• Bröllopstokiig

Bred förlovningsring och smal vigselring?

Måste bara höra med er... Jag har en bred (6 mm) och ganska hög förlovningsring. Nu skulle jag vilja ha en smal vigselring, 2 - 3 mm med stenar (tycker att Engelberts alliansringar är så fina!) lika hög som förlovningsringen förstås. Min fråga: går detta för sig? :) Kan det se konstigt ut, obalanserat liksom?

• Svar på tråden Bred förlovningsring och smal vigselring?
  • Bröllopstokiig

Tova

ha själv beställt nytt sett med ringar och har tagit en 5 mm förlovning och 3.5 mm vigselring och det är jättefint...

Har dom framför mig :)

• Bröllopstokiig

Tova, jag har också sett Engelberts varianter och tycker de är urfina! Viktigt är nog som du säger att de är lika höga.
    Kör på en sån ring, det blir fint!

• Bröllopstokiig

Är de lika höga, tycker jag bara att det är fint om bredden är olika

• Bröllopstokiig

Självklart.. tycker du att det är snyggt så är det fritt fram.. Min mor har lika dana ringar fast i olika bredder.. Det är skitsnyggt tycker jag..

• Bröllopstokiig

Jag har gjort precis tvärtom som Katta, min förlovningsring är 3,5 medan vigselringen är 5 mm. Är helnöjd!

• Bröllopstokiig

Samma här, min förlovningsring är 3.25 mm i vitguld och vigselringen i rödguld på 5 mm. Ser jättefint ut. Jag gillar kontraster så därför valde jag dessutom två olika färger på guldet.

Petra

• Bröllopstokiig

Min förlovningsring är 5,5 mm och min vigselring är 3 mm. Jag tror att om skall ha olika storlekar skall skillnaden vara markant. Så det inte ser ut som att man har dåligt ögonmått!

• Bröllopstokiig

Min vigselring kommer att vara smalare än förlovningsringen. Men jag ska ha förlovningsringen på höger ringfinger (á la Norge) för det tycker jag är snyggare.

Hade kanske inte med saken att göra, men jag är så glad över att ha bestämt mig för vigselringen..!

• Bröllopstokiig

Jag håller med alla ovanstående. Det är snyggast när de är olika breda. det ska jag också ha. min förlovningsring är bred och vigselringen ska vara lite smalare med nio nersänkta diamanter. supersnyggt!!

• Bröllopstokiig

Provade ringar i veckan och hittade min vigselring. Tyckte först inte att det gjorde så mycket om de inte var lika breda, men efter att ha provat lite så tyckte jag absolut att de skulle vara lika breda. I alla fall på mina händer tyckte jag att det var fult när de var olika breda... Det kanske har att göra med att jag har korta fingrar, jag vet inte?

En kompis till mig har bred förlovningsring och smal vigselring med stenar, och jag tycker inte det ser lika fint (balanserat, elegant) ut som när man har lika breda. Men smaken är som baken...!

Var bara tvungen att "säga emot" när nu alla andra tycker att det var fint. Det är inte samma sak när man provar ringar som när man funderar på hur man vill ha det, jag hade ingen aning om att mina fingrar skulle se fula ut i Engelbert-ringar tex, jag som tycker de är VACKRAST I VÄRLDEN på bild! Men så kan det vara...

Lycka till i alla fall, men ringinköp!!!!

Svar på tråden Bred förlovningsring och smal vigselring?