske man vill något annan sen när vi får barn men det är ju förmodligen ett tag kvar :)
Vi kommer oxå att gå på mässan imorgon... runt lunch och framåt så vi kanske ses då. KRAM!
Hej!
Var håller alla hus? Vore kul att höra lite uppdateringar. Vad tyckte ni om mässan i Älvsjö?
Marisha: Hur har det gått med dina klänningar? Har du köpt någon ny och har du lyckats sälja de andra?
MinPrins, AALF & Paulaa: Länge sedan sist.. hur har ni det?
Någon som skickat ut inbjudningarna än? Vi kommer att skicka ut våra om ca 3 veckor. Ska köpa det sista papperen i helgen och pyssla ihop allt.
Har även köpt in tärnklänningar, brudkrona, underkläder, smycken, lånat slöja, köpt bordsdekorationer, engångskameror.... ja det mesta börjar falla på plats nu.
Jag kan tänka mig en lite träff någon kväll framöver. Någon annan??
kram
Hej flickor!
det var länge sen sist, vi kom precis hem från vår semester i thailand. kom hem i lördags natt och känner mej för närvarande helt stelfrusen.. burr burr. semestern var i allafall helt underbar och tajmningen kunde inte varit bättre. jag köpte i allaflal min klänning där så nu känns det väldigt härligt! vi köpte oxå kläder till min älskling. och min vigselring som är helt underbar! ;)
vi är på g med fotografen oxå, en bekant till min M2b som är fotograf så det känns kul!
hur var älsvsjö mässan var ni där?
Tilde vad långt ni har kommit! vad blev det för färg på tärnklänningarna?
skulle va kul att ses det var verkligen ett tag sen, kommer knappt ihåg när!
kram på er
Tilde76 : Gud vad långt ni hunnit!! Jag börjar få lite smått stress känslor för allt nu. Vi skall skicka ut våra inbjudningar runt den 20/4. Så vi skall sätta ihop dem uner påsken tänkte jag. Har ni printat ut dem och testat ännu? Var det svårt isfall, nåt man skall tänka på?
Mässan på Älvsjö tycker inte jag var något speciell. Inte så bättre än den på Grand Hotell.
Jag under ifall ni har lust att träffas snart? Jag känner jag jag behöver träffas och ha hjälp med att sy ihop säcken. Kanske skriva en action plan ihop och spåna upp allt det sista. Vad tycker ni. Ses nästa vecka?
Ses snart?! Det är ju inte ens ett halvår kvar nu...har ni bokat präst och kollat ut blombuketter?
HEJ på er!!!!!!!!
Här är jag, visste inte att det var en ny tråd öppnad.... Dessutom har jag som Lovekitten skrev STORA problem med BT, men idag verkar det funka att skriva!!!!! Vi var på semester vecka 7 och efter att vi kom hem har jag varit dunder-sjuk i över två veckor, fick t.o.m. åka in till akuten en gång och ta ryggmärgsprov=LÄSKIGT! Har haft två virusomgångar i rad, feber, inte kunnat behålla ngn mat eller vätska och haft FRUKTANSVÄRD migrän! Så jag har bara kunnat ligga ner, inte ens kunnat sitta framför datorn och kika på BT = trist!
Jag får PANIK när jag hör hur långt ni andra kommit!! Jag har ju inte ens en klänning!!!! Har inte ens börjat LETA efter klänning (förutom en som jag provade på semestern i Polen, var super-fin med det var 12v leverans och vi var där 1v...). HJÄLP!! Vi har inte ens en präst!!
Marisha, kan du inte sy ut klänningarna? Ta med klänningen till en sömmerska och fråga vad de kan göra, det borde ju gå att lösa. Eller?
Tilde-76, OJ vad ni är klara med mycket!!! Lyllosar! Hur ser tärnklänningarna ut? Nyfiken på allt!
Lovekitten, hoppas allt har gått bra med lägenhetsförsäljning och flytt!!!! Angående präst, jag vill inte skrämma upp dig för mycket men det är nästan omöjligt att få tag på en präst när man gifter sig i kapell som vi ska göra, eftersom de inte har en egen församling med egna präster! Vi har ringt runt, frågat, bett och det går åt pipan! Många präster har semester i augusti och de som inte har det måste jobba i sin egen kyrka/församling och utföra vigslarna där. Och de som kanske skulle kunna det datumet tar så mycket betalt så man i princip måste tacka nej (det var alltså en PRÄST som SA det till oss!!! "visst, jag kanske skulle kunna ställa upp, men jag tar så mycket betalt så ni kommer nog tacka nej"!! Skrämmande att en präst säger så!) SÅ, vi har ingen präst än vilket inger smått panik-känslor, vi kommer få bjuda folk på bröllopsfest utan vigsel...
Vad SKÖNT att svärföräldrarna bidrar med så mycket!! Lyx! Vi har inte den ekonomiska frågan löst än...
Paulaa: GRATTIS till klänningen och ringen!! Måste kännas härligt att ha det klart!!!
Som sagt, vi MÅSTE ju få till en träff nu snart!! Jag kan alla dagar nästa vecka utom torsdag 17/3.
Kram på er alla!!!
Hej vänner!
Hade inte sett era inlägg här när jag mailade. Trist att du inte kan nästa torsdag MinPrins. Marisha kunde inte heller.
Vi kanske ska ta en stor träff med alla den 1 APRIL - Vad tror ni?
KRAM
Hej Tilde-76, men du skrev ju i mailet att du kunde både torsdag och fredag nästa vecka och även lovekitten kunde ju nästa fredag, så varför kan vi inte ta en liten träff nästa fredag 18/3 och en större träff den 1/4 eller längre fram?
AALF, var är du? Hoppas allt är bra med dig.
Hej hopp så länge!
Hej hej!
Jag kan nästa fredag oxå, den 18. Vi kan bestämma mer om tid och plats nästa vecka.
Lovekitten, ok att vi ses på fredag i stället??
AALF, Paulaa, har ni tid och lust så hör av er!
Trevlig helg!
Hej tjejer.
Jag har sålt båda klänningarna och beställt en ny, helt annorlunda den kommer i maj.
Hoppas ni får trevligt på fredag om ni träffas då.
Jag ser fram emot nästa träff.
Jag jobbar massor just nu och så håller vi på att renovera hemma så det blir inte mycket tid till bröllops planer just nu.
Ska försöka ta tag i de lösa bitarna snart.
Jag och min m2b har varit tillsammans i 6 år idag
Ha det så bra tjejer tills vi hörs eller ses nästa gång.
Hej!
Grattis några dagar i efterskott Marisha!
MinPrins & Lovekitten; Ses vi på fredag? Hör av er!
Vi ska göra det sista på inbjudningarna denna veckan så förhoppningsvis går de ut torsdag/fredag och är då framme innan påsk! Lite pirrigt faktiskt, även om många redan vet om bröllopet.
Hej på er tjejer,
ja det passar bra att vi ses på fredag 18/3 istället. Samma tid och plats.
KRAM!!
Glad påsk på er tjejer!
igår provsmakade vi vår meny och viner till bröllopsmiddagen, det var helt suveränt! Känns jättebra nu när man har lite koll på maten. Sen har det löst sig för oss med präst och kantor äntligen så vi skall träffa dem nu i april. Skall bli spännande. Har ni funderar mer på psalmer och musik i kyrkan?
Kram på er alla!
/lovekitten
Hej hej!
Lovekitten; skönt att det löst sig med det kyrkliga. Vi har inte hört något om det än men ska förhoppningsvis inte vara några problem. Vårt största problem nu är att få klart allt strul med vår festlokal. De har denna veckan på sig att kontakta oss som de lovat (de lovade att ha möte med oss i torsdags oxå men sen drog de sig ur... så man litar inte mycket på dom längre... :( Nästa steg blir att kontakta ägaren och då tror jag det händer lite mer.
Annars har vi nu fått trevliga ekonomiska bidrag av våra föräldrar och det känns super och välkommet. Har oxå i stort sett en färdig klänning nu. Broderar pärlor för fullt och de kommer vara klart till helgen. Sen är det bara att lägga upp klänningen kvar (och ev in eller ut justeringar beroende på vikten ;)
Vi har skickat ut våra inbjudningar nu och fått otroligt positiva reaktioner. Lovekitten, vi fick otroligt mycket beröm för inbjudningarna så vi är supernöjda att vi gjorde beställningen.
Hur är det med er alla andra?? Paulaa? Marisha?? AALF??
kram
MinPrins, har det blivit någon lägenhet för er? Blir vi grannar?? Hur gick det med ert pysslande med inbjudningarna i påsk??