• byss

kommer jag bli "normal"?

jag gick ner från 71 kg till nuvarande 58kg. nu har jag en massa lös hud vid buk/mage, sidan av rumpan/höften. jag började gå ner i april och kom ner till 58 i somras. kommer huden vänja sig och strama till sig med tiden? kan jag träna på något sätt så att jag slipper den lösa huden? eller är plastikoperationen den enda lösningen?
    jag är inte nöjd med min vikt riktigt än men har insett att jag inte kan banta ner mig mer utan får förbränna bort det sista. vill gå ner till 53 ungefär.

kram

• Svar på tråden kommer jag bli "normal"?
  • byss

170.. inte ute efter några kommentarer om att man ska väga si och så. iom att min kropp lär bestå av 90% fett så borde jag bygga upp mer muskler.. hehe nä men det är min hud som är problemet just nu.

• K.C

jo, jag fattar det, men 53 lät så himla lite bara... vet inte vad BMI säger, om man nu kan lite på det...

Skinnet vet jag inte - vet att det finns folk som har problem med att få bort det. Träning - jag vet inte om det gör nåt för skinnet.

• EmmaPemma

Enligt BMI är man underviktig om man väger mindre än 58 kg (förutsatt att man är 170 cm lång).
    53 är således undervikt.

Löst skinn som "hänger" är ju ganska typiskt att man får om man bantar hårt och går ned mycket under kort period utan att träna.

Du kanske borde jobba med din självkänsla istället?

• EmmaPemma

Träning är självklart jätte bra oavsett om man skall minska, öka eller stå stilla i vikt.

Men kom ihåg att du måste äta ordentligt också!

• K.C

såg också att det visade undervikt... vågade inte riktigt gå dit eftersom folk kan missförstå, trådstartaren ville ju inte diskutera vikt. ändå känns det så fel att inte säga nåt... den ursprungliga vikten är väl normalvikt om man ska gå efter BMI? självklart ska man ju trivas, men det är synd att späka sig...

• byss

...

jag är väl medveten om hur BMI lyder och jag har tom pratat med en dietist och det är ingen fara för min del.. jag vill inte se pinnsmal ut, jag vill vara nöjd.

bantat hårt har jag ju inte direkt och jag vet att 53 kan låta väldigt lite.
    egentligen är det inte kilona som jag måste gå ner utan jag vill se respektabel ut i mina ögon. och mitt mål är inte så långt bort. men som sagt, var inte det jag ville diskutera.

• K.C

tyvärr är ju ens egna ögon alltför kritiska ofta...

• tullo

alltså, är det lika mycket som de på "extreme makeover" så det verkligen hänger eller är det lite löst det man tar tag i?

om det är som det sistnämnda så kommer din kropp förmodligen vänja sig men det kan ta upp till ett år, menar din viktminskning är rätt så ny ändå.

tränar du kan du ju absolut bli fastare på de ställena men jag vet inte vad som händer med huden faktiskt. men jag tycker definitivt att du kan träna, alla sorters träning är nog bra.

• Magnus flikka

Om din kropp får i sig tillräckligt med näringsämnen och vitaminer kommer huden må bra, och således se "normal" ut igen. Nyckelordet är att inte slarva med maten och träningen.

Svar på tråden kommer jag bli "normal"?