• Lion

Sökes - riktigt bra balsam + serum för långt, torrt hår!

Hej, jag använder Loreals Intense Repair schampo (plus Shine Blonde ibland) och inpackningen i samma serie och dessa produkter är de bästa jag haft. Skulle hemskt gärna använda inpackningen efter varje hårtvätt men det går ju åt en hel del till mitt långa hår. Så jag skulle bli jätteglad över tips på bra balsam som jag kan använda de dagar jag ej gör inpackning. Har kört med Matrix Sleek Look ett tag o det är helt ok men som sagt så går det åt mkt och det balsamet känns inte så drygt.

Vill även ha tips på serum/droppar som gör håret lättare att reda ut efter tvätt. Har nu även Sleek Look's droppar men de är egentligen mest till för att släta ut håret o jag har redan rakt hår.
    Har funderat på MOP's eller L'oreals Liss Control. (måste vara drygt o ej göra håret fett)

• Svar på tråden Sökes - riktigt bra balsam + serum för långt, torrt hår!
  • Anna-Maja

K-Pak Protect & Shine Serum från Joico
    www.joico.com/html/np_productdetail.php

är det bästa serumet jag någonsin använt. Det är ganska dyrt, ca 300kr men väldigt drygt och så bra. Speciellt när man tar det i håret efter att har handdukstorkat håret. Alla fukt stannar kvar och det blir glansigt.

Lóreals Liss Control är ganska bra men inte så dryg. John Friedas Frizz-Ease Serum är mycket prisvärd och lagom dryg.

• Lion

ok tack, men ingen mer som har några tips alltså...??

• AALF

Jag använde ett toppen balsam när jag bodde i USA med funktionen "detagalizer" tror jag det hette, vilket hade en funktion som liksom redde ut håret i duschen så att säga, annars måste jag alltid borsta det med balsam i. Jag har köpt det på frisersalonger i Sverige, men det kostar ju en penning. Kommer självklrt inte ihåg vad märket heter, men går du till en välsorterad frisersalong så tror jag att de kan hjälpa dig. Har ännu inte hittat några toppen produkter i vanliga butiker, men använder Dove (den lila serien) som har inbackningsliknande balsam.... hmmm kankse inte var till så mycket hjälp ändå....

• Cinnamon

Bodyshops bananbalsam tycker jag är bra.

• bröllopsängeln

jag använder en inpackning som balsam märket heter watercloud och säljs hos frisörer...det är superbra!!!

• Jennifer E

Ja, Body Shops bananbalsam är perfekt till sådant hår du beskriver! Jag har liknande hår och har kört med det i tio år säkert!

• ingis

Jag tycker om yves roschers , barnängens och fruktis balsam.

• Lion

okej...kollade nu på Bodyshops hemsida men hittade ej bananbalsam i sortimentet, dock en honungsserie för torrt hår...kanske kollar det på stan nästa gång.

• Meddelande borttaget
  • Jennifer E

Tänk om bananbalsamet gått ur sortimentet? hemska tanke! Vet att de förnyat en del på BS. HJÄÄÄLP!

Svar på tråden Sökes - riktigt bra balsam + serum för långt, torrt hår!