• Betania

Mars-brudar

Okej, nu tycker jag det är dags för en mars-tråd... Även om jag misstänker att jag får ganska få kompisar, verkar inte vara så många mars-brudar här?!

Hur går det med planerandet, vilket typ av bröllop blir det för er del, vad vill ni dela med er av...

Själv bär det av till altaret den 19 mars och jag längtar jättemycket! Har hyfsat bra koll men låg inspiration just nu. Varit förlovad sen augusti och det är nog tur att vi kör bröllop så fort annars hade jag blivit skogstokig!

• Svar på tråden Mars-brudar
  • Kaffemoster

Jag är ingen mars brud .. men tänkte bara tipsa om ytterkläder ..
    Jag klippte (hann inte fålla med det blanka bandet som jag tänkt) en lång bred sjal av benvitt fleece tyg som jag svepte in mig i. Det var både varmt, enkelt, billigt och såg ganska bra ut på korten jag sett. Vi åkte häst och vagn i maj och det var väldigt kallt ...

• Betania

Fleecetipset är väldigt bra! Har även hört om någon som sydde ihop två fleecefiltar från ikea. De är faktiskt i en väldigt bra färg! Och billiga...

white_cheese: jag tycker också det blev mer på riktigt nu när inbjudningarna gick ut. Och gästerna skall osa till våra föräldrar också men mamma ringer hela tiden och säger till (exalterad!) när folk tackar ja så jag är uppdaterad! Nu är det verkligen full fart på planerandet. Förutom det absolut viktigaste (boka lokal, kyrka, präst, kläder osv) har vi inte gjort nånting förrän nu...Så vi har ett par hektiska månader framför oss, men det känns bra! Jag jobbar bra under press!

Hur går det för alla andra mars-brudar, vad har ni kvar att pyssla med?

• blivande Persson

Betania:

Våra inbjudningar är äntligen ivägskickade så nu sitter vi mest och väntar men det känns som det kommer bli hektiskt på slutet...

• Underbar 050312

Kaffemoster!
    Vad lustigt;) Jag köpte idag vit fleece och duchessband för att sy en likadan sjal som du nämner! Great minds think alike *S*

• Betania

Åh detkänns spännande varje dag nu faktiskt... inte så himla långt kvar! Träffade skräddaren igår för att kolla på tyg (jättekul, men jag kan verkligen inget om tyg så jag bara godkände hennes val!). Hon frågade om jag ville ha nån sjal eller nåt och jag sa att jag skulle kunna tänka mig det men helst av allt skulle jag vilja ha en pälsstola över axlarna. De jag tittat på är dock för dyra... Då sa hon att hon har en guldbeige pälsstola som aldrig är använd som jag kan låna! Helt perfekt! JAg har dessutom guldiga detaljer (och guld som färgtema) så det blir verkligen hurbra som helst!

Roligt blir det...

För övrigt har vi ringt runt till alla som vi ville be sjunga och spela (åtta sångare, fyra personer i kompband och fyra blåsare...). Alla tackade ja och blev jätteglada! Vi kommer verklgien få det precis som vi vill ha det!

I nästa vecka skall vi träffa cateringfirman och bestämma mat och dylikt. Sen skall vi till kyrkan och festlokalen och prata igenom allt...

• oui

Jag inser att vi ligger helt snett i tidsplaneringen! Vi gifter oss den 12 mars och har ännu inte fått iväg inbjudningarna! Tyckte jag hade full koll innan jul men så rann en månad iväg bara sådär!

• Stilig Amelia

Betania,
    låter supersnyggt med guldtema! Och vilken tur med stolan! Har du sett den?

• Betania

Stilig amelia: Nej, jag har inte sett den än men eftersom hon skall sy klänningen och säger att den passar så litar jag på henne... Jag får prova den när vi skall mäta första gången!

Funderar på att köpa guldskor om jag hittar några. Men det får bara vara en diskret detalj i så fall, inte så att det ser för arbetat ut! Sen skall jag nog ha guldiga manschettknappar i ärmarna (långärmat) istället för klädda knappar. Små detaljer som jag fäster mig vid...

Vad skall ni har för skor? Eller stövlar kanske? Har varit inne på det med.

• blivande Persson

Betania

Jag var inne på stövlar men har kommit på att jag lär knappast vara ute och springa så mycket och därför blir det skor...

• Betania

Nu har jag bokat hår och make också, samma tjej som gör både och. Hon jobbar dessutom mycket med min skräddare så det känns som det kommer bli superbra. Vi kör provuppsättning och sminkning nån gång i samband med klänningsprovning så vi kan få samma stil. Det börjar bli ordning på torpet nu!

• Betania

Hörni ni, nu är snart januari slut, sen är det den korta månaden februari och sen... Nu borde allt vara under kontroll va? Nja, kanske inte... Vi har i alla fall bokat allt som kan bokas (fotograf var det senaste) nu skall "bara" festen planeras, gästerna placeras och allt annat falla på plats! Men det är lugnt, vi har ju flera veckor på oss!

• Räkan

Hur går det för er mars-brudar? Det börjar närma sig!

Vi gifter oss den 5 mars och börjar äntligen känna att vi har kontroll över det hela. Allt är bokat som ska bokas. Har träffat frisören som också ska sminka mig och hon verkar superbra. Klänningen är snart klar och ringen ska bli färdig den 20:e. Spännande!

Nu är det detaljerna kvar, bordsplaceringen, dekorationer, festprogram, vigselprogram och annat sånt. Så grunnar vi fortfarande på psalmer och in- och utgångsmarcher. Ja, och så måste vi hitta kostym till m2b och underkläder till mig.

Men visst är det roligt med detaljplaneringen? Det känns att det börjar närma sig den stora dagen.

• Betania

Det är verkligen spännande! Sex veckor kvar för min del (och två dagar...). MYCKET kvar att planera och utföra men jag litar på att jag har bra hjälp. Känner mig kanske inte kolugn, snarare lite stressad (eftersom vi dessutom flyttar nästa helg! Bra tajming va!). Men det är väl det blivande män är till för. Trösta, uppmuntra, ordna och ibland tvinga en att slappna av i soffan en stund...

• Betania

Mycket att göra nu eller, mars-brudar?

Någon som blivit hippad ännu? Eller som misstänker att den är runt hörnet...

• Stilig Amelia

Betania,
    hur har det gått, blev stolan som du tänkte dig? Är den liten eller stor? Låter görläckert!

• Betania

Stilig amelia! Har fortfarande inte sett stolan... Menjag litar på skräddaren som också är stylist och kostymör och hon säger att den kommer passa perfekt! Har fortfarande inte haft en första provning, fyra veckor kvar till dagen D nu...

• Underbar 050312

Betania,

Jag blev hippad den 5:e Sketakul hade jag! Och blev så rörd över mina väninnors engagemang! och glad över att de även tagit kontakt med min blivandes kompisars flickvänner/sambosfruar!!
    Om min möhippa kan läsas här: wedding.underbar.org/mohippa.html

• Betania

Vad roligt! Du låter verkligen nöjd med hippan, det är ju det viktigaste! väntar själv med spänning...

• Betania

Gösta petter, vi gifter oss om 16 dagar! Hur ser det ut för er?!

Svar på tråden Mars-brudar