• K.C

Hjälp med magont

Nu måste jag fråga alla er kloka tjejer om ni kan fatta vad det är för fel på mig.
    Jag gick upp i vikt i samband med något som gjorde att mina hormoner antagligen fick spelet. Nu äter jag bra, tränar lagom och går ändå inte ner. Magen är ena dagen hyfsat platt, andra dagen helt uppsvullen och de senaste evckorna har jag haft magkatarr /magsårs ont i magen och då svullnar jag upp som en ballong och magen står ut som en strut, till och med liksom från typ under bysten är jag helsvullen...

Vad kan det vara? Kan man göra nåt för att slippa allt upp och ner svullnande? Ska till läkaren om några veckor, men jag vill se om nån varit här också?

• Svar på tråden Hjälp med magont
  • K.C

tack... Ja, det är så svårt att veta vad som är dåligt för magen. Och när hela kroppen verkar lite paj så är det svårt att veta vad det beror på - allt måste ju hänga ihop på nåt sätt...
    Tack för fina tips!

• K.C

inte mjölk?? det visste jag inte... tror inte jag äter så mycket av varken fett eller mejeri, men mjölk trodde man ju var mjukt ohc fint för magen...

• K.C

Har också tänkt på gluten eller laktos, men har liksom inte märkt att det ena skulle vara värre än det andra... Men det låter ju när ni berättar som att det kan vara så... Fan vad jobbigt - jag som älskar mat! Hur kul blir det... Vad kan man äta då, liksom...
    ja, magen blir helt bisarrt svullen. Gravid, verkligen... Lustigt också eftersom jag tränar och så och inte kan gå ner, men då kan det aknske vara så att jag är svullen och inte så tjock som jag tror... Suck..

• K.C

kanske kan det vara laktos... jag åt en wok (stark) med ris häromdagen och trodde jag skulle dö... har likosm aldrig haft problem med sånt och tycker jag haft "Järnmage"... kanske slut på det nu då...
    Borde väl testa laktosfritt, känns inte så illa att köpa annat.. Värre med pasta och sånt.. IOFS... PARMESAN!! Kan man äta sånt?

• K.C

åh, nej du är inte ensam...

jag vet inte om det kan vara magsår - har haft magkatarr sen gymnasiet, så kanske... Har ont liksom väldigt högt upp, det brukar man ju inte ha så ofta. Köpte pepsil? nej, men nåt som hette typ så. Vet inte om jag tyckte det hjälpte så mycket faktiskt...
    Potatis, låter bra. det gillar jag. Känns som det här kan bli en låååång process med kamera i magen, jag har sån otur så...

tack för allt engagemang förresten.. Jätteskönt att ni finns.

Svar på tråden Hjälp med magont