vad ger ni er mamma i julklapp?
Jag har köpt julklappar till nästan alla nu, men mamma är kvar! Brukar inte ha svårt att hitta nåt åt henne men iår har jag idétorka! Vill ge henne nåt speciellt, en riktigt bra present... Vad ger ni till era mammor?
Jag har köpt julklappar till nästan alla nu, men mamma är kvar! Brukar inte ha svårt att hitta nåt åt henne men iår har jag idétorka! Vill ge henne nåt speciellt, en riktigt bra present... Vad ger ni till era mammor?
Min mamma ska fa nagra flaskor av mitt favoritvin och en bok om vin. Ett annat alernativ för i ar var en Pliages fran Longchamp. Ett ar fick hon ett puder med glitter i fram MAC, vilket ocksa var mycket uppskattat. En pashmina har jag ocksa funderat pa!
God jul!!
jag och min sambo ska förmodligen ge min mamma en dvd-spelare. har dock ett litet dilemma kring detta. hon fyller år den 30:onde december så vi hade tänkt att ge henne lite brända dvd-filmer i fördelsedags present (då en dvdspelare kostar mycket med vår budget sett, men hon är dock värd det). om vi hade gjort tvärt om att hon fått dvdspelaren i födelsedagspresent hade vi iom mellandagsrean kunnat ge henne en bättre dvdspelare, men då blir det ju lite konstigt att ge henne dvdfilmer i julklapp!! hur hade ni gjort????
Det brukar vara mamma som det är lättast att handla till, jag brukar köpa något jag skulle vilja ha :)
Tidigare år har jag köpt en söt kaffebok, ljusstakar, skålar, o.dyl, men i år funderar jag på att köpa något ovanligt te, och ge det med en tekopp, och en tekanna, men har inte riktigt bestämt mig än.
Min syster har bestämt att vi ska köpa Lancome-cremer till mamma, hon använder dem och min syster bor utomlands så hon kan köpa dem på flygplatsen, och sen så ska vi köpa en snygg tröja eller nåt ( vet inte riktigt vad det innebär men vi får väl se när vi går på stan nästa vecka :) )
ChristiansBrud: Varför inte ge henne löfte om dvd-spelaren (dvs hemmagjort presentkort) Hon blir nog minst lika glad för det, hon förstår säkert att er ekonomi skulle må bättre av att ni köpte den under mellandagsrean... Då kan hon ju få dvd:n och filmerna tillsammans....
jag vill köpa en nackkudde åt min mamma (sådan man har när man åker buss elelr flyger) men var hittar man en sådan?? jag kan verkligen inte komma på det alls.. :( HJÄLP!!!
Sedan har jag köpt två henning mankell-deckare
Tack för alla bra tips! Nu ska jag ge mig av till stan, får se vad det blir till slut...
Hon får bla ett skönhetskit,med peelingkrämer dofter lotioner mm i.
en sorts lertavla med en ljusstake från åhlens som hon önskade sig till hallen. och en presentask med hennes favoritkrämer som hon inte vågar använda för att de är så dyra
Vildrosolja som finns på hälsokosten.
Min mamma ska få den här kalendern med lättklädda eller nakna kändisdamer, som tex Lill Lindfors, Christina Schollin mfl har ställt upp i till förmån för kvinnohälsan. Det är ju en småsak som är lite trevlig, sen ska hon få nåt mer, men det har jag inte bestäm ännu.
Min mamma är hopplös, för hon vill aldrig ha nåt! :) Hon vägrar säga vad hon önskar sig också, och tycker inte att vi ska spendera pengar på hennes klapp.
I år tänkte jag göra en CD till henne med ett personligt omslag och väl valda låtar. Sen ska hon och min pappa få dela på en bok, hade jag tänkt.
hittade nackkudden på Åhlens. För er som har en mamma som pendlar och har nackproblem tror jag det är en jättebra sak. Morognrock, böcker, presntkort på olika behandlingar som fotvård mm, kroppsvård, halsduk, pyjamas är saker som jag tror de flesta mammor uppskattar.. eller någon rolig upplevelse med sin dotter, typ middag, biobesök mm
Mamma är SKITSVÅR att köpa till, men i år har vi i alla fall kommit på bra grejer. Dels så ska hon få det här armbandet som jag har gjort:
www.frids.net/silver/ kvadratkedja.jpg (skriv ihop)
och så ska hon få en ful keramikkatt. Hon samlar på katter, och det ska vara just FULA katter annars vill hon inte ha dem
ichm: tack för tipset!
jag har bestämt att göra en variant av din idé, hon ska få ett kort med att hon har en julklapp att inhämta inom en vecka, fast jag ska inte skriva vad.
Jag ska dock köpa något så att hon får nån riktig paket från mig. Jag har också idag bränt ihop en MAMMA skiva, vilket är en cd med en massa mammalåtar på, dvs. Jag såg mamma kyssa tomten. abba- mamma mia, scissor sisters-take your mama out och 18 mammalåtar till, mest för att det var en rolig grej.