• Lilli77

    Lilly 77, Bruja, Bizzy!!!!

    Har ar jag!!!! Gud vad kul att vara eftersokt!

    Sag precis ditt e-mail, har jobbat som en galning senaste tiden, tur att det snart ar jul sa man far aka hem till mamma.

    Vi har precis gatt igen budgeten.... Valdigt deprimerande.. Men det ska nog ga pa nat satt! ;)

    Och vi ar nastan klara med alla inbjudningskort och informationbrev. Puh! Ska ta kort pa det nar det ar klart, man vet ju aldrig, det kanske kan hjalpa nan med inspiration!

    Na nu ska jag sova, aterkommer imorgon!

    Bamsekram fran mig

    Ps svarar dig pa e-mail oxa, imorgon. Nu maste jag sova min skonhetssomn... ;)

  • Lilli77

    Hej!

    Oj, har ni redan kopt ringar!! Vi har knappt borjat titta... Vad blev det for nagra?

    Vi har ocksa gjort lite framsteg.. Jag kopte klanningen i Stockholm nar jag var hemma over jul! Kanns jattekul att ha hittat den!! Har tyvarr inte hittat nan bild pa den annu, men sa fort jag har en bild sa meddelar jag.

    D akte till Sydney nu ikvall och blir borta i tva laaaaaaanga manader.. Usch!:( Jag kommer nog ha tid att planera mycket brollop i alla fall... Och hanga mer pa brollopstorget ;) Men bara sent pa kvallen och helgerna, har otroligt mycket att gora pa jobbet!

    Hoppas att de andra tjejerna ocksa hittar tillbaks!

    Kram

  • Lilli77

    Hej igen!

    Har ar jag igen! Brollopsplanerar for fullt.. Kanns som om jag har tva jobb ;) Pratade precis med blivande svagerskan i Madrid och vi gick igenom listan pa gaster och vi tror inte att vi blir fler an 115 i alla fall. Var lite orolig ett tag att ALLA skulle komma.. Det hade ju varit jattekul, men budgeten hade verkligen spruckit!!

    Jag blir lite galen pa dem ibland, de kara spanjorerna. Vi har skickat ut inbjudan med informationsblad till alla gaster, over hela varlden, och foreslagit flighter som ankommer ungefar samtidigt for att vi ska hyra en buss. Fran Madrid foreslog vi flighten 10h00... tror du inte alla har gatt och bokat 17h00 flighten!! Vi har absolut inte rad att boka tva bussar! Sa nu ar det bara att vanta och se vad alla andra bokar... suck! Men det ordnar sig nog.. Och D's familj har inte ens bokat annu, de kan inte ens bestamma sig vilket datum de ska komma...

    Jag har bokat fotograf, har fatt ett jattebra pris hos en lokal fotograf som tog vara familjefotografier forra sommaren. Han tar 3000:- fast han maste stanga sin butik tidigt och aka i 45min. Han har lovat att ta minst tva rullar (ca 80 bilder tror jag att han sa) och det gor inget om det tar flera timmar :)

    Har kollat med blomster butiken och de fixar blommor. Sa det ar lungt!

    Dj'n svara inte pa mail...

    har du bestamt dig vad du ska ge for en liten present till alla gaster? Jag tycker att det dar ar jattesvart....

    Hor av dig snart igen!! Jag behover dig nu har i brollopsruschen!! ;)

    Kram!

  • Lilli77

    Forresten, tror du verkligen att Spanjorerna slapar med sig pasar med ris till Stockholm? De brukar ju verkligen dranka varann i ris och det har jag ingen lust med... jag vill gora fina pasar med hjartformat ris och ros blad men det verkar ju lite lojligt om varje spanjor har med dig 1kg ris....

  • Lilli77

    Ah vad glad jag blir!! Dar ar du ju! Kanns verkligen som om jag behover dig som "bollplank" nu nar det borjar handa grejor. Behover nan att avreagera mig pa ;)

    Ja, visst ar det verkligt! Var ocksa lite uppgiven ett tag, speciellt eftersom D ar i Sydney sa jag far gora det mesta sjalv med D's syster. Det gar framat. Men det ar bara att inse, det blir aldrig som man tankt sig! Hela tjocka slakten ankommer redan torsdag fast vi forsokt avstyra. Jag kommer fa hjartinfarkt om jag ska behova "ta hand" om dom hela dagen innan brollopet.. Men det loser sig nog.

    Men det som stor mig mest ar att de inte kan gora nat sjalva!! De vill stanna en vecka totalt men kan inte ens lasa lite pa internet for att fa en ide om Stockholm, utan det ar bara "Lisa, du maste hitta pa nat at dom", "Lisa, dom har tva ankommer da och da, kan du boka nat till dom" etc etc... Plus att alla kommer ju SENARE an planerat och undrar nu hur dom ska ta sig till hotellet. "Vi kan val ta en taxi?". Jo visst, det tar bara 2 timmar att kora...

    Oj vad aggresiv jag blev helt plotsligt.. Behovde visst latta pa hjartat for nan som fostar ;)

    D's mamma har sagt att hon ordnar dom dar sma presenterna, fast bara till tjejerna. Det ar tydligen nan spansk tradition? Sa nu maste jag bara hitta pa nat till killarna...

    Jag har antligen bokat DJ'n. Han svarade pa e-mail till slut.

    Vet du vad? Min morbror ska hamta oss i helikopter efter vigseln!! Ar sa glad! Ska forsoka halla det hemligt for D sa blir det en liten overaskning!! Kanns verkligen jattekul, vi far det gratis och allt!

    Na nu maste jag sluta, jag gor inget annat an att sitta vid den har datorn och planera brollop!

    Hor av dig snart igen!

    Kram!!

  • Lilli77

    Forresten, ger ni solfjadrar till bade killar och tjejer?

  • Lilli77

    Hej igen!

    Ledsen om jag var lite negativ sist, blir latt sa i all stress. Jag ar lite av ett kontrol freak och det ar inte det lattaste (som du vet) med ett gang spanjorer!

    Det blir sakert jattebra att det kommer pa torsdagen, jag ska vara glad att sa manga kan komma. Det blir lite trixande bara eftersom hyrbil verkar vara nagot som ar helt frammande for dom ;)

    Ska aka och halsa pa min basta kompis i London i helgen, sa det kommer bli massor med brollopsprat! Hon gifte sig i somras i Norge med massa engeslka och Skottar som gasterna. Sa hon kan tipsa om en hel del. Ska oxa passa pa att ga och titta i Confetti butiken, duvet dar de har massor med sma grejor till brollop och fest. Det ska bli kul!

    Var inbjudningar har gatt ut nu! Det ar sa roligt, vi far en massa sota mail fran kompisar som gillar inbjudan och som redan tackar ja till inbjudan! Kanns jatteroligt

    Ska du har sloja och tiara? Och har du bestamt dig for nan frisyr?

    Nu ska jag ga och sova! Imorgon ar det fredag!

    Kram L

  • Lilli77

    Halla dar!

    Hittade ni nagra brollopsskor? Jag bara alskar skor, sa det ska bli kul att fa valja nagra snart.

    Forresten, om 6 manader har vi varit gifta i en dag!!! :) Tank vad tiden gar fort!

    Jag har haft en jattebra helg i London. Vi gick till Confetti som ar en affar dar det saljer massor med sma saker till inbjudnings kort, dekorationer, sma presenter, ja allt man kan tanka sig. Men jag kopte inte sa mycket dar for det fanns en annan affar som min kompis kande till som heter Paperchase (lite billigare!). Dar kopte såp bubblor som vi ska ha pa borden under middagen. Forpackningen, eller flaskan kanske man sager? Ja, flaskan ser ut som en liten brollopstarta! Sen kopte jag hjart- formade ballonger och dekorationer till borden. De dekorerar egentligen borden pa vart stalle, men jag skulle vilja lagga till lite extra. Sen kopte jag annu fler brollopsmagasin... :)

    Folk har redan borjat ringa min mamma for att tacka ja! Sa roligt! Sa nu undrar hon vad hon ska saga att vi onskar oss.. Pengar sager vi, hoppas att ingen tar illa upp men vi kan verkligen inte slapa med oss en massa saker till Paris.

    Jag ska nog ha sloja, men ingen tiara. Vet inte varfor, men jag har aldrig haft nan lust att ha en tiara. Har du langt har? Har du inte nan blid eller sa pa hur du skulle vilja ha haret? Jag ar sa nyfiken!

    Forresten, har du bestamt hur du ska gora med efternamnen? Och har ni kollat upp vad F behover ha med sig till Sverige for att fa gifta sig? Och vad maste man gora nar man val gift sig?? Usch, sant dar ar sa trakigt!

    Kram L

  • Lilli77

    Hej!!

    Har inte blivit sa mycket brollopstorget den senaste veckan. Hade en kompis har i helgen och hela den har veckan har jag forberett min resa till Sydney imorgon!! :) Ska bli sa harligt att traffa D igen efter an laaaaang manad ensam hemma. Och sa ska vi ju pa brollop oxa! Jag ska vara tarna pa en av mina basta vanners brollop, hon gifter sig nasta lordag. Berattar mer nar jag ar tillbaks.

    Gud vad kul att du hittat en spansktalande prast. Det blir ju sa mycket me naturligt for er da efter som ert sprak verkligen ar Spanskan. Bra jobbat!!! Vi vill ju att prasten pratar engelska men har inte fatt det bekraftat annu... Hoppas hoppas!!

    Nu maste jag packa vidare! Hor av mig nar jag kommer hem!

    Kram!

Svar på tråden Lilly 77, Bruja, Bizzy!!!!