Vi hade tittat ut ringarna tillsammans, men min blivande ville fria "på riktigt" så han hämtade ut ringarna en dag när jag inte anade något. När han kom hem sa att han ville gå ut en promenad vilket vi gjorde. När vi kommit fram till en mycket speciell plats föll han på knä och frågade om jag ville gifta mig med honom. Självklart sa jag ja!
Sen gick vi hemåt, och då berättade han att han bokat bastun i vår förening. Den har takfönster och utsikt mot Djurgården, så det är riktigt läckert. Jag fick i uppgift att packa bastugrejer + snygga kläder och han smet iväg. Sen sågs vi i bastun och då hade han champagne och röda rosor. Sen bastade vi, drack champagne i fönstret och njöt.
Sen, inte nog med allt, fick jag vänta kvar i bastun och duscha, byta om och fixa mig i lugn och ro. Blev utrustad med mobiltelefon som han skulle ringa i när jag fick komma. Helt övertygad om att vi skulle ut på restaurang gick jag sen ner till vår lägenhet när han hade ringt.
Där var det nedsläckt, min favoritmusik stod på och i vardagsrummet hade han dukat upp en skaldjursbuffé med ostron, hummer, havskräftor, snäckor... Allt! Och ett underbart vin.
Allt hade han fixat i smyg och använt min brors kylskåp tvärs över gatan.
Det blev verkligen en förlovning att minnas!