• Jennifer E

Saltvattensspray för håret?

Funkar det att koka ihop lite saltlösning hemma tror ni? Hur mycket salt/vatten ska det vara ca i så fall? Någon som testat?

Känns liiite snuskigt att ta havsvatten och onödigt att pröjsa 150 pix!

Eller vet ni någon billig spray?

Många frågor blev det!

• Svar på tråden Saltvattensspray för håret?
  • Rystall

Inte för att jag vet vad man skall ha det till men på apoteket finns det Natriumklorid på flaska för drygt 20:- Den har en salthalt på 9 mg/ml. I annat fall kan manju koka eget och det är väl bara att testa sig fram. Tomma sprayflaskor går att köpa i de flesta skönhetsbutiker inklusive HM och åhlens.

• mli_b

Saltvattnet man köper på apoteket är till för att tvätta sår med. Det är samma salthalt som finns i kroppen, därför svider det mindre att tvätta med saltlösning än med vatten.

Havsvatten? Östersjövatten eller mer som i atlanten? I östersjön är det lägre salthalt än 9mg/ml och i atlanten är det högre salthalt.

Du behöver nog inte koka något heller, bara blanda. Salt är lättlösligt.

• gift liten sessa (fd lillsessan)

Jag köpte på Kicks för ca 69 kr skulle jag gissa, det var ett tag sedan men jag skulle INTE betala 150...

• Xite

Vad ska du ha det till?
    Saltvatten torkar ut håret och gör det skört!

• Vitklädd i vinter

Jag förstår inte heller vad man har det till??? Är det nått jag missat??!!!

• Ellte

Det är nog nåt hemligt...de vääägrar svara ;)

• Rystall

Det kanse är inne med frizzit hår

• Labulina

Saltvatten?

Fungerar det för att göra glatt hår lite enklare att sätta upp måntro? I så fall är det DEFINITIVT något för mig.

Så: Varför saltvatten i håret?

• EmArKa

Tjejer!!

Blanda inte eget konstigt.. Köp Wella Ocean Sprizz! Kostar 110;- (eller typ 85 om man köper det på solna c)
    Det är den absolut bästa!!!

/ Emelie

Svar på tråden Saltvattensspray för håret?