• Lion

Sökes - riktigt bra balsam + serum för långt, torrt hår!

Hej, jag använder Loreals Intense Repair schampo (plus Shine Blonde ibland) och inpackningen i samma serie och dessa produkter är de bästa jag haft. Skulle hemskt gärna använda inpackningen efter varje hårtvätt men det går ju åt en hel del till mitt långa hår. Så jag skulle bli jätteglad över tips på bra balsam som jag kan använda de dagar jag ej gör inpackning. Har kört med Matrix Sleek Look ett tag o det är helt ok men som sagt så går det åt mkt och det balsamet känns inte så drygt.

Vill även ha tips på serum/droppar som gör håret lättare att reda ut efter tvätt. Har nu även Sleek Look's droppar men de är egentligen mest till för att släta ut håret o jag har redan rakt hår.
    Har funderat på MOP's eller L'oreals Liss Control. (måste vara drygt o ej göra håret fett)

• Svar på tråden Sökes - riktigt bra balsam + serum för långt, torrt hår!
  • lij

Kerastase Lait Vitale Proteine (beige-orange tub) gillar jag. Gör mitt tjocka, torra hår mjukt och skönt och luktar sådär frisörgott.

• Xita

hej!

Jag har torrt hår ja me, innan köpte ja ica-butikers schampoon/balsam samt hårinpackning tills jag en dag beslöt mig för att satsa pengarna på salongmärkes hårprodukter. Jag har prövat björnaxen, loreal, wella, keraste etc men fann slutligt REDKEN, den bästa serien ja någonsin använt! Just nu passar den mitt hår suveränt! Så ja rek dig att prova REDKEN serien, Gå till en salong som säljer det märket för att få tips o råd, dem e rätt så dyra men verkligen dryga och värda att köpas. Hoppas detta hjälper!

• ~Linda~

L'anza har en helt underbar serie för långt hår, Be Long heter den och gör underverk. Titta in på www.lanza.com

• Xita

Linda. har du provat Lanzas glans creame?

• Xita

Linda

Vart finns L´anzas serie? ja bor i sthlm o har letat länge efter den serien, tacksam för svar

• Zyrzan

Jag anävänder Matrix Biolage balsam i stor tub, fantastiskt balsam liksom löddrar efter en stund så allt hår blir mjuk deesutom lite drygare så när man har lååångt hår. KOstar strax över 100lappen. MOPs droppar är helt fantastiska, använder dem i halvtort hår efter tvätt som en femtioöring till hela håret. Blir inte fett och håller sig fint till nsäat tvätt. Jag tvättar bara håret två ¨gånger i veckan numera, det har avnt sig, har fått rekomendationen en gång i veckan men jag tänjer sakta ut tiden. Men kvalite blir onekligen bättre på håret, och det tar ju lite tid att tvätta ett lång hår. I veckan sover jag med håret uppsat och bara sprayar vo5 shine och detangling spray på borgonen och formar så blir det topppen-

• Henax

Jag håller med XITA och rekomenderar Redkens produkter! Har du lite lockigt hår så är "Curl Control" helt suveränt! Schampo och balsam kostar väl ca 300,- /st men är rejält dryga! Väl värda varenda krona! Det finns i samma serie även ett balsam som INTE skall sköljas ur och det skulle jag inte överleva utan!

/Henax

• ~Linda~

Oj, det var längesen jag var in hit. L'anza finns att köpa hos välsorterade frisörer. Har ingen koll på frisörerna i sthlm, sorry.

• Stinatina

L'oreals Liss Control är min favorit. Fungerar jättebra till mitt torra långa hår. Tycker inte att det är fett heller utan lugnar bara ner det frizziga.

• Strulan

Gammal huskur!
    Smörj in håret med olivolja & låt det sitta någon timme...
    Kladdigt men super...

• rocketqueen

Förutom Redkens produkter som är kalas, finns Sebastians balsamspray "Titanium Protector" som verkligen gör håret lätt att reda ut.

• Forsfors

mitt tips är Sunsilk Duo keratines schampo och sunsik duo keratines one minute balsamkur, finns på vanliga affärer och balsamet är nästan som en hårinpackning och ska sitta i en minut och mitt hår har blivit jättebra efter det.

• Modestie

Olja i håret är inte bra alls, det blir fett så in i norden o du måsta tvätta o tvätta med schampoo så effekten försvinner = ingen vits alls. Satsa istället på högteknologiska grejer som bygger upp håret! Jag använder olika saker, b la Joico K-pak serum, men den ger nog mest glans. Många är supernöjda med Loréals frisörprodukt Oléo Relax serum i stor pumpflaska som ger glans o bygger upp (minns ej namnet just nu) jag vet att Loréal Kerastase i övrigt har fantastiska produkter

• Modestie

Skall du köpa Redken rekommdnerar jag att beställa på lookfantastic.som då de tar ut överpriser i Sverige för de produkterna!

• Lion

Tack för alla svar. Jag har nu beställt Redken All Soft serien (från Lookfantstic, till halva priset jf med här i stan) och ska med stor förväntan hämta ut mitt paket idag :) Så jag hoppas jag blir nöjd. Har även nyligen köpt silkesdroppar från Biosilk, som min frisör sagt är bättre för håret än silikon då silke mer går in och vårdar håret. Är iofs nyfiken på Joicos serum med, men som sagt är det väl mest för glansen då.

• Modestie

Lycka till, hoppas du blir nöjd! joico är bra, luktar gott o ger fin glans, men jag VET, silke ÄR bättre för håret, i längden, men när man ska vara extra fin är det kul!

• Kapten Klänning

Jag har själv långt och mycket tjockt hår, som ett tag var mycket risigt (efter diverse mindre lyckade färg-experiment). Jag lade ned mycket pengar på balsam och inpackningar från frisörsalonger, tills jag fann Sunsilk -produkterna. Sunsilk har även en skön "No Rinse Balsam" (gillar den bättre än serum) Bra och prisvärda produkter tycker jag.

Svar på tråden Sökes - riktigt bra balsam + serum för långt, torrt hår!