• Eve of Eden

    MÅSTE gå ner 10 kg på 2 veckor!!!

    Hej alla där ute!

    Hoppas på att det finns ngn som känner till den där "dunder-kuren" som alla snackar om?!

    Jag har blivit bjuden på "reunion" & vill vara sååå snygg... Men tyvärr så har jag lyckats gå uåå tio kilo (!) i höst

    Vad skall jag göra?? Hinner INTE med VV...
    Men har tänkt att börja där efteråt (för jag har några kg till att gå ner & så vill jag såklart lära mig att HÅLLA min nya vikt oxå)!

    Hoppas på många svar & framgångs-berättelser från Er!

    Kram Eve

  • Svar på tråden MÅSTE gå ner 10 kg på 2 veckor!!!
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • EmmaPemma

    Har det plocats i den här tråden . Förut fanns det väl en hel drös med trollspekulationer eller har jag drömt det .

  • Loka

    EmmaPemma
    Nej, du har inte drömmt , jag har också sett dom spekulationerna men dom är bortplockade nu. Och även hennes felskrivning som gjorde att det ropades om lustiga varelser är borta . (felskrivningar som gjorde mig lugn över att jag inte gått över gränsen med mina rekomendationer)

  • Danni

    Hej alla tjejer som är här och skriver...särskillt Eve of eden-
    Jag är en tjej som styrketränat i flertal år och kan allt om både kost och idrott- har läst idrottsvetenskap och näringslära och är näringsfysiolog! Makeupartist är jag nyutbildad till nu också- helkul!
    Men till det jag ville säga : INGEN verkar ha sunt förnuft här- man kan INTE gå ner 10kg fett på veckor...det man förlorar mest är vätska och sen är man tillbaks till det gamla vanliga om man försöker bli av med kilon akut!!!
    SATSA PÅ EN LIVSSTIL SOM HÅLLER LIVET UT ISTÄLLET- så mår ni bättre och får långvarigt liv och långvariga resultat- för om man vill ha en fin kropp så krävs en stark själ och en stark livsstil!!
    MVH//Danielle

  • EmmaPemma

    Loka:
    det var skönt att höra . Undrar varför det plockades bort. Det är väl bra att "troll" avslöjas så man inte luras av dem fler gånger.... Jaja .

    Danni:
    kul att du är nöjd med ditt nya välutbildade liv, men det vore kanske på sin plats att visa andra människor respekt också .
    Att påstå att ingen härinne har sunt förnuft tycker jag är väldigt konstigt! Om du läser alla svar i denna tråd så ser du att vi är flera stycken som har avrått trådstartaren att gå ned så många kg på så kort tid.

  • Loka

    Danni
    Vill bara, precis som EmmaPemma, påpeka att det är väldigt många som avrått henne från att gå ner 10 kg på 2 veckor.
    Så du bör nog läsa igenom tråden ytterligare en gång innan du börjar säga att vi andra inte har sunt förnuft.

  • Guldgrisen

    Eve of Eden

    Undrar om du fortfarande läser denna tråd? Hoppas det, för jag skulle vilja berätta något. Du har säkert detta klart för dig redan, men ändå.

    Jag var i princip normalviktig när jag gick på högstadiet, kanske något extrakilo. Med tiden har det lagts på fler och fler kilon och en vacker dag stod jag där med 30kg i övervikt. Då dimper det ner en inbjudan i min brevlåda. Dags för klassfest! Alla nior firar 10-årsjubileum. Jippi...

    Det knöt sig i magen på mig. Att komma dit med 30 kilos övervikt kändes verkligen som ett nederlag. Nä, jag skulle inte gå.

    Tack vare två av mina klasskamrater, som jag fortfarande hade kontakt med, blev jag övertalad. Jag köpte nya kläder, fixade håret och tog med mig det bästa humör jag kunde uppbringa. Det var den roligaste fest jag varit på på länge! Det var verkligen skitkul och ingen brydde sig om mina extrakilon. Jag var inte ensam om att ha lagt på mig sådana heller.

    Jag förstår verkligen vad du menar med att vilja gå ned i vikt fort. 6kg har jag som mest tappat på två veckor, men det är som sagt mest vatten och muskler tyvärr. Du kanske blir sporrad att ta itu med vikten efteråt istället? Hoppas i alla fall att du har kul på din fest!!

  • barn-02,tvillingar-04

    Hej.

    Jag undrar också hur det gått för dig..
    Jag ska själv på reunion i helgen :)

    Berätta gärna..

  • Tuss1

    Ser med bestörtning hur ni ber folk söka kurator hjälp när de med ett litet skratt ber om tips för att tappa 10 kg på 2 veckor. Ser ni verkligen så allvarligt på dessa frågor.. Tror ni att alla som vill tappa några kilon...100 eller bara 5 är villig att misshandla sig själv så pass att de behöver vård! Själmordskandidater utan själv insikt!?
    Tycker ni alla här man som kvinna ska slappna av lite å sluta leka experter i själa vård.

    Istället kunde det äntligen vara på sin plats att ni börjar svara på frågorna som ställs, om ni nu ligger inne med en bra kur för en snabb vikt gång.

    Tappar liksom lusten att överhuvud taget ställe några frågor här inne då allt i slut ändan är någon slags predikan om att man ska sköta om sig å att träna å äta bra. ALLA vet väl det där!!! Men i perioder slappar man till å går upp i vikt. Så plötsligt vill man bara komma tillbaka för just DEN festen. Är man verkligen behov av kurator hjälp då??!!

    Skäms på er som får människor som ställer en simpel fråga här inne att skamset logga ut och söka vettigare svar någon annan stans!

  • Loka

    Jag trampade tydligen på en mycket öm tå när jag föreslog kurators hjälp .

    VAD är det som är så hemskt med att söka hjälp om man tex har dåligt självförtroende????
    För mig är det lika normalt att söka hjälp för det som det är att söka hjälp hos läkare vid magsår eller andra fysiska åkommor.

    Sen till Tuss1
    Eve of Eden loggade inte ut, hon böt bara nick och fortsatte .

  • Zippolina

    Tycker att det är bra mycket sundare att uppmana en människa att ta itu med det grundläggande problemet, verkar vara dålig självkänsla i det här fallet än att uppmuntra till div. kurer.
    Viktminskning är ingen lösning av problemet i sig, bara ett mål på vägen. Många bantar och tror att lyckan ligger i att bli smal och sen när dom mår målet förstår dom inte varför den risiga självkänslan finns kvar

  • Meddelande borttaget
Svar på tråden MÅSTE gå ner 10 kg på 2 veckor!!!