• reseledaren

Juni Bröllop

Hejsan!!!

Skrev för nån dag sedan, men fick ett tips att skriva på vår månad i stället, och det tackar jag för:)
    Jag gifter mig 11 Juni (Det ska bli så spännande) har inte tänkt så mycket på det, men nu måste man ju börja fixa lite saker:)

• Svar på tråden Juni Bröllop
  • dags i juni

Jag gifter mig oxå den 5 juni. I Vaxholm. Vi hade tänkte ta det på lördagen, men lokalen som jag ville ha, (torvillan) hade fullt upp varenda lördag i nästan ett är framåt. Så då blev det söndagen, men vad gör det, det är ju röd dag på måndagen.

• dags i juni

Och inte kan jag stava heller, Tornvillan heter det ju.

• Emlu

Hej!
    Gifter mej 11:e juni och har inte skickat ut inbjudningarna ännu, vi har tänkt nu i februari men tvekar fortfarande lite ang. gästlistan så vi kanske väntar till mitten mars för att vara mer säkra.
    Vad sägs om en träff för oss junibrudar i Stockholm?

• dags i juni

Vi har redan skickat ut våra inbjudningar med osa den 15 mars. Vi tänkte vara så fräcka att om vi får många som i nte kan koma så hinner vi med ett utskick till. Vi har liksom en reservlista. Sen så har jag bokat frisör, makeup, klänning är köpt och meny planerad, så det känns faktiskt som jag ligger bra till i tid, fast det vet man ju aldrig... En träff vore trevligt!

• Norrbottensbrud

Vi gifter oss den 11 juni och kommer först att skicka ut våra inbjudningar i slutet på mars, med osa i mitten av april. Vi har många långväga gäster, men de kommer ju ändå att vara rätt gott om tid (nästan två månader), mellan osa och bröllopet. Tror att det räcker gott och väl...

• leontin

svar till bland andra: Sandflickan

vi gifter oss den 18 juni och vi har INTE skickat ut inbjudningar än. funderar om jag "borde" börja bli lite stressad över det. vi har inte ens nån riktig tidsplan. men men.

brudgummen är från USA och till gästerna där har vi skickat ut ett "save the date" mail nyligen.

• Stockholmsbrud i Dalarna

Hej!

Jag ska också gifta mig den 18 juni! Vi har just bokat vår präst och vårt värdpar... Men vi har det viktigaste under kontroll. Målet är att ha inbjudningskorten klara i slutet av februari för att kunna skicka dem i mars. Längre än så kan vi inte hålla oss... och det är ju bra för folk att kunna ta med vårt bröllop i ev. semesterplanering.

• carhor

Vi gifter oss den 11 juni och har skickat ut inbjudningarna....Det mesta är klart och bokat. Börjar redan bli lite pirrig...

• Stockholmsbrud i Dalarna

Men jag har inte hittat min klänning än. Suck. Det finns så mycket att titta på och jag har så svårt att bestämma mig för vilken stil jag vill ha... Börjar dock bli dags om klänningen måste beställas. Men än har jag inte fått panik. (Det kanske ni andra får i stället när ni läser detta... =)

• twinkle

vi gifter oss också 11 juni, och har skickat ut inbjudningarna. vi har fixat det mesta vad gäller stora saker, men det är ju tusen små detaljer.

• cmfs

Hejsan,

lange sen jag skrev har nu men jag bara var tvungen att dela med mig att jag hittade min klanningen forra helgen!!

Jag blev bemott lite konstigt i affaren och de borjade stressa mig direkt..med att jag var sent ute och jag kunde bara kolla pa vissa klanningar for vissa klanning gick inte att fa in pa 3 manader och 3 veckor...Jag slog bort det direkt och bara njot av att titta pa alla fina klanningar.

Jag provade 5 st klanningar, alla i stort sett samma stil. Men min klanning fastnade jag for direkt. Min blivandes moster hittade den och jag tyckte inte direkt om den sjalv nar den hangde pa galgen. Men nar jag val fick pa mig den sa var det verkligen den som var den helt klart snyggaste. VI hade tom hittat den pa rea och vi fick den for halva priset!!! Det som var det basta var att nar jag val fick pa mig klanningen sa visste ingen att det var den klanningen som dom hade hittat pa rean. Har ar en lank till den ifall nagon vill titta pa den:
    groups.msn.com/Fam-Sadjadi/minklanning.msnw

• DUM

cmfs
    Grattis till klänningen! Var själv ute och tittade idag, inte är det helt lätt heller...

Vi gifter oss 11 juni och planerar att skicka inbjudningar om någon vecka med osa sista april, dock har vi ganska litet bröllop så vi räknar inte med så mycket bortfall.
    Det finns ju hur mycket som helst att planera, men en del måste få ge sig själv också. Det är klart att man inte önskar regn, men ärligt talat, inte kommer dagen vara förstörd ens av ett ösregn - så länge själva bröllopet blivit av!

• cmfs

PANIK!!!!

Igar sa insag jag att det enbart ar 3 manadere kvar till brollopet. Det jag mest av allt ville undvika har hant...stress... jag kande stress over brollopet. Mest pga att jag ska sy mina tarnklanningar och slipsarna till marshalkerna och jag har inte borjat annu. Jag ska genast ga och kopa tyg och satta igang. Det var ingen rolig kansla att fa och jag vill verkligen inte kanna den igen, sa nu ska jag ta och satta igang och borja med klanningarna. Jag har ju ratt mkt pyssel kvar att gora for brollopet och jag har inte borjat annu, men med hjalp av min blivande sa blir jag forhoppningsvis klar i tid...annars blir det till att ta hela familjen till hjalp veckan innan brollopet da vi kommer komma hem till Sverige.

Jag har forresten kopt vara biljetter hem och fick betala rejalt for dem, men sa ar det ju nar man valjer att gifta sig under hog sasongen!

DUM:

Jag haller med dig ocksa, jag tycker inte att osregn kan forstora denna stora dagen heller. Det anda som skulle vara riktigt trakigt var ju ifall nagon av oss skulle vara bli sjuka. En tjej jag jobbar med, nar hon gifte sig, sa hade hennes man influensan med 40 graders feber!!! inte sa trevligt...

• dags i juni

Jag måste säga att det jag är mest orolig för är just ösregn!
    Vi ska ha vigseln utomhus och det blir lätt trist om det regnar. Visst kan vi ordan med partytält och liknade, men det blir inte samma sak. Och vi gifter oss den 5 juni och då kankse vädret inte är så stabilt ännu. Som det verkar nu så kommer nog våren i juli

• Blivandefru

Hej,

Jag gifter mig också den 5 juni. Dom säger att det ska bli mycket varmare nästa vecka, så våren är nog snart här!

• Ann-Sofi

Tjoho!

Vi gifter oss 18 juni och jag ser verkligen fram emot "Afrika-vindarna" som är utlovade till nästa vecka! Man börjar ju smått misströsta om det kommer att vara sommar när man gifter sig...

Ang ösregn som ni skrev om ovan, det är en av mina värsta fasor. Vill INTE ta våra bilder i ateljén utan utomhus. Det är så himla fint vid "vår" kyrka.

Idag går förresten våra inbjudningar ut, ska bli spännande att se hur många som kommer av 39 inbjudna.

Hejdå!

• dags i juni

Vi ska oxå fota oss utomhus. Det är det enda jag har räknat med. Har inte ens funderat på några inomhusbilder.
    Är det det dom har sagt, att det ska komma afrika-vindar? Det vore trevligt! Fast det lär ju bli översvämmningar då med tanke på hur mycket snö som det ligger nu. Våra inbjudningar gick ut redan i slutet av januari med osa datum igår! Alla har förstås inte hört av sig ännu, men det är bara är två par som tacka nej hittils. Vi skickade ut som tidigt för att vi skulle kunna hinna med en omgång till om det var många som tackade nej. Vi har verkligen fått sålla bland våra vänner. Vi kan inte ha mer än 50 gäster. Tyvärr är det ju pengarna som bestämmer...

• T.Karlsson

jag gifter mig 24 juni. oxå utomhus. skönt att det finns fler. inbjudningarna går ut i slutet av månaden med OSA i maj.
    klänningen är inte fixad.
    bord o stolar är bokade.
    präst bokad.
    kantor bokad.
    sångerska bokad.
    låtar valda.

äh det går nog bra det här.. :)

• oktoberlycka

Såg att Stockholm Marathon går av stapeln den 5 juni, vilket innebär att större delen av stockholm innerstad är avspärrad.. ville bara informera tiller som gifter er i city den 5 juni... kan vara svårt att ta sig fram för er samt gäster.

• dags i juni

Ojdå...tur att vi gifter oss i Vaxholm då. Fast en del gäster kommer ju förstås från stan, men det ska nog inte vara några problem hoppas jag.

Svar på tråden Juni Bröllop