• Betania

Mars-brudar

Okej, nu tycker jag det är dags för en mars-tråd... Även om jag misstänker att jag får ganska få kompisar, verkar inte vara så många mars-brudar här?!

Hur går det med planerandet, vilket typ av bröllop blir det för er del, vad vill ni dela med er av...

Själv bär det av till altaret den 19 mars och jag längtar jättemycket! Har hyfsat bra koll men låg inspiration just nu. Varit förlovad sen augusti och det är nog tur att vi kör bröllop så fort annars hade jag blivit skogstokig!

• Svar på tråden Mars-brudar
  • Engla-Li

Tjena !!

12 mars bär det av, jag längtar verkligen. Har haft en intensiv period med massor av planering så just nu känner jag mig lite tom. Kan ju bero på att att julen närmar sig med allt vad det innebär.
    Vi ska ha ett traditionellt bröllop med ca 70 gäster. Kuvert avgift för kompisar, men släkten bjuder vi. Det känns rätt för oss.
    Var hos frissan idag och pratade brudfrisyr det känns om jag vet vad jag vill ha men jag hinner nog ångra mig några gånger... .
    Betania: Hur ska ni ha det? Nyfiken...

• blivande Persson

Hejsan! Även vi gifter 19:e Mars.
    Vart gifter ni er och hur långt har ni kommit?

• Betania

Vi gifter oss i Göteborg, i Härlanda kyrka där vi även kommer ha festen. 130 gäster på listan, 80 av dem är släkten vi absolut inte kunde vara utan... Roligt men stort! Präst, lokal, catering, kläder och allt sånt är igång men vi har fortfarande en del stora puckar såsom fotograf, bröllopsresa, frisyr och make osv kvar. Men vi tar en sak i sänder, det löser sig! Vi har fantastisk hjälp från vänner och familj också så det är skönt.

Engla-li: hur blir frisyren då? Har ingen aning om min än.

Fru persson: berätta mer om ditt!

• Räkan

Hejsan!
    Här är en till Mars-brud!
    Vi gifter oss den 5 mars med ca 50 gäster på listan. Det har varit ett intensivt planerande med en massa strul så man känner sig rätt urlakad nu. Har i alla fall ordnat med präst, kyrka, fetlokal, mat, boende och fotograf. Klänning är bestämd och håller på att sys upp. Har däremot ingen aning om frisyr och make, brudbukett om bröllopsresa än, men vi tar det som det kommer.

• -=Fiffi=-

tjena alla marsbrudar!

här är en till och jag gifter mig den
    12 mars. Jag borjar bli stressad nu tror att jag kommer att missa något. Ska skicka ut inbjudningarna vilken dag som hellst de ska bara bli klara först. Vi ska ha 64 gäster.
    Har ni något tips på en bra förätt? vet ej vad vi ska servera. men vi ska ha kallskuret och potatisgratäng till huvudrätt.

Det ska bli så härligt att få gifta sig och få en äkta man.

• Lill trollet

Hejsan
    Vi ska också gifta oss den 5 mars i Frösö kyrka. Just nu är det ganska lugnt på planeringsfronten. Vi har bokat kyrka, festlokal, präst, fotograf, frissör, kock m serveringspersonal, bröllopsresa och musikband. Inbjudningarna är utskickade och klänningen håller på sys upp. Jag har köpt sjöla, diadem, skor och ring. Så vi väntar nu på att det ska trilla in lite anmälningar. Det känns inte som om vi kan fixa så mycket mer nu förrän efter nyår.
    Det är roligt nu när vi skickat ut inbjudningarna eftersom vi äntligen får prata om det nu eftersom det hittills varit hemligt utom för familjen.
    Hur har ni gjort har ni hållt det hemligt eller har ni berättat innan?

• Underbar 050312

Ännu en 12 mars brud här! Vi är så gott som klara med allt planerande så det känns jätteskönt! Nu är det bara att vänta tills slutet av januari, februari med att boka det allra sista som hans kläder m.m.
    Vi kommer gifta oss borgerligt med ca 60 gäster. 2 dagar efter bröllopet åker vi till Västindien (Aruba)

• Betania

Vi har inte varit hemliga alls, meddelat alla vi pratat med ( i alla fall alla vi skall bjuda) om datumet så att de kunde öronmärka det lite... Inbjudningarna går inte ut förrän efter nyår så det kändes bäst så.

Jag längtar otroligt mycket, dels efter själva bröllopsdagen men mycket efter att åka iväg tillsammans (bröllopsresan är dock inte bokad ännu) och att flytta ihop! Vi bor nämligen inte tillsammans ännu utan flyttar ihop i mars. Mycket att greja med till hemmet också alltså... men, if there´s a will, there´s a way!

• Betania

Vi har inte varit hemliga alls, meddelat alla vi pratat med ( i alla fall alla vi skall bjuda) om datumet så att de kunde öronmärka det lite... Inbjudningarna går inte ut förrän efter nyår så det kändes bäst så.

Jag längtar otroligt mycket, dels efter själva bröllopsdagen men mycket efter att åka iväg tillsammans (bröllopsresan är dock inte bokad ännu) och att flytta ihop! Vi bor nämligen inte tillsammans ännu utan flyttar ihop i mars. Mycket att greja med till hemmet också alltså... men, if there´s a will, there´s a way!

• blivande Persson

Vi gifter oss i Nyköping och har berättat för många om denna dag, funderar nu på när vi ska skicka ut inbjudningarna men det får nog bli i början av januari vill ej blanda dem med julkort! Våra kläder är klara fattas bara någon detalj.

Svar på tråden Mars-brudar