• byss

kommer jag bli "normal"?

jag gick ner från 71 kg till nuvarande 58kg. nu har jag en massa lös hud vid buk/mage, sidan av rumpan/höften. jag började gå ner i april och kom ner till 58 i somras. kommer huden vänja sig och strama till sig med tiden? kan jag träna på något sätt så att jag slipper den lösa huden? eller är plastikoperationen den enda lösningen?
    jag är inte nöjd med min vikt riktigt än men har insett att jag inte kan banta ner mig mer utan får förbränna bort det sista. vill gå ner till 53 ungefär.

kram

• Svar på tråden kommer jag bli "normal"?
  • EmmaPemma

byss:
    om det är så att ditt mål är att "se bra ut" är det nog bättre att börja träna och inte stirra dig blind på vikten .

• Rystall

Den dietist som du har pratat med, kan inte hon/han komma med förslag på hur du ska bil av med överflödigt skinn? Jag har inga konkreta förslag och jag vet ju inte hur du ser ut, men jag tror att du kan strama till huden en del genom träning, men det beror nog lite på hur gammal du är och om din kropp är färdigväxt. I värsta fall är det nog plastikkirurgi som gäller. Jag tycker att du skall prata med dietisten eller din husläkare (eftersom han dessutom kan ge dig en remiss till plastikkirurgen)

• Toulose

Blir lite nyfiken på vilken typ av diet du använt. Den verkar ju funkat kanonbra! 13 kilo på ett par månader! Grattis!

• byss

tack allihopa.
    jag gick till dietisten förut för att jag inte skulle gå ner för snabbt, jag var rädd för att jag skulle rasa ner och gå upp dem lika snabbt igen. jag hade inte min lösa hud då så jag vet faktiskt inte.

Toulose
    jag slutade äta godsaker, socker i te etc.
    inget smör på smörgåsen. och för mig hjälpte det iom att inte tänkt på vad jag ätit innan.

• Arwen75

Hej,
    huden drar till viss del ihop sig, men det tar tid (vet själv då jag tappade 40Kg och hade massor som hängde = inget skojj alls!!) Men nu så har det mesta dragit ihop sig, men det har tagit många år. Sedan så har jag också insett att allt inte kommer försvinna, så den där platta fasta magen får jag aldrig (om jag inte väljer att operera bort det sista av huden) utan det kommer alltid finnas lite löst som "flyter runt".
    Men, jag är nöjd ändå, för "smal" blev jag ju

Lycka till med fortsättningen
    Arwen

• barn-02,tvillingar-04

Det som inte försvinner inom 2 år får du leva med.

Man kan inte träna eller påverka de.. Hudens elactisitet går ju inte att ändra.
    /

• byss

men fastare kan man väl bli?
    hur tränar man långa muskler på bästa sätt? alltså jag vill inte se ut som ett muskelpaket

• Meddelande borttaget
  • Frango

Byss:
    Jag var också rädd för att bli ett muskelpaket när jag började styrketräna.
    Nu har jag styrketränat i flera år och jag lovar dig att jag absolut inte ser ut som ett muskelpaket, det enda som har hänt mig är att jag blivit fastare i kroppen, för att du ska kunna bli ett muskel paket måste du lägga ner massor med tid och äta därefter. Så gå till ett gym och be om att få hjälp med att lägga upp ett program för dig, sen är det bara att köra.

Lycka till.

• Toulose

Om det ändå hade varit så enkelt...Gick du till en dietist när du började lägga om din kost eller? Kanske vore något att testa. Har aldrig ens funderat på att den möjligheten fanns.

Håller med Frango om styrketräningen, du kan lugnt träna på bara eftersom det krävs extremt mycket träning för att bli ett "muskelpaket".

• Magnus flikka

Långa muskler får du genom lite lättare vikter och många (kanske 25-30 ) upprepningar för varje set, kör minst tre set. Korta, biffiga muskler fås genom att köra tungt och bara några upprepningar.

Vilken sorts muskler man får genom styrketräning beror faktiskt delvis på ens egen kropp, jag personligen har ganska lätt för att bli biffig, och får inte alls så lätt de där seniga musklerna som jag vill ha...

• tullo

jag har också lätt för att få väldigt synliga muskler, speciellt lår och armar/axlar. jag gick på kickboxning en termin och man såg verkligen en skillnad jämfört med de andra i min grupp. och då var jag bara 16 men jag är fortfarande likadan.

om du tänkte träna på ett gym så borde du få gratis vägledning första gången, annars kan du säkert fråga där. de vet.

• smultronet

Hej byss!

Hur gammal är du? och på vilket sätt gick du ner på? och vad tränade du under tiden?

• byss

hej.. jag är 18 år.
    jag slutade äta godis och andra onyttigheter och gick ner iom att jag inte brytt mig tidigare om vad jag ätit.
    promenader blev det också men ingen träning utöver det.

• Stjärna

Om du bara är 18 så är ju kroppen ganska duktig på att dra ihop sig naturligt.

Det vore värre om du vore 40-45 år istället.

• DixieChick

OJ 53 kg på 170 cm :O

Jag är 168 och väger 65 :D Jag trodde att jag var smal :P

• tullo

jag tycker också att det låter rätt lite. men sen beror det ju på hur mycket muskler o så man har :)

Svar på tråden kommer jag bli "normal"?