Inlägg från: utlandsskånska |Visa alla inlägg
  • utlandsskånska

Lilly 77, Bruja, Bizzy!!!!

Hej tjejer! vart tog vi vagen?! far val forsoka fa igang varan trad igen... det ar mysigt att snacka spansk-svenska brollop... ¿kanske nagon t.o.m. kommer till Madrid i dagarna? vi aker hem till sverige pa torsdag! men det hade varit mysigt om nagon finns i staden att ta en fika, eler nagot!

primero: hur mar du bruja? allt ok? dumt att varan trad stangdes just nar du var nere...

segundo: pa brollopsfronten har jag nu varit pa annu en massa har i madrid. den var harlig. kollade mest pa regalitos, dvs till gasterna, och funderar pa en solfjader... riktigt spanskt och det och det fanns ganska fina,till ok priser.

annars har vi inte kommit sa mycket langre... jagar med ljus och lykta efter spansktalande praster, men det verkar vara lite for tidigt...men eftersom man ar arbetsskadad vill jag headhunta klart i god tid, sa jag vet vilka som finns ;)

hor av er! kramar!!!

• Svar på tråden Lilly 77, Bruja, Bizzy!!!!
  • utlandsskånska

upp, upp, upp!!!

• utlandsskånska

forsoker igen... :)

• utlandsskånska

HHEEEEJJJ!!!!

Sag ditt mail! visst ar det skont att det snart ar jul! jag ar for tillfallet jatteforkyld och hoppas pa att kunna aka hem tidigt idag!

kramar!

• utlandsskånska

Nu tankte jag puffa lite, for att se om vi hittar tillbaka... fast det verkar ju ga trogt...

Pa brollopsfronten gar allt framat: vi har kopt ringar, haller pa att finslipa resan, har talat med " kyrkovardar" och toastmasters och allt gar....som sagt framat..

hur har ni det tjejer?

kram

• utlandsskånska

Hej gumman!

vad oregelbundna vi ar!!! men vad kul att du skrivit just idag!

ja, ringarna gick fort, for vi vill ha slata guldringar. min forlovningsring har en massa stenar, sa det blev snyggast till.

AH VAD KUL med din kalnning! beskriv den! hur ser den ut? du maste beratta, nu belv jag nyfiken!

na, nu ska jag ga hem.sitter fortfarande pa jobbet, men bor dra mej hemat nu.

kram och hoppas vi hors snart!

• utlandsskånska

Hej! förlat! jag har varit jattebusy!!! kanner mej ocksa jattestressad for tillfallet. flighterna ar dyrare an vi trodde, folk har borjat boka, och helt plotsigt kanns det SA VERKLIGT!!! dessutom ar det sa att vi maste borja meddela hotellrum etc... och det kanns faktiskt lite stressigt. hoppas kunna hanga mer har nu!

ang. presenterna funderar vi pa solfjadrar, som ar en " innepresent" har i spanien for tillfallet. vi tankte att det kunde vara lite kul: valdigt spanskt och finns i alla himlens farger, fran 1 ? upp till 5e ungefar...

Jag tror INTE att spanjorerna slapar med sej ris, da ar de ju dumma i huvet ( ar jag kasnke lite kanslig eftersom alla velar fram och tillbaka hihihi)

vi har fortfarande ingen koll pa musiken, heller. min brors fästmö kanner nagra olika, sa det ar hon ansvarig for ( hon skall ocksa vara toastmaster :) )

det gar framat, men just nu kanns det mest tungt, tycker jag... tyvarr... vi ska betala anmalningsavgift pa restaurangen nu i februari, sa allt kanns lite stressigt, fast det egentligen ar kul, sa klart! hoppas att du ser detta snart! jag saknar dej!

kramar

• utlandsskånska

Hej!

torsdag ar val alldeles utmarkt! F's familj vill komma pa mandagen...och jag kommer inte lyckas avstryra detta, tror jag, dessutom har vi kompisar som kommer veckan innan ocksa, men jag tanker att det kan bli mysigt, da kan man traffa dem i lugn och ro: de som kommer ar dessutom nara vanner, sa det blir nog mysigt...

ang. solfjadrarna blir det till tjejerna, killarna vet jag inte om de ska fa nagot eller inte... har i spanien ar det vanligt att killarna far cigarr och tjejerna nagon liten sak... vi vet inte om vi kommer ge killarna nagot: de kanske inte uppskattar detta lika mycket som tjejerna.

vad COOLT med helikoptern! hall det hemligt! sag att din morbror fixat med en fin bil men att det ar en overraskning, sa blir han paff!!! ;)

nä, nu maste jag jobba, hela morgonen har gatt at att kolla grejer och fixa: det kanns sa nara helt plotsligt..

ang. " fixa hit och fixa dit"... kanner jag ung. samma sak: nar jag sa: vi kan faktiskt inte ta hand om er ( till F's familj) en hel vecka innan, sa de: " oroa er inte, vi aker till kopenhamn, och tittar runt och sa" DE KAN JU INTE ETT LJUD ENGELSKA!!! men de komme rfa klara sej sjalva, faktiskt!

en kollega till mej pa jobbet fixade en websida och nar folk fragade sa hon: kolla websidan, dar hade de forslag pa hotell etc, men jag kanner att vi far nog ta merparten av detta...

ja,ja, det ska val losa sej iallafall!

kram!

• utlandsskånska

Hej! Vi valjer fortfarande inbjudningkort... funderar och funderar och funderar, och detta stressar mej lite. idag ska vi ga och kolla pa fardiga, sa far vi hoppas att vi hittar nagot fint dar!

ang. sloja vet jag inte an... jag tror att jag kommer ha det for nar jag provade klanningen med sloja var det faktiskt mkt fint. tiara ska jag nog inte ha. siafall kammar dar bak ( lag sloja) med lite " spank touch".. ja,ja, vi far se.. imorgon skall jag iallafall ut och titta pa skor med tva kompisar!

hoppas det blir kul i london! vad ar confetti? BERATTA!!!

• utlandsskånska

Hej! inbjudningskorten ar pa ett vilstadium som gor mej GALEN, men samtidigt kan vi inte bestamma oss. du fa rgarna tycka till ;) just nu ar vi inne pa kortdesign ( punkt) se , ga in under guld/ silver och dar kan du se feeling, ett stort & eller romantica... men som sagt kan inte bestamma oss...
    jag hittade jattefina skor, men det fanns inga i min storlek... jag har 39 och i spanien brukar 39:orna vara sma, men har var de forstora. dessutom sa tjejen i affaren att de far in varkollektionen i slutet av februari, sa jag ska tillbaka da :)

mitt har ar halvlangt, lite langre an till axlarna ( ja, jag ska skicka kort ;), ucsh vad dalig jag ar pa sant har...) ska forsoka hitta blid pa frisyren,. vill ha " knorrar" om du forstar hur jag menar: liksom snott har...

vad mysigt med alla smagrejer du kopt! jag vill ocksa!!

ang papper har jag annu inte koll, tror att man maste anmala det pa spanska ambassaden i stockholm.

FORESTEN! IDAG TALADE JAG MED PRASTEN SOM SKA VIGA OSS!!! Jag har lyckats fa kontakt med en man som ar spansktalande!!! ( en riktig head hunting, med andra ord, ar sa stolt ;) )

• utlandsskånska

vad harligt det later med australien! hur lange blir du borta? vad mysigt med brollop! da kan du fa tips ;)

har i madrid lunkar allt vidare: nu ar inbjudningskorten bestamda, ( dock ej bestallda) ska goras snarast...

det blir tillslut kortdesigns feeling, som vi tycker ar jattefina. hopppas kunna bestalla dem i veckan.

• utlandsskånska

Lilly? ar du tillbaka fran Australien? hur var det? har i madrid gar allt framat... planeringen tar sakra steg och for tillfallet ar det manga saker som kan bockas av som " klara" vilket kanns jatteskont! vi har ocksa betalat in bokningaavgift bade pa resan och pa restaurangen...och jag fortsatter att titta pa skor, utan att for tillfallet ha hittat nagra riktigt bra.

Hur gar det for er? hur var brollopet i australien? hir var resan? ar D fortfarande dar, eller har han kommit hem till Paris?

• utlandsskånska

¿ Lilly?? donde estás? :)

Svar på tråden Lilly 77, Bruja, Bizzy!!!!